Grups interactius a P4 – Experiència pilot!

voluntariat3Benvolgudes famílies, bona tarda!

Avui hem introduït una nova metodologia a la nostra escola: ELS GRUPS INTERACTIUS!

En què consisteixen?
Els grups interactius consisteixen en organitzar l’aula de manera que hi hagi petits grups heterogenis d’uns 4 a 6 alumnes que en col·laboració, resolen tasques de classe amb la supervisió d’una persona adulta que està dins el grup. El ritme de treball és alt i a més a més, solidari. La tasca del mestre/a és la coordinació de la classe. La composició d’aquests grups afavoreix la barreja de nivells, de manera que en l’elaboració de les tasques de classe, els alumnes col·laboren en la seva resolució. A més a més, els alumnes reben una atenció molt individualitzada que fa molt rica aquesta activitat.

 🙂  Podeu fer clic aquí per veure un petit reportatge fotogràfic.  🙂 

A continuació us detallem l’activitat:

GRUPS INTERACTIUS ESCOLA PÚBLICA JOSEP JANÉS
CURS: P4 – DATA: 27 d’abril – TUTOR/A: Anna – COL·LABORADORS: Cristina i Jose Angel

OBJECTIUS:
Reconèixer les lletres del propi nom i el seu ordre.
Perfeccionar el traç del propi nom.
Reconèixer i reproduir el nom d’altres companys.

ORGANITZACIÓ:
De 9:15 a 9:30 la tutora explicarà les activitats.
De 9:30 a 10:30 farem les activitats i cada activitat durarà 15 minuts.
Els alumnes estaran organitzats en quatre grups distribuïts per taules i al sentir el so d’una campaneta canviaran de taula.

ACTIVITATS:

1ª ACTIVITAT: (mestra encarregada: Cristina)

  • Configuració del seu nom: retallar les lletres del seu nom que els hi donarà prèviament la mestra i les enganxaran ordenadament en un full , posteriorment el poden copiar a sota o comptar quantes lletres tenen i escriure’n el nombre.
  • Material: fotocòpies de les lletres, tisores, pegament i llapis.

2ª ACTIVITAT: (mestra encarregada: Anna)

  • Configurar diferents noms amb les pissarres magnètiques donant models.
  • Material: pissarres i models plastificats de diferents noms.

3ª ACTIVITAT:(mestre encarregat : Jose Angel)

  • Repassar i escriure el seu nom. Posteriorment es poden dibuixar.
  • Material:llapis,goma i retolador.

4ª ACTIVITAT:(mestra encarregada: Anna)

  • Escriure el seu nom o el nom d’altres nens o amb a les pissarres de retoladors.

Ana

EXCURSIÓ A ARENYS DE MAR

El passat dia 21 d’octubre P4 i P5 vam fer una excursió a la platja i al Port d’Arenys de Mar.

En arribar vam esmorzar i amb moltes ganes vam anar amb les nostres mestres i dues monitores que sabien molt de peixos (Bea i Paula ) cap a la platja a fer unes activitats. De camí vam trobar uns pescadors que arreglaven les xarxes tot cosint-les i ens van donar uns “sonsos”, que vam poder tenir entre les mans i observar. A la platja vam aprendre moltes coses: que els taurons posen ous ( en vam tenir uns a les mans); vam tocar l’esquelet d’una estrella de mar, d’una garota i d’una esponja. També vam tenir un eriçó de mar viu a les mans!! I vam anar amb molta cura de no punxar-nos! Va ser l’hora de canviar d’activitat i fer de buscadors de petxines ( amb lupes, pales i galledes) ja que havíem de fer un collaret.

A l’hora de dinar i recuperar energia estàvem en una àrea de picnic amb taules i tot!!

Per la tarda al Port d’Arenys, uns pescadors ens ensenyaren el que havien pescat: cucs ben llargs que els més valents es van atrevir a tocar!! I també peixos : raps, dorades, i escòrpores molt macos.

Un altre pescador ens va regalar un cavallet de mar dissecat molt petit però molt bufó. I vam aprendre a fer la “tortugueta” amb les mans ( un altre pescador molt simpàtic que cosía xarxes ens ho va ensenyar!!) I també coneixem ara com es pesquen els pops!!

Si voleu veure fotos i aprendre tant com nosaltres cliqueu AQUÍ

Esperem que us agradin!!!

L’Hort de P3

ELS ENCIAMS QUE VAM PLANTAR HAN ANAT CREIXENT PERQUE ELS HEM CUIDAT MOLT BÉ!

ELS HEM REGAT CADA SETMANA I HEM ANAT TRAIENT LES HERBES QUE ANAVEN SORTINT AL VOLTANT. FINALMENT QUAN HAN ESTAT BEN GRANS ELS HEM ARRENCAT AMB MOLTA FORÇA I ENS ELS HEM ENDUT A CASA PER FER-NE AMANIDA!

SABEU AQUELLA CANÇÓ QUE DIU:

UNA PLATA D’ENCIAM BEN AMANIDA,
BEN AMANIDA, UNA PLATA D’ENCIAM
BEN AMANIDA AMB OLI I SAL!

SUCAREM UN TROÇ DE PA
PER QUI TOQUI, PER QUI TOQUI,
SUCAREM UN TROÇ DE PA
PER QUI TOQUI ANAR A PARAR!

ELS ELEFANTS DE P3

Anna

GRANJA DE CAN MAS 2016. Torrelles de Llobregat.

Tots els alumnes d’Educació Infantil hem passat un dia fantàstic a la Granja de Can Mas! Hi hem pogut veure un munt d’animals com la vaca Paca, el poni Melenes, un cavall, una ovella, una cabra, un gall d’indi que quan té el cap blau és perquè està defensant el corral; gallines, pollets, galls, conills… i també hem visitat l’hort, que estava preciós i que tenia una part tota plena de plantes aromàtiques i floretes!. Els alumnes de P4 i P5 també hem fet una excursió pel bosc dels voltants i hem vist arbres com ametllers, oliveres, pins i pinyes que havien estat rosegades pels esquirols!! Hem cantat la cançó per veure si venia l’esquirol però no hi ha hagut sort…

Ens ho hem passat tan bé i hem jugat tant que en el viatge de tornada alguns nens i nenes s’han quedat ben adormits!!

Aquí teniu un reportatge de la nostra excursió:

Mestres d’Educació Infantil

SANT JORDI 2016 [P3, P4 i P5]

Enguany hem celebrat el nostre particular Sant Jordi assistint a una exposició de llibres de nova adquisició per a les aules d’Educació Infantil. En ella, els nens i nenes van poder mirar, i gaudir  amb tranquil·litat dels llibres on s’expliquen històries molt interessants.

Us facilitem aquí una presentació de les fotos d’aquell dia. 

Mestres d’Educació Infantil