
Has d’anar a la pàgina web de l’Observatori de la Responsabilitat Social de les empreses de Catalunya. Vés a l’apartat d’Experiències.
Tria dues empreses (si pot ser del sector de l’empresa que estas creant).
De cadascuna d’elles has de fer una fitxa, on hi ha de figurar:
• Nom de l’empresa
• Tipus
• Activitat
• Característiques principals
• Resum de les 5 accions de Responsabilitat Social que consideris més
interessants que fa aquesta empresa. Les has de triar d’entre les que figuren a l’apartat “Documentació / Resum”.
L’exercici l’has de fer responent a aquest post.
• Nom de l’empresa: Mango MNG Holding, SL
• Tipus: Tèxtil
• Activitat: Fabricació i comercialització de peces de vestir i complements
• Característiques principals:
Tipus d’organització Empresa
Dimensió Gran (250 treballadors/es o més)
Sector Tèxtil
Tipus d’experiència Econòmica, Mediambiental, Social
• Resum de les 5 accions de Responsabilitat Social que consideris més
interessants que fa aquesta empresa. Les has de triar d’entre les que figuren a l’apartat “Documentació / Resum”
Àmbit social:
Per assegurar el compliment adequat de tots els estàndards els estàndards laborals, socials i ambientals el grup Mango té establert un Codi de Conducta que han de complir obligatòriament. Aquest codi està basat en els principis i la filosofia del Pacte Mundial de Nacions Unides i en els principis estipulats a la Declaració Universal dels Drets Humans i el Conveni de Nacions Unides sobre els Drets de l’Infant. Es realitzen verificacions del compliment d’aquest codi mitjançant auditories internes i externes.
S’han posat en marxa diverses mesures per promocionar i facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral mitjançant mesures que faciliten l’adaptació dels horaris després d’haver gaudit d’un permís de maternitat/paternitat, faciliten la flexibilitat horària i les suspensions temporals de contracte, entre d’altres.
Compromís amb la societat participant en diferents conferències i seminaris, organitzats a les diferents universitats i institucions per explicar la seva política d’RSE, el sistema logístic, creixement i internacionalització, entre d’altres qüestions.
El 2015 es va iniciar un projecte pilot amb Koopera de reciclatge tèxtil en botigues: recollida de roba i calçat que ja no s’utilitza per donar-li un nou ús i contribuir a tancar el cercle.
Àmbit ambiental
Tot el paper que s’utilitza en l’elaboració de les bosses que es lliuren als clients té la certificació de gestió sostenible forestal emesa per l’organització Forest Stewardship Council (FSC) o bé estan fetes de paper reciclat. D’altra banda, una gran part de les bosses de plàstic estan fetes també amb material reciclat i són biodegradables.
• Nom de l’empresa Taller Àuria, SCCL
• Tipus: Servei
• Activitat: Serveis a les persones amb discapacitat o risc d’exclusió social.
• Característiques principals:
Tipus d’organització Empresa d’Economia Social
Dimensió Gran (250 treballadors/es o més)
Sector Serveis
Tipus d’experiència Econòmica, Mediambiental, Social
• Resum de les 5 accions de Responsabilitat Social que consideris més
interessants que fa aquesta empresa. Les has de triar d’entre les que figuren a l’apartat “Documentació / Resum”
ÀMBIT ECONÒMIC:
Col·laboració amb el Clúster Créixer per potenciar la cooperació i l’activitat empresarial entre Centres Especials de treball i les Empreses d’Inserció catalanes.
ÀMBIT SOCIAL:
Codi ètic i de bon govern de la FAP i Principis del cooperativisme de l’Aliança Cooperativa Internacional.
Total de 8.396 hores invertides en formació (increment del 30% respecte del darrer període).
Formació en drets de les persones amb discapacitat, per aprendre a avaluar si es compleixen o es vulneren els drets i ensenyar als participants a reivindicar i defensar els seus drets.
S’ha endegat un projecte de menjar saludable amb Cuinara.
Almirall
Laboratoris farmaceutics
Investiguen i fabriquen medicaments.
Almirall SA
cotizaciones gráficos noticias análisis técnico análisis fundamental
6 / 6
Este número es indicativo del riesgo del producto, siendo 1 / 6 indicativo de menor riesgo y 6 / 6 de mayor riesgo.
ALM 8,16 € 0,00% 0,00 BME
rango día: 0,00 – 0,00 volumen día: 0
rango año: 7,56 – 16,88
IBEX MEDIUM CAP
0,00
0,00 %
Cotizaciones diferidas en al menos 15 min.
Recomendación análisis fundamental
Almirall. Posible retraso en la aprobación de tildrakizumab – 15/11
Almirall. Abandona varios programas de i+D en EE.UU. – 02/10
Almirall. Inicia la comercialización de Skilarence – 15/09
Almirall. AstraZeneca anuncia resultados positivos de Fase III con Duaklir – 08/09
Almirall. Sucesión del CEO – 29/08
Almirall. Aprobación de Skilarence – 27/06
Almirall. A por la Psoriasis – 15/06
Almirall. Resultados 1T17 – 08/05
Recomendación de análisis técnico
Recomendación
Fuera
Soportes 7,71 7,26
Resistencias 8,47 9,68
Tendencia corto plazo Tendencia largo plazo
Fase ciclo
Datos clave
Revalorización
ALM IBEX MEDIUM CAP
1 semana -2,16 % +0,62 %
1 mes -3,55 % +0,15 %
3 meses -5,01 % +1,34 %
1 año -41,05 % +9,58 %
2017 -44,04 % +4,23 %
Volatilidad
ALM IBEX MEDIUM CAP
6 meses 50,08 % 10,35 %
1 año 39,24 % 9,96 %
Capitalización (mil €) 1.411.280
Volumen medio 579.887
0,54 Último año
Mínimo año
7,56
Máximo año
16,88
• Nom de l’empresa: Abacus Cooperativa SCCL
• Tipus: Comercial
• Activitat: Venda al detall de productes culturals i educatius
• Característiques principals:
Tipus d’organització:Empresa d’Economia Social
Dimensió: Gran (250 treballadors/es o més)
Sector: Comercial
Tipus d’experiència: Econòmica, Mediambiental, Social
• Resum de les 5 accions de Responsabilitat Social que consideris més interessants que fa aquesta empresa. Les has de triar d’entre les que figuren a l’apartat “Documentació / Resum”
ÀMBIT SOCIAL:
– Abacus cooperativa ha continuat col·laborant amb entitats, associacions, administracions, escoles i ONG del territori català.
ÀMBIT AMBIENTAL:
– Els nous establiments tenen en compte tots els criteris d’estalvi energètic i utilització de materials ecològics des del mateix moment en què es presenta el projecte. Es prioritzen les millors opcions mediambientals pel que fa a l’aire condicionat, el sistema d’il·luminació, el material d’obra, els falsos sostres, els tancaments, el mobiliari i la instal·lació d’aigua.
– A la cooperativa es gestionen de forma segregada tots els residus que es generen, per això es disposa de diferents contenidors a totes les oficines, establiments i magatzems, i es procura seguir els criteris de la reducció
ÀMBIT ECONÒMIC:
– El Pla estratègic manté el seu compromís amb les persones, la participació i la innovació.
– Assolir un bon excedent econòmic i un balanç social que promogui els valors de la cooperativa entre els seus grups d’interès.
• Nom de l’empresa: Borges – Mediterranean Group
• Tipus: Alimentació
• Activitat: Fabricació de productes agroalimentaris
• Característiques principals:
Tipus d’organització: Empresa
Dimensió: Gran (250 treballadors/es o més)
Sector: Alimentació
Tipus d’experiència: Econòmica, Mediambiental, Social
• Resum de les 5 accions de Responsabilitat Social que consideris més interessants que fa aquesta empresa. Les has de triar d’entre les que figuren a l’apartat “Documentació / Resum”
ÀMBIT SOCIAL:
– Borges disposa d’un ampli ventall de mesures de conciliació de la vida personal i laboral com per exemple: Ampliació del permís de maternitat, possibilitat de jornada intensiva tots els divendres de l’any i vigílies dels dies festius assenyalats de determinats col·lectius, teletreball parcial durant una part de la jornada.
– Hi ha diferents canals de comunicació, iniciatives com la “bústia de suggeriments” per la qual tots els empleats/des poden aportar les seves idees i propostes per aconseguir un funcionament més eficient de l’empresa.
– En els darrers anys Borges ha estat treballant amb diferents associacions i entitats sense ànim de lucre com per exemple amb el Banc d’Aliments de Catalunya, la campanya de donació de sang amb l’ajuda del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, entre d’altres
ÀMBIT AMBIENTAL:
– A les plantes de Fruits Secs s’han instal·lat nous compressors de cabal variable amb dispositius de freqüència, per a les màquines d’envasament i seleccionadores d’ametlles, que garanteixen estalvi d’energia. També en aquestes plantes s’ha iniciat el procés de canvi d’il·luminació a LED en zones que requereixen llum artificial durant tot el dia, esperant un estalvi elèctric per la seva major durabilitat i una millora qualitativa en la lluminositat d’aquestes zones de treball.
ÀMBIT ECONÒMIC:
– També compta amb una estratègia de Responsabilitat Social integral que ajuda a prendre decisions en unes condicions econòmiques, socials i ambientals en contínua evolució. L’estratègia identifica les principals qüestions en matèria de Responsabilitat Social basant-se en una anàlisi de materialitat que defineix les àrees més importants per al Grup i per als seus grups d’interès
Nom: Abacus SCCL
Tipus: Empresa d’Economia Social
Activitat: venda al detall de productes culturals i educatius.
Característiques principals: dimensió gran ( més de 250 treballadores), sector comercial i experiència econòmica, mediambiental, social.
Resum de les 5 accions:
Àmbit econòmic:
tots els productes que es poden trobar als establiments compleixen uns requisits ètics i socials.
Àmbit ambiental:
A la revista digital d’Abacus s’hi ha incorporat un apartat amb consells sobre sostenibilitat i medi ambient. L’any 2016 les emissions de Co2 van disminuir un 9,6% respecte de l’any anterior.
Es prioritzen les millors opcions mediambientals pel que fa a l’aire condicionat, el sistema d’il·luminació, el material d’obra, els falsos sostres, els tancaments, el mobiliari i la instal·lació d’aigua.
Àmbit social:
El compromís social de la cooperativa es manifesta també en la voluntat d’ajudar col·lectius desfavorits col·laborant amb centres que es dediquen a la inserció laboral.
Abacus cooperativa ha continuat col·laborant amb entitats, associacions, administracions, escoles i ONG del territori català.
Nom: Museu Marítim de Barcelona
Tipus: Administració pública
Activitat: Museu dedicat al coneixement de la cultura marítima.
Característiques principals: dimensió mitjana ( de 50 a 249 treballadores), sector serveis i experiència econòmica, mediambiental, social.
Resum de les 5 accions:
Àmbit econòmic:
Disposa d’una política de compres amb criteris que afavoreixen els proveïdors locals.
Àmbit ambiental:
Organització d’exposicions temporals i activitats divulgatives de temes mediambientals.
Fomenta l’ús de la bicicleta facilitant un lloc d’aparcament específic al jardí del Museu, per als visitants, i un altre a l’interior del Museu, per als treballadors/es .
Àmbit social:
Assumeix la presidència del Patronat de la Fundació Tot Raval, que treballa per la millora de la qualitat de vida al barri.
Participació a les iniciatives: Viu un Diumenge Blau per l’Autisme, l’acolliment del mercat solidari Hoss Intropia, campanya La fam no fa vacances i campanya Aquest Nadal, ningú dormint al carrer, així com, el projecte “Arrels de Mar”, amb la Fundació Arrels que atén a persones sense llar, entre d’altres.