Menús Març 2021

Bon mes de Març famílies!!

Desitgem que hagueu tingut un bon inici d’any!!

Per a les famílies que feu ús del Menjador esporàdicament, a continuació, compartim els menús del mes de Març de 2021. Les famílies que estigueu inscrites al portal Menja sa els teniu disponibles accedint-hi amb el vostre usuari i contrasenya.

Us adjuntem i us mostrem el Menú Basal d’aquest mes de Març de 2021 (cliqueu l’enllaç):

A la imatge podeu veure el Menú basal (el menú per als infants que no tenen cap especificitat). Per veure la resta, ho podeu fer accedint als enllaços: sense gambes ni cacahuetssense enciam, ni fruits secs, ni kiwi ni préssec, sense peixsense ou i sense peixsense gluten,sense salmó ni marisc, sense ou, sense proteïna de llet de vaca i vegetarià.

Recordeu que, si els vostres fills es queden al Menjador de forma esporàdica i tenen alguna al·lèrgia alimentària, us recomanem que ho deixeu escrit al tíquet que li entregueu a la Mireia.

Salut i bons aliments!!

Menús Febrer 2021

Bon mes de Febrer famílies!!

Desitgem que hagueu tingut un bon inici d’any!!

Per a les famílies que feu ús del Menjador esporàdicament, a continuació, compartim els menús del mes de Febrer de 2021. Les famílies que estigueu inscrites al portal Menja sa els teniu disponibles accedint-hi amb el vostre usuari i contrasenya.

Us adjuntem i us mostrem el Menú Basal d’aquest mes de Febrer de 2021 (cliqueu l’enllaç):

A la imatge podeu veure el Menú basal (el menú per als infants que no tenen cap especificitat). Per veure la resta, ho podeu fer accedint als enllaços: sense gambes ni cacahuetssense enciam, ni fruits secs, ni kiwi ni préssec, sense peixsense ou i sense peixsense gluten,sense salmó ni marisc, sense ou, sense proteïna de llet de vaca i vegetarià.

Recordeu que, si els vostres fills es queden al Menjador de forma esporàdica i tenen alguna al·lèrgia alimentària, us recomanem que ho deixeu escrit al tíquet que li entregueu a la Mireia.

Salut i bons aliments!!

Menús Gener 2021

Bona tornada famílies!!

Desitgem que hagueu tingut unes Bones Festes de Nadal!!

Per a les famílies que feu ús del Menjador esporàdicament, a continuació, compartim els menús del mes de Gener de 2021. Les famílies que estigueu inscrites al portal Menja sa els teniu disponibles accedint-hi amb el vostre usuari i contrasenya.

Us adjuntem i us mostrem el Menú Basal d’aquest mes de Gener de 2021 (cliqueu l’enllaç):

A la imatge podeu veure el Menú basal (el menú per als infants que no tenen cap especificitat). Per veure la resta, ho podeu fer accedint als enllaços: sense gambes ni cacahuetssense enciam, ni fruits secs, ni kiwi ni préssec, sense peixsense ou i sense peixsense gluten,sense salmó ni marisc, sense ou, sense proteïna de llet de vaca i vegetarià.

Recordeu que, si els vostres fills es queden al Menjador de forma esporàdica i tenen alguna al·lèrgia alimentària, us recomanem que ho deixeu escrit al tíquet que li entregueu a la Mireia.

Els millors desitjos per aquest nou any que tot just ha acabat de començar!!

Bon 2021, salut i bons aliments!!

Menús Desembre 2020

Benvinguts/des al Desembre!!!!

Per a les famílies que feu ús del Menjador esporàdicament, a continuació, compartim els menús del mes de Desembre d’enguany. Les famílies que estigueu inscrites al portal Menja sa els teniu disponibles accedint-hi amb el vostre usuari i contrasenya.

Us adjuntem i us mostrem el Menú Basal d’aquest mes de Desembre de 2020 (cliqueu l’enllaç):

A la imatge podeu veure el Menú basal (el menú per als infants que no tenen cap especificitat). Per veure la resta, ho podeu fer accedint als enllaços: sense gambes ni cacahuetssense enciam, ni fruits secs, ni kiwi ni préssec, sense peixsense ou i sense peixsense gluten,sense salmó ni marisc, sense ou, sense proteïna de llet de vaca i vegetarià.

Recordeu que, si els vostres fills es queden al Menjador de forma esporàdica i tenen alguna al·lèrgia alimentària, us recomanem que ho deixeu escrit al tíquet que li entregueu a la Mireia.

Bona entrada en aquest darrer mes d’any!!

QUÈ EN PODEM DIR DELS SUCRES?

Els sucres, i en concret, el sucre blanc és un tipus d’aliment molt temptador… però molts ens preguntem si és nociu o perjudicial per a la salut; sabem realment fins a quin punt ho és? I per què?

Es podria dir que el sucre blanc no és tan nociu pel que conté, si no pel que aporta: l’únic que aporta el sucre blanc són calories, calories buides. Per tant, no aporta ni vitamines, ni fibra, ni sals minerals… pel que podríem afirmar que nutricionalment és un aliment completament desequilibrat (cal recordar que també hi ha aliments que porten sucres naturals -fructosa, en el cas de les fruites-pel que no és necessari encara afegir més sucres afegits).

Quan observem una cullerada de sucre blanc, hi trobem un producte sòlid, cristal·litzat, soluble en aigua amb un gust dolç que s’obté de la canya de sucre o de la remolatxa sucrera després d’haver-li fet el seus tractaments de neteja, triturat, filtratge, centrifugat i refinar el contingut de sacarosa que contenen aquestes plantes. En aquest procés de refinació s’eliminen les impureses fins que s’obté una concentració mínima de sacarosa del 99%. Químicament parlant, el sucre blanc està format per sacarosa.

Què en podem dir de bo del sucre? Doncs bé, realment hi ha pocs beneficis… podríem dir que amb el sucre obtenim energia de forma ràpida com també és favorable en situacions d’hipoglucèmia, o sigui, en situacions d’emergència en el cas de les persones diabètiques…

Alguns dels aspectes negatius: (consulteu aquest enllaç).

  • Un consum elevat de sucre pot provocar un augment dels triglicèrids en sang i això conduir a la obesitat, com també al deteriorament d’altres òrgans
  • Afavoreix a la formació de càries i a una mala dentició.
  • Augmenta la hiperactivitat infantil
  • Nutricionalment és un aliment molt pobre
  • És l’aliment principal per les cèl·lules cancerígenes
  • Etc…

En resum, un consum en freqüència de sucres altera el metabolisme dels glúcids, lípids i proteïnes, com també, de retruc, el metabolisme i funcionament d’altres òrgans, pel que es pot considerar un aliment no gens saludable i cal reduir-ne el seu consum.

Si voleu ampliar més informació podeu consultar els següents enllaços. En concret, voldríem destacar el que diu l’OMS (cliqueu aquest enllaç), que a l’estat espanyol es triplica el consum recomanat de sucre… en fi, un advertiment més de les pautes que cal modificar a fi de tenir uns més bons hàbits alimentaris que incideixin en un major estat de salut per a tots nosaltres.

Podeu consultar els següents enllaços:

https://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/petits-canvis-per-menjar-millor/Menys/Sucres/

http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/families/recursos/recomanacions/alimentacio/

https://elpais.com/sociedad/2019/02/12/actualidad/1549986738_372023.html

https://www.sanum.cat/les-15-consquencies-del-consum-de-sucre-sobre-la-nostre-salut/

 

Menús Octubre 2020

Benvinguda la tardor!!

Ara que fa pocs dies que hem iniciat el nou curs, celebrem amb forces renovades l’inici de la Tardor.

Per a les famílies que feu ús del Menjador esporàdicament, a continuació, compartim els menús del mes de Setembre d’enguany. Les famílies que estigueu inscrites al portal Menja sa els teniu disponibles accedint-hi amb el vostre usuari i contrasenya.

Us adjuntem i us mostrem el Menú Basal d’aquest mes d’Octubre de 2020 (cliqueu l’enllaç):

A la imatge podeu veure el Menú basal (el menú per als infants que no tenen cap especificitat). Per veure la resta, ho podeu fer accedint als enllaços: sense gambes ni cacahuetssense proteïna de llet de vaca (ni enciam, ni fruits secs, ni kiwi ni préssec), sense peixsense ou i sense peixsense gluten,sense salmó ni marisc, sense ou, sense làctics.

Recordeu que, si els vostres fills es queden al Menjador de forma esporàdica i tenen alguna al·lèrgia alimentària, us recomanem que ho deixeu escrit al tíquet que li entregueu a la Mireia.

Molta força!!!

Nou curs 2020-21

De les 12.20h i fins les 15h, l’escola disposa de servei de menjador.

Per qualsevol dubte, aclariment o incidència podeu trucar o escriure a la Mireia Arnal, que és la
responsable de menjador, com aquests últims anys. Us heu d’adreçar a ella a partir de les 8h
través del telèfon 609.737.185, al correu electrònic menjador.lasinia@doblevia.coop.

Quan un infant per malaltia o qualsevol altra causa, un dia no faci servir el servei de menjador, quan
habitualment es queda, cal que ho comuniqueu abans de 2/4 de 10h al telèfon del menjador.
No truqueu a l’escola, ja que la Mireia és qui coordina aquest servei i d’aquesta manera ens
assegurem que no es perdi cap informació .Només es farà el retorn econòmic si s’ha avisat
adequadament al final del trimestre. Els avisos referents a l’alimentació els heu de fer arribar a
través dels fulls d’incidències específics del servei de menjador.

Els menús es pengen mensualment al web. Rebreu un informe trimestral sobre el vostre fill o filla.
Si el vostre fill/a pateix alguna al·lèrgia, cal que ho indiqueu a l’hora de fer la inscripció amb Doble
Via o informar a la coordinadora per tal de poder adaptar la seva dieta. Ella us facilitarà la
documentació que haureu d’omplir i haureu d’adjuntar l’informe mèdic de l’especialista .

Els infants que són fixos faran els pagaments mensualment per domiciliació bancària. Us haureu
de registrar al portal de Doble Via a https://menjasa.coop/ amb un usuari i contrasenya. Un cop
registrats, cada curs heu de donar d’alta el servei que més us escaigui. Aquestes noves
contractacions de servei es podran fer fins el diumenge 13 de setembre; a partir de dilluns 14 els
infants que no tinguin cap servei contractat se’ls cobrarà l’import de menú esporàdic, i es cobrarà
a l’octubre.

Molt important, per a les famílies que feu ús del menjador esporàdicament, haureu d’avisar a la
Mireia via whatsApp, a final de mes ella us informarà del que heu d’abonar per els dies que s’ha
quedat el vostre fill/a el menjador. El pagament el podreu fer per transferencia o pagar de forma
presencial, el servei disposa de datàfon per formalitzar el pagament. El preu eventual de menjador
serà comunicat a l’inici de curs.

El servei de menjador prepara uns picnics per als infants els dies que tenen sortida i que fan ús
habitual del servei. Si alguna família prefereix preparar-ho a casa, hauran d’omplir al setembre
un imprès que facilitarà l’empresa del servei de menjador, per tal que no li preparin.

L’AFA és qui a través de Doble Via ofereix el servei de menjador. Per a fer observacions sobre el
servei us hi podeu adreçar a través del correu: menjador.lasinia@gmail.com
Doble Via està treballant conjuntament amb l’escola i l’AFA per donar solucions a les noves
mesures i protocols que s’hauran de dur a terme aquest curs.

FacebookTwitterCompartir