guió del pla d’empresa

 

1. PROJECTE EMPRENEDOR: anomenarem i descriurem de manera breu un projecte emprenedor, amb detall. En aquesta descripció hauran de quedar perfectament establerts: 

a) Presentació de l’empresa i persones emprenedores: nom de l’empresa, membres fundadors i tipus de forma jurídica escollida. 

b) Descripció: en què consisteix, descripció acurada del nostre producte o servei, com es posarà a la pràctica.

c) Justificació: a quina necessitat respon? Com cobrirà o respondrà a aquesta necessitat? Per exemple: si la meva idea de negoci és un semàfor amb sorolls és perquè respon a la necessitat d’orientar a persones amb problemes de ceguesa.

d) Innovació: de quina manera innovadora respondrà la meva idea a aquesta necessitat? És probable que aquella necessitat detectada ja estigui coberta per alguna altra empresa. Caldrà justificar perquè la nostra idea ho fa de manera més innovadora i diferenciada.

e) Organigrama de l'organització.

2. PLA DE MÀRQUETING: Anàlisi del nostre entorn immediat 

a) Entorn: Fer un anàlisi DAFO, per saber quines són les Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats del vostre projecte. 

b) Anàlisi de la competència: Hi ha projectes o negocis semblants a prop? hi ha productes semblants al nostre? Qui és la nostra competència directa? On es localitza? Quins preus té?

c) Anàlisi del públic objectiu/clients: A qui va dirigit el producte o servei? Característiques del client objectiu. 

d)  El producte: bé o servei. 
- Característiques i disseny.
- Marca: nom i logotip. En cas de tenir diversos productes especificar quina serà la nostra estratègia de marca.
- Envàs si en té o si en cal (si feu un blog o un web serà l’envàs del projecte). Cal fer disseny de l’envàs i explicar tot el que sabem del mateix.
- Posicionament que us agradaria tenir en el mercat.

                 
e) El preu: quin preu li posarem i els criteris utilitzats d’establiment del preu del producte i estratègia de preus. (pot ser primer cal primer saber els costos abans de calcular el preu).

f) Distribució: explicar com i on es distribuirà el vostre producte. (local, online,...)

g) Promoció: Estratègies de publicitat, promoció de les vendes etc. 

Caldrà fer un anunci publicitari (Cartell publicitari (www.piktochart.com) o Vídeo de màxim 1 minut) promocionant el nostre producte. Recordeu que li podeu posar un eslògan que atregui l’atenció del consumidor. 
Recordeu que la publicitat a d’anar d’acord al vostre producte, públic objectiu i posicionament en el mercat. 


3. PLA DE PRODUCCIÓ: Com serà el nostre projecte o producte? 

a) Relació de recursos (materials, persones assalariades, tecnològics...) que es preveu que pot necessitar el nostre projecte. Maneres possibles d’aconseguir-los. 

4. PLA FINANCER I INVERSIÓ: Quants diners necessitem?

a) Pressupost. Quantificar els ingressos i despeses del projecte. Un llistat de les despeses que estimeu. Per a això contemplarem com a Cost Fix el lloguer d’un local al barri que vulgueu1 i del que haureu d’annexar les fotos.  També si teniu estimat contractar una persona estimarem un cost de 1000€ per treballador (no contempleu el vostre sou). El cost variable unitari el que estimeu que us costarà produir una unitat del vostre producte.

b) Com aconseguiràs els diners inicials necessaris per engegar el projecte? 

business plan blog

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *