Daily Archives: 16 febrer 2016

Racó riberenc

Aquest curs des del Seminari de Biblioteques Escolars potenciem les lectures de contes d’autors riberencs i els anem exposant al passadís de la biblioteca.

Us animem a conèixer les històries de les autores de literatura infantil de la Ribera en els seus llibres.

Destaquem:

-Els gats de la Clara, escrit per Remei Franch de Flix.

Lectura recomanada a partir de 8 anys. Però que si l’expliquem als més petits també entendran les relacions familiars del protagonista, un noiet que descobreix els misteris de la vida del seu oncle relacionats amb una gata i una dona que viu prop del poble.

-La pansa Esperança, escrit per Sílvia Veà de Vinebre.

Lectura recomanada a partir de 8 anys. Però la història sobre el vi i la pansa, pot ser explicada als petits.

Tots dos contes ens fan viatjar en el temps i a un món màgic però dins el nostre entorn proper.

Les expressions locals, frases fetes i paraules dialectals de la Ribera hi són presents i ens permeten treballar aquest lèxic riberenc.

raco riberenc

El cabàs viatger de la Ribera a la biblio

Els alumnes de cicle inicial estan llegint els llibres del CABÀS DE LA RIBERA i ens agraden molt les recomanacions que ens han passat les altres escoles.

Un llibre sorprenent és Sal i Sucre, amb unes il·lustracions especials i una història molt tendra, dolça i salada a la vegada, que ens fa emocionar.

Sal i Sucre

Mireu les nostres estones de lectura:

Gràcies a totes les Biblioteques Escolars per compartir aquests llibres i al Seminari de Biblioteques de la Ribera per a fer-ho possible.