Tecnologia
Introducció.
En aquesta pà gina farem referències a documents i informació útil per a l’à rea de Tecnologia de l’ESO i el Batxillerat
Tecnologia 2n ESO
Tema 4: Introducció a l’estudi de les mà quines.
En el següent enllaç o link teniu una bateria de preguntes amb resposta que, ben segur, us ajudaran molt per preparan l’exament del tema 4 de 2n d’ESO : Introducció a l’estudi de les mà quines
Tema 3: El metalls i els plà stics.
El ferro és un element utilitzat i reutilitzat pels humans des de fa mil·lennis, per la qual cosa pot tenir moltes vides. “Quèquicom” mostra, en aquest capÃtol, com s’obté, com es recicla, com es converteix en art i com és d’important per a la vida.
El ferro és el quart element més abundant al nostre planeta i el metall més utilitzat en tota la història de la humanitat. A més, grà cies a la seva tendència a reaccionar amb l’oxigen i rovellar-se, s’ha convertit en un element vital per a la respiració.
El reporter Pere Renom visita una fà brica siderúrgica en què cada dia es reciclen centenars de tones de ferralla que es fonen per produir acer.
També recorre una mina per descobrir el ferro en estat mineral i coneix un escultor que dóna vida a aquest metall.
El reportatge també mostra el paper que té el ferro en la respiració i la vinculació entre la falta de ferro i l’anèmia.
[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/qkicom/001_687230.rm" width="352" height="288"/]
Tecnologia 1r ESO
Tema 7: El Circuit Elèctric.
Si vols preparar bé l’examen aquà tens preguntes i respostes del tema 7
Tecnologia 1r ESO
Tema 6: Els materials (LA FUSTA)
Atenció, Atenció. Si vols preparar molt bé l’examen del tema 6 de Tecnologia de 1r d’ESO, alumnes de 1r A i 1r B, en el següent enllaç teniu preguntes i respostes que heu de lligar.
El projecte tecnològic de 1r d’ESO d’aquest curs i altres projectes anteriors.
Escriptori de fusta amb dos posicions lectura/escriptura VERSUS Faristol de fusta, plegable i rotatori. 1r ESO.
Aquest curs 2007/08, l’alumnat de 1r d’ESO ha fet un escriptori de fusta plegable amb dos posicions: lectura i escriptura/lectura.
Prototipus
Material, eines i primera prova pel professor
Fabricació
Alumnat en acció
Resultat final
—ooo—
Però ja fa uns anys, també alumnat de 1r d’ESO va construir un faristol de fusta, plegable i rotatori.
Tema 5: El dibuix tècnic.
Preparant l’examen del tema 5
Aquà teniu un llistat de preguntes (casi totes amb les seves solucions) que podrien sortir en un examen. Si vols preparar bé l’examen, recorda: fer un bon resum, repassar aquest resum, i si tens dubtes, pregunta al profe. Les preguntes que tens en aquest enllaç et poden ajudar també. Preguntes tema 5
Solucions dels exercicis demanats en aquest tema
A continuació tenim la solució als exercicis i activitats que es van demanar per al tema 5 de DIBUIX TÈCNIC.
Tecnologia 1r ESO
Tema 4: L’Aula de Tecnologia.
Amb aquesta imatge animada recordem com es mesura amb el peu de rei. Recorda que ho fem en dos fases.
- Lectura de la part entera. Primer mirem quants centÃmetres i mil·lÃmetres sobrepasem amb el zero del nonius (la part baixa), en aquesta imatge són 2 centÃmetres amb 4 mil·lÃmetres (o 24 mil·lÃmetres, que és el mateix)
- Lectura de la part decimal. Hem de mirar quina de les divisions del nònius apunta exactament a qualsevol divisió del regle fix. La part decimal (dècimes de mil·lÃmetre) serà la que correspon a la divisió del nònius en que hi ha hagut la coincidència amb la del regle fix. En aquesta imatge seria la lÃnia del 7 del nònius la que coincideix amb una lÃnia del regle fix a dalt. Per tant, la mesura final serà 24 mil·lÃmetres sencers + 7 dècimes de mil·lÃmetre ===> 24,70 mil·lÃmetres, o el que és el mateix ===> 2,470 cm
Yo crec ke aixo esta mol be pero si no fos perque alguns ordinador no puden llegir al tipus de carpeta i no podem beure lo de les preguntes per al tema 5 i que no es digui que no o hem buscat
No més es tracta de material i recursos complementaris, opcionals i voluntaris. El treball de base i definitiu es fa tot a classe. Però vull aportar i facilitar altres recursos, per ampliar, motivar, i engrescar a l’alumnat que estigui interessat. I com tot està en fase experimental, ja anirem buscant solucions als possibles errors i mancances, que segur que en sortiran. Grà cies per la participació, els comentaris i la valoració.