
SIGNIFICAT DE LES PARAULES QUE NO ENTENC
– Dació en pagament:
En un sentit general, la dació és el pagament d’un deute mitjançant una prestació diferent a l’establerta en un primer moment, un canvi que hauria d’acceptar el creditor. En el mercat immobiliari, la dació és el sistema que fa servir el deutor d’una hipoteca, quan no pot assumir-ne les quotes, per alliberar-se del deute lliurant el pis.
– Bombolla immobiliària:
Situació en què el valor dels actius immobiliaris es desvia molt respecte al valor fonamental estimat en funció de les expectatives raonables.
– SAREB:
La Societat de Gestió d’Actius procedents de la Reestructuració Bancària, més coneguda pel seu acrònim, Sareb, és una societat anònima de gestió d’actius transferits per les quatre entitats nacionalitzades (BFA – Bankia, Catalunya Banc, NCG Banc – Banc Gallego i Banc de València), i per les entitats en procés de reestructuració o resolució segons el que preveu la Llei 9/2012 (Banc Mare Nostrum, CEISS, Caja3 i Liberbank) .La Sareb està participada en un 55% per capital privat, i en un 45% per capital públic a través del FROB.
PUNTS A FAVOR
– Considero que no hi ha cap punt a favor ja que desallotjar una família no és que sigui un gran acte.
PUNTS EN CONTRA
– No haurien d’existir els desnonaments
– Part de la culpa la té l’estat
– La crisi i l’atur influeix en els desnonaments
LA MEVA OPINIÓ
Jo considero que els desnonaments no haurien d’existir i per tant no li trobo cap punt a favor. Els bancs són els principals causants de tot això ja que són els que fan l’acció de desallotjar la família i deixar-la sense sostre. Desallotjar una persona o a una família d’una casa sabent que aniran a viure al carrer, és una de les coses més greus que pot passar en aquest món. Des del meu punt de vista crec que l’estat hauria d’actuar en aquest tipus de situacions, ja que jo crec que ja estic cansada de pagar impostos, IVA i altres coses perquè se les embutxaquin ells. Que tal si amb aquests diners subvencionem un habitatge per aquells que no poden pagar-se’l?
Estic seguríssima que al nostre país està ple de pisos buits, els quals podrien ser ocupats per algunes de les famílies que no poden pagar-se un lloc on viure. Per altra banda i com be he dit abans penso que molta part d’aquest problema en té culpa la política, més ben dit l’estat i que si i aportessin el seu granet d’arena podrien solucionar una bona part d’aquest problema de la nostra societat. A part d’això la crisi i l’atur són uns grans culpables dels desallotjaments de les persones de les seves cases o pisos. En els últims anys s’ha pogut comprovar que l’atur és un dels principals causants, ja que si no tens feina no cobres per enlloc i llavors hi ha una gran inestabilitat a la família.
També comentar que a vegades hi ha gent que diu que no ho pot pagar però en realitat si, però no són casos gaire comuns.