Setmana de les competències bàsiques

Aquesta setmana ens tocarà passar les competències bàsiques als alumnes de sisè de primària (també les fan els de segon i quart). Mai he estat partidari d’aquestes proves perquè des del punt de vista educatiu crec que no serveixen per a gairebé res. Diuen que d’aquestes proves se’n poden extreure unes conclusions però per a l’únic que serveixen és per a poder comparar les dades dels centres sense cap altre condicionant que el resultat que s’obtenen en les mateixes. O sigui que es comparen els resultats sense tenir en compte altres factors que estudis de renom han reconegut que influeixen decisivament en els resultats educatius dels alumnes: nivell socioeconòmic, estudis dels pares, zona educativa, …

Aquest any també hi haurà una prova TIC on sembla que es valorarà la competència dels alumnes per a buscar informació en una web i alguna petita cosa més. Ens han fet arribar un cd on hi ha les proves i el vaig intentar instal·lar amb Linkat. Però no me’n vaig sortir. A veure si avui ho aconsegueixo.

Sindicació de la notícia

"déjeme que decida por mí, que en eso consiste la libertad" – Aznar dixit

Ahir el sr. Asnar (perdoneu, avui no pronuncio bé la z) va fer les afirmacions que heu llegit a dalt: “déjeme que decida por mí, que en eso consiste la libertad”. De cop esta persona s’ha tornat un liberal convençut (segur que el Gallardón, a través de la seva regidora sra. Ampolla hi ha tingut alguna cosa a veure). Me n’alegro d’aquest canvi d’opinió. Perquè ja que defensa la llibertat ara segur que ja no tindrà cap inconvenient en dir què pensaran d’aquesta frase les següens persones amb les seves situacions.

– Una embarassada que vol abortar. Segons el sr. Asnar, ho podrà fer lliurement, perquè serà ella la que decideixi per ella mateixa.

– Un homosexual que es vulgui casar. Ho podrà fer perquè el sr. Asnar defensa que ho pugui decidir ell mateix.

– Un soldat que no vulgui anar a la guerra. Ho podrà fer perquè el sr. Asnar defensarà on sigui que té la llibertat d’escollir la seva decisió.

– …

Ho sento però en aquest post no hi penjaré cap foto del sr. expresident del govern. Ho compreneu, oi?

Sindicació de la notícia

Diferents punts de vista sobre la implantació del programari lliure?

Fa uns dies vaig tenir coneixement d’una reunió que havia tingut lloc al Departament d’Educació entre els responsables dels programes TIC i diferents associacions de professionals de l’educació que es dediquen a promoure activitats educatives.

Em va sobtar la polèmica que va sorgir. Crec que de la reunió en van sortir diferents visions. No optaré ara per cap d’elles. Simplement les enllaçaré.

Des de la presidència de l’AEIC es va enviar un escrit criticant alguns punts de vista. La podeu llegir aquí. Altres associacions com Espiral o Ravalnet (perdoneu les altres però no recordo el nom). I finalment el responsable dels projectes TIC per a l’educació ha contestat la primera intervenció.

Algun punt de vista més?

Sindicació de la notícia

Oposicions secundària música.

Ahir el Departament d’Educació va fer pública la quantitat d’aspirants que es presenten i avui els sindicats han penjat unes taules amb la quantitat d’aspirants que es presenten a les oposicions i el corresponent procediment d’accés.

Com que jo em presento a secundària per música i per accés a cos superior he mirat quants admesos hi ha. En total, per a aquest procediment, tenim 12 places i ens presentem 14 aspirants.

Em sembla que tocarà estudiar una mica per a intentar aprovar-les. A veure si hi ha sort.

Sindicació de la notícia

La competència digital: quelcom per a tota la vida?

Ahir per la tarda vaig veure que en Jordi Vivancos havia penjat un post sobre la competència digital en el seu blog en el món actual. A partir de l’anunci del govern de la Generalitat de crear una acreditació de coneixements i competències en tecnologies de la informació i la comunicació fa un repàs sobre l’estat de la qüestió en diferents països.

Comparteixo amb ell la necessitat que les competències en TIC han passat a ser un tema central de l’educació dels ciutadans. Però m’agradaria aportar una reflexió respecte al currículum i la seva persistència en el temps.

En Jordi parla dels nous curricula en els que es donen elements que permeten afirmar que les TIC estan en un punt ben central del nou currículum. No dubto de l'”actualització” científica i pedagògica en aquests mateixos moments dels nous currículums. Ara bé, crec recordar que els últims currícula que es van aprovar són de principis dels 90. Han passat més de 15 anys i encara funcionem amb els mateixos.

No vull dir que a partir d’ara no es pugui fer una actualització més “regular” però vista l’experiència que tenim en el nostre país, s’hauria d’actuar sobre els mateixos curricula de manera continuada. No podem tenir un cop més uns curricula que persisteixin en el temps. Cal que els mestres i professors puguem decidir cap on encaminar la formació dels nostres ciutadans, al cap i a la fi, no som els professionals de l’educació?

Segur que les persones que han elaborat els nous curricula son persones amb una formació i capacitació excepcional però … Alguna d’aquestes persones s’atreviria a dir què haurien de saber els alumnes que al setembre comencin P3 quan acabin el 6è de primària, dintre de 9 anys?

Cal un currículum obert amb uns professionals ben preparats per a poder prendre decisions des d’una perspectiva social i professional.

Sindicació de la notícia

EDU – CAT

Aquesta tarda mirant per la xarxa he arribat a un agregador de blogs educatius catalans que ha elaborat el col·lectiu Educa’t, educa’m. He donat una ullada i he observat que hi ha un bon grapat de blogs catalans que tracten temes educatius entre els quals han inclòs el meu.

Caldrà tenir aquest agregador de blogs ben present. Pot ser una bona eina de discussió de temes educatius.

Sindicació de la notícia

La desaparició del ndo

Fa uns dies publicava en aquest blog que havia trobat un blog que semblava interessant administrat per en Ferran Ruiz, anterior subdirector general de tecnologies de la informació. Avui he visitat el seu blog Notes d’opinió i en visitar el seu perfil he vist que ja no era el seu administrador.


En canvi, l’adreça del blog continua estant activa però només s’hi pot accedir si s’hi està convidat. A veure qui té sort i el conviden a llegir. Aquí teniu el blog polèmic.

Sindicació de la notícia

Cuida la blogosfera

Fa una estona he descobert a través del blog de César Calderon una iniciativa interessant. Es tracta de “Cuida la blogosfera”. He llegit en el seu blog que pretenen “La promoción o apología de la anorexia, la bulimia, la pornografía infantil, el odio racial o xenofobia, la violencia en cualquiera de sus caras, el proxenetismo, el terrorismo, el bullying, el tráfico de drogas y en definitiva, todo aquello que pueda atentar contra la integridad de las personas, son contenidos contra los cuales hay que luchar para hacer de Internet un mundo más seguro para tod@s.”

En definitiva, una manera fàcil de col·laborar. Us hi apunteu?

Sindicació de la notícia

Els resultats de la búsqueda a google. Canvis de posicions en els resultats

No heu tingut mai la curiositat de buscar el vostre nom a google i veure què us surt? Jo ho faig de tant en tant. He de reconèixer que tinc el meu punt d’egocentrisme i no em puc resistir a veure quins resultats surten.

D’un temps ençà vaig veure que a la xarxa hi havia un altre “jordi perales” que també tenia un blog. Es tracta d’una persona militant o bastant propera a ERC. En molts blogs de persones properes a ERC apareix referenciat.

El que m’ha cridat molt l’atenció és l’aparició dels resultats en el google. Està clar que els dos tenim el mateix nom i cognom i quan fas la búsqueda uns cops surt com a primer resultat aquest mateix blog i altres el del jordi eduard.

M’he fixat i he vist que en els resultats hi apareixen les visites que han escollit un blog o altre i en funció dels clics que s’han fet apareix un o altre en primer lloc. Potser d’això en podríem dir el “buscador 2.0”?

Ara mateix, el meu blog està situat en primer lloc però potser en el moment en que feu la prova, si és que la feu, us trobareu el resultat ja canviat.

Sindicació de la notícia

Jornada tècnica de primària, i el moodle per a quan?

Ahir estava mirant la web de la xtec i vaig veure que hi havia anunciada una jornada tècnica per a primària. L’any passat s’havia anunciat que per a enguany n’hi hauria una de moodle, però sembla que ha caigut en l’oblit.

A canvi ens han col·locat una Jornada tècnica sobre WordPress com a eina per a la renovació del web de centre.

En els últims anys hem tingut ja 3 jornades tècniques sobre eines per a fer webs col·laboratives (contribute, intraweb, blogs) i ara ens col·loquen una quarta sobre wordpress. No dubto de la utilitat del wordpress en la educació, però crec que quatre sesions en tres cursos sobre eines per a l’actualització de la web de centre són excessives.

En canvi quantes jornades tècniques hi ha hagut sobre eines d’ensenyament aprenentatge? No entenc aquest canvi. Sembla que simplement es busqui repetir un èxit que hi va haver en una de les millors jornades tècniques que recordo. Però l’objectiu no hauria de ser donar eines per a implementar les TIC a l’aula? Per a quan una jornada tècnica sobre eines pedagògiques dissenyades per a aquest fi?

Sindicació de la notícia