1r trimestre de 1r

El primer trimestre de primer és pura intensitat!
És un moment important on canvien algunes de les rutines i en coneixen de noves. Fer deures, anar a un pati més gros, tenir uns grups de treball,… són alguns dels canvis que durant aquest primer trimestre han anat coneixent.
A continuació us fem un recull fotogràfic de les diferents activitats que hem fet.

Esperem que us agradi!!

EXPERIÈNCIES, una bona manera d’aprendre i ser protagonistes.

Vet aquí una petita mostra de moments en què  els alumnes de 2n, observen, pensen, fan prediccions i hipòtesi… es fan preguntes i busquen respostes, tot experimentant a l’aula de ciències  o a la seva aula.

Gaudeixen fent servir  pautes del mètode científic, alhora que esdevenen més competents,  perquè aquestes pautes els ajuden a adquirir  hàbits i actituds que els són útils per resoldre  situacions de la vida quotidiana.

De vegades surten al pati per conèixer i anar observant les característiques i l’evolució dels arbres del pati de l’escola, segons l’estació en què es troben i, també, per tenir cura de les plantes de l’hort, aprenent a valorar i estimar allò amb el que s’impliquen i a ser respectuosos i agraïts amb la natura i els recursos que ens ofereix. Res tan bo com menjar el que ells, amb molta il·lusió, han conreat !

 

Tot plegat:  “ una bona manera d’aprendre  i ser protagonistes “.

 

JA TENIM EL BLOC!!

Ja tenim a punt el BLOC de Cicle Inicial de l’Escola de Baldiri Reixac!! A diferència del curs passat, estrenem bloc i per això l’hem estat preparant.

A partir d’ara anirem actualitzant el bloc més sovint, d’aquesta manera els i les alumnes i les famílies podran veure les activitats que fem.

ELS ESPINACS DE L’HORT

Començant el segon trimestre i donant la benvinguda a la primavera, els alumnes de cicle inicial vam observar que els espinacs del nostre hort ja estaven a punt per poder arrencar-los. Així doncs, ens vam distribuir per grups i vam arrencar els espinacs, netejar-los i cuinar-los!

Vam observar que els espinacs tenen força arrel (estaven molt ben enganxats), al tallar les fulles vam poder observar amb detall la tija (en varem treure un tros perquè no quedessin amargs) i sobretot vam quedar ben parats de l’aigua que van deixar anar dins la cassola!


Una mica d’ametlles, panses, oli i sal i ens vam quedar uns espinacs per llepar-hi els dits! 

Els alumnes de primer van fer una recepta i els de segon una fitxa de descripció i preguntes.


mireu mireu les fotografies.


LA MONA

Aviat arribarà la Pasqua amb una de les nostres tradicions dolces: LA MONA.
I què millor que fer-ne una a la nostra mida per apropar-nos-hi? 
Així que els alumnes de 1r hem aprofitat per escriure una senzilla recepta amb els ingredients i la preparació; després per descomptat que ens hi em posat plens d’il·lusió i moltíssima energia a elaborar-la. 
 Ha estat un procés intens. Hem aprés a escriure i elaborar una recepta, organització, col·laboració, tradicions … i sobretot a compartir l’alegria amb els nostres companys i companyes i, també, com no? amb les nostres mestres. 
Aquí teniu uns bocins de l’elaboració. Esperem que us agradi perquè a nosaltres ens ha encantat!!! 

Alumnes de 1r 

CARNAVAL

L’equip de Cicle Inicial vol expressar l’alegria i satisfacció en relació el divendres dia 29 de gener per l’exemple de col•laboració que novament, tots plegats, podem transmetre als nostres alumnes o fills i filles vostres.

Amb la presència i efectivitat de les famílies es va poder fer, en un tres i no res, el barret de la disfressa de carnaval.

 “Novament, junts sumem”. Les cares de satisfacció de la mainada ho diuen tot. 
Tanmateix moltes felicitats a tot l’equip de l’AMPA pel primer premi a la millor carrossa! La rua va ser tot un èxit. Només hem de mirar aquestes fotografies.


REIS 2016

Els reis s’han enrecordat dels alumnes de cicle inicial!!!!
Estem molt emocionats i agraïts perquè ens han agradat molt els jocs.

NADAL A CICLE INICIAL

Us deixem algunes fotos representatives de les festes de Nadal. Durant aquests dies vam estar fent moltes activitats.Cantades, calendari d’advent, quines, vetllada de nadal…

ELS TALLERS DE CICLE INICIAL

El curs ha començat i amb ell els tallers de cicle inicial! 
Els divendres a la tarda tots els alumnes de cicle inicial ens organitzem amb sis grups diferents. Ens barregem alumnes de primer amb els de segon i formen un grup. 

Cada grup s’identifica per un color. Així tenim el grup de color verd, taronja, blau, vermell, groc i lila. Cada color va a un espai diferent per fer un taller que dura tres sessions. 

Els tallers que fem són: 
Estudiem un pintor: MONDRIAN. 
Coneixem qui era Mondrian, a on va néixer, què va estudiar… També observem algunes de les seves obres i amb l’ajuda de la imaginació interpretem què ens volen dir els seus quadres. Mondrian utilitzava els colors primaris i la línia recta vertical i horitzontal…. Acabem les sessions fent dibuixos inspirats amb els quadres de Mondrian i pintem amb cotxes i pintura reproduint un quadre de l’autor. Ho podem veure exposat al passadís perquè ens agrada compartir-ho amb la resta de companys de l’escola. 

BEE-BOTS 
En el taller de bee-bots descobrim com donar instruccions a aquests petits robots perquè facin els desplaçaments concrets que ens interessen, sobre uns taulers adequats que alhora, ofereixen propostes diverses de llengua, medi, matemàtiques … o simplement lúdiques. Per fer això els nens i nenes, treballant en equips de quatre, fan previsió i anticipació, parlen, discuteixen, col·laboren fins a posar-se d’acord i dissenyar petits itineraris tot treballant la direccionalitat.; després fan comprovacions i si cal, també rectificacions. 

PSICOMOTRICITAT FINA. 
Treballem l’agilitat amb els dits. Cada alumne realitza una base amb la petjada de les seves sabates. Així aprendrem a cordar-nos els cordons. Intentem posar el nostre nom amb trossets petits de canyes i també tenim un joc d’encaixar les boletes petites del dibuix amb pinces. 

COLLAGE
 Posem cola blanca a tires de paper de diari sobre un suport. Decorem amb papers de seda la part central i pintura la zona del marc.

JOCS MATEMÀTICS
Els jocs tradicionals, oca, cartes, domino… ens serveixen per repassar la numeració i agafar noves estratègies de càlcul.

FANG.
Modelatge i pintura d’una figura de fang.