L’elefant encadenat. Club de lectura de 4t. “Rates”

rates

El passat dijous ens van trobar a la biblioteca per exposar els comentaris sobre L’elefant encadenat de Jorge Bucay i  il·lustrat  per Gusti.

Només va faltar un membre del grup. Però la sorpresa va ser que alguns no havien llegit el llibres, alguns no portaven la llibreta on recullen el comentaris, altres no havien anotat res, també faltaven llibres. Calia parlar sobre els motius i sobre el compromís que van prendre al voler participar en el club. Van decidir que durant el cap de setmana llegirien el llibre, farien les anotacions a la llibreta i el dilluns a l’hora del pati ens trobarien a la biblioteca.

El llibre ha suscitat diferents comentaris en quant a m’ha agradat, no m’ha agradat.

Uns nens i nenes trobaven la història trista perquè l’elefant no quedava lliure, seguia en el circ. Altres perquè s’estimen més llegir històries alegres. Maya va  comentar que les il·lustracions en aquarel·les, potser,  resultaven tristes. Al Tiago què el somni del nen veien lliure a l’elefant no és fes realitat no li ha agradat.

En Gabriele li ha agradat molt, en el Pedro que és un entusiasta del circ també li ha agradat. El Pau li ha agradat més el text que no pas les il·lustracions

El comentari majoritari tant de l’ Òscar, l’Iber, del Biel etc. va ser ” no t’has de rendir mai”, “mai has de parar d’intentar-ho”.

Reflexionem: les idees que queden fixades a la nostre ment desprès de passar per una experiència ¿en són útils i aplicables en moments posteriors? Si el primer cop que poso el dit a la flama en cremo, serà una experiència que en servirà a posteriori, doncs hi ha una relació persona-objecte, així s’avança en el món tècnic.  Però les idees fixades a la nostra ment en  experiències viscudes en relació a les emocions, sensacions i creences només generen conflictes o ens mantenen  empresonats com és el cas de l’elefant.

 

 

Els comentaris favorables

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *