Coronavirus i el canvi en el mètode d’escola

Des del març estem patint a tot el món la pandèmia del Covid-19. Aquest fet va obligar a tancar escoles i instituts el 13 de març per seguretat. Al cap d’uns quinze dies, o tres setmanes aproximadament, des del Departament d’Educació i la direcció del centre ens van comentar un nou horari i un nou mètode de docència: les classes i tutories online.  Aquest sistema d’una banda permetia seguir amb l’aprenentatge als alumnes dins del període del confinament, però de l’altra també canviava la manera de relacionar-nos professorat i alumnes. També dir que en la part més negativa, els i les alumnes que han tingut dificultats per connectar-se, o que han tingut un ordinador que no anava gaire bé, no han pogut seguir l’aprenentatge. Bé, crec que hem de cercar punts positius, com per exemple, el fet que els alumnes desenvolupin la competència digital, així com tambe´el professorat. Hem hagut d’aprendre també a buscar noves metodologies per continuar amb l’aprenentatge. I no només, això sinó que a cada quinzena, els alumnes tenien una tasca. Però el fet de tot el relacionat amb la pandèmia, el confinament també ha estat difícil tant per als alumnes, com per als professors. De cop i volta, tancats a casa, i tot canvia. Com deia el filòsof Heràclit: “Tot flueix, no passem dues vegades pel mateix riu”. Ens hem d’adaptar als canvis. I tot i que encara, no sabem com començarem el curs, ben segur que els professors i professores sigui online o presencial donant al màxim als alumnes, perquè el seu aprenentatge continuiï creixent.