PROJECTE DELS VOLCANS

Tot va començar en una de les rotllanes del passat mes d’octubre. Feia poc que el volcà de la Palma havia entrat en erupció i, una vegada més, les notícies de fora van treure el nas a dins l’escola.

El Mateu ens va informar de la notícia i com si d’un volcà es tractés la classe dels grocs va esdevenir un mar de lava roent on tots volien dir la seva i preguntar moltes qüestions que encara no tenien resoltes.

Aquí naixia un projecte, el nostre projecte dels volcans.

El primer que vam fer va ser visionar el curt de Disney Lava…

Després vam seguir dibuixant un volcà i explicant les parts que sabiem.

Amb l’ajuda de l’info K vam poder començar a classificar els volcans en ACTIUS, INACTIUS I EXTINGITS. Però, la informació més valuosa va arribar de la mà dels infants. Molts d’ells van portar informació en format de conte, revista, documents, volcans fets amb volum i jocs que ens van fer treure les millors rialles…

Vam seguir avançant fent grups de treball amb noms de diferents parts del volcà. D’aquesta manera ens vam agrupar en grups de 5 infants i vam triar aquests noms: CON, XEMENEIA, CRÀTER, LAVA I MAGMA. Tot seguit, vam fer un mural comú d’un volcà amb volum on anavem situant les diferents parts, previ consens del grup.

Aprofitant el sorral de l’escola tots 5 grups van fer un volcà amb sorra i aigua i van explicar als altres companys/es quines parts tenien els seus volcans.

Cap a la meitat del projecte ja teniem prou eines i aprenentatges com per fer la maqueta d’un volcà. I això és el que vam fer…

Els volcans ja estaven llestos però no en teniem prou amb això. Tots estavem d’acord que volíem que els nostres volcans fossin molt actius i poguessin entrar en erupció. Així que l’experimentació va entrar en joc i vam fer un llistat amb els ingredients que crèiem que ens ajudarien a aconseguir la desitjada erupció. Vam provar i provar fins que un infant ens va proposar que si no ens acabava de sortir el Dani Jiménez ens ajudaria. I així ho vam fer: en un primer moment vam experimentar a cegues amb els ingredients. L’únic objectiu que calia tenir present era que tot el grup estigués d’acord en posar aquell ingredient. En el cas que no assolissim l’erupció visionavem l’experiment del Dani Jiménez i ,fent memòria a allò que havíem vist, ho reproduiem en el nostre volcà. És important dir que TOTS van entrar en erupció!!

Abans d’acabar el projecte vam tornar a fer un dibuix del volcà i ens vam adonar que haviem après moltíssim ja que, aquells dibuixos inicials, no tenien res a veure amb els que actualment som capaços de fer.

Ara només ens quedava gaudir de tots els aprenentatges que haviem anat interioritzant al llarg del projecte. I vam decidir fer una sortida que ens acabaria mostrant en viu i en directe tot allò après. La sortida que vam fer va ser a la Garrotxa i, el volcà Croscat, ens va permetre fer encara més evident que som uns veritables experts en volcans!!

Tant ha estat la motivació que li hem posat en el projecte que hem tingut la necessitat de fer partícips a les persones que més ens estimen, la nostra família. Així que, mitjançant una nota espontània, vam convidar-los per grups a veure’ns i a viure’ns. I d’aquesta manera ens van ajudar a posar la cirereta al pastís per fer un tancament de l’alçada d’un volcà!

Finalment dir que aquest ha estat un projecte ple d’incerteses, neguits, assajos, intents, encerts… que ens ha fet mantenir-nos units perseguint el mateix objectiu.

I d’altra banda, ens ha permès ser conscients del nostre procés d’aprenentatge tot mantenint la motivació fins el final amb la certesa que, ben aviat, n’encetarem un altre!

Gràcies a tots/es els que ho heu fet possible!

GROCS

 

 

 

 

 

Un comentari a “PROJECTE DELS VOLCANS

Respon a Marina Bergadà Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *