Exercici: responsabilitat social empreses

milton-friedman

“L’única responsabilitat social de les empreses és la utilització dels seus recursos en activitats que generin un benefici, sempre respectant la llei i sense frau ni engany. ”
(Milton Friedman, Premi Nobel d’economia el 1976).

Discuteix i respon en un comentari:
S’han de preocupar les empreses únicament d’obtenir un benefici? O han d’ajudar també organitzacions sense ànim de lucre, universitats i altres bones causes? Augmenta la percepció positiva d’una empresa el que aquesta ajudi a la col· lectivitat? O hauria d’utilitzar l’empresa els seus fons per augmentar salaris, repartir dividends i disminuir preus?

5 thoughts on “Exercici: responsabilitat social empreses”

  1. Tan de bo les empreses fessin alguna inversió en organitzacions, universitats o alguna altra bona causa. Llàstima que en la situció que estem només pensin en els beneficis. No els importa el salaris, ni baixar els preus. Parlo de les grans empreses, no les botiguetes de poble.

  2. Les empreses s’han de preocupar de obtenir beneficis, no tenen perquè fer-ho però podrien ajudar a les ong amb una part dels seus beneficis. Està clar que si una empresa és solidària tindrà una percepció molt més positiva en comparació altres empreses que no són solidàries. Crec que la idea de augmentar els salaris, repartir dividends o disminuir preus no és molt correcta ja que si augmenten els salaris, reparteixen dividends o be disminueixen els preus no podran invertir tant en organitzacions, universitats o alguna altra causa.

  3. L’objectiu d’una empresa i del empresari, es obtener un benefici amb la seva tasca. Però desde el meu punt de vista crec que l’hes empreses no només s’haurien de preocupar de guanyar un benefici sense importar res més. Crec que han de vetllar perquè els seus treballadors tinguin unes bones condicions de treball. Les empreses també haurien de tenir en compte, organitzacions sense anims de lucre. Però crec que no és un dels principals punts, de dur a terme l’ajuda a altres institucions, però que es un punt que s’hauria de tenir en compte. El fet de que una empresa ajudi a la col·lectivitat té una percepció positiva per part del consumidor que vol gaudir del producte. Les petites i mitjanes empreses, que no ho poden avastir tot, crec que s’haurien de preocupar més per les condicons dels treballadors, augmentar els salaris, repartir dividents… I gran empreses com pot ser Zara o Apple, que tenem una gran capacitat económica, crec que s’haurien de preocupar per les organitzacions sense anims de lucre i per els seus treballadors.

  4. Crec que l’objectiu principal d’una empresa ha de ser obtenir beneficis, però que també es pot tenir en comte el fet de contribuir econòmicament en organitzacions sense ànim de lucre, universitats i altres bones causes. Personalment crec que el fet de que una empresa sigui solidària amb altres organitzacions fa que augmenti la seva percepció positiva de l’empresa envers les altres que no ho són. La idea de que l’empresa utilitzi els seus fons per augmentar salaris, repartir dividends i disminuir preus depen molt del tipus d’empresa, ja que s’han de tenir en comte molts factors, com per exemple les condicions laborals dels treballadors. Tot i així crec que per poca quantitat que sigui pot ajudar molt.

  5. Jo crec que les empreses en una part molt gran, si que shan de preucopar per el seu benefici perque sino en tinguessin segurament tancarien, pero crec que tambe shan de preucupar daltres coses com per exemple, els traballadors han destar tambe contents. Tambe crec que si van molt be de calers, si que podrien donar diners a organitzacions, univercitats…. aixi els hi donaran mes prestigi. Tambe crec que si la empresa vo molt be, podria vaixar el preu dels seus productes aixi la gent estira mes contenta i compraran tambe mes i aquest diners que descomptes als productes podries augmentar els salaris dels teus traballadors aixi tambe estirant mesc contents i amb ganes de trevallar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *