INTRODUCCIÓ
El passat 21 de novembre, els alumnes de l’optativa d’economia, vam visitar l’empresa del celler Rendé Maséu. La propietària del celler ens va fer una explicació sobre el funcionament de la seva empresa i ens va respondre les nostres preguntes.
PREGUNTES
1) Quina estratègia de màrqueting utilitzen?
La Mariona, la propietària, ens va explicar que van a fires importants, que no els hi costin molts diners i que n’obtinguin un benefici, però sobretot per donar a coneixes. S’anuncien a traves de radio, revistes i diaris. Estan en el món de les xarxes socials. I va recalcar que era molt important el boca a boca.
2) Quina forma jurídica utilitzen?
És una societat limitada, però familiar. Van heretar terres dels pares i dels avis. Inicialment, portàvem tota la producció de raïm a la cooperativa, però al veure totes les hectàrees que tenien, van pensar que podrien començar un negoci propi. A la seva empresa només treballen 3 persones, la Mariona, el seu marit i un altre treballador durant tot l’any, però durant el temps de la vrema contracten altres treballadors.
4) Quins tipus de vi fan?
La Mariona ens va explicar que els vins són com la moda i la seva producció va variant bastant envers el que la gent compra. La seva producció es de 3 vins; el trepat, el vi de criança, el vi jove i el vi rosat. Ens va dir que el vi jove és molt més rendible econòmicament ja que immediatament després de haver passat els seus processos per aconseguir-lo, se’n botella i es ven, en canvi el de criança necessita passar un període(5 anys) de repòs en una bota, i això fa que el seu preu encareixi.
5) Només veneu vins aquí a Catalunya, o també ho feu a nivell mundial?
Ells venen a molts altres països, a part de Catalunya, com Estats Units, Dinamarca, Espanya, Polònia, Holanda, Regne Unit… I va recalcar que venen a altres països gràcies a les fires, on hi fan contactes per vendre-les.
6) Creus que el lloc on esteu situats influeix en la vostra venda?
Ens ho va afirmar rotundament, ja que molt a prop del celler hi han les coves, molt conegudes i visitades, les quals fan que tinguin molt més de negoci.
7) Teniu una botiga online?
La Mariona, ens va dir que no en tenen, però que molta gent li reserva els productes a travès de les xarxes socials.