CELLER RENDÉ MASDÉU

 

El passat 21 de novembre, vam anar a visitar l’empresa del Celler Rendé Masdéu amb la optativa d’economia. La visita ens la va realitzar la Mariona Rendé Masdéu, ens va explica una mica com organitzaven la seva empresa i com produeixen el vi.

Ens va explicar que la forma jurídica que utilitzen a la seva empresa es una societat limitada familiar. Van heretar unes terres dels seus pares, que al principi, portaven la collita a la cooperativa però es van donar compte que amb les 11 hectàrees que tenien podien treure més bon profit si feien el seu propi vi, així que van fer el Celler. A la seva empresa només treballen la Mariona el seu marit i un treballador durant tot l’any, quan han de fer la verema lloguen a més persones i a un anoleg especialitzat per guiar-los pel bon camí.

Els quatre vins que produeix la seva empresa són el trepat, el vi jove, el vi de criança i el de reserva. El vi jove es molt més econòmic que els altres perquè després dels seus processos, es posa en l’ampolla i es ven, es senzill i econòmic, val 6€. En canvi el vi de criança és més car que el vi jove, ja que ha d’estar com a mínim 2 anys en bota i 1 amb ampolla això vol dir que no en podran treure profit fins el 2019 més o menys, val 9€. I per últim el de reserva és dels més cars ja que està 6 anys parat, val 20’5€. Els vins com el de criança i el de reserva són els tipus de vins que com més temps guardats més cars són. També tenen altres tipus de vins amb noms personalitzats com per exemple: Trepat jordiet, Cadernet, Arnau, Ninfa i Fullet. Fan unes 40.000 ampolles l’any. la seva producció es 90% a mà i 10% a màquina.

El seu pla de màrqueting que tenen és les fires de vins, una de les més importants es la fira alimentaria de Barcelona, la Fe de vins de Ciutat Real i Societats de vins ecològics. Apart de les fires també s’anuncien a revistes locals i ràdios, i sobretot amb el boca a boca, per ella es un dels factors que més clients li dona. Avui en dia les xarxes socials són un lloc per anunciar-se així que també es mouen per aquest factor. No tenen web però venen els seus productes a empreses que en tenen i els pots troba a la seva web.

També ens va explica que el trepat és la varietat autòctona de la conca en que  només hi han 1100 hectàrees de trepat en tot el món i totes són a la conca i economicament aquest factor els hi ha anat molt bé. Igual que l’Espluga, es viu del món de la pagesia perquè segur que tothom te un familiar que és pagès.

En tota la conca hi han 25 cellers i només 4 són cooperatives, això és bastanta competència ja que són gairebé tots de societat limitada o familiar.

segons ella ens ha dit que esta en un punt clau de l’Espluga ja que aprop hi han les coves i passa molt turisme això els porta molt benefici.

I per últim ens va explicar que comercialitza amb restauració mitjana i/o alta i amb botigues especialitzades. Apart de vendre a la seva botiga ven a tot el món, Estats Units, Dinamarca, Alemanya,…

Paula Altarriba Gajete

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *