Durant les últimes dues setmanes, diversos grups d’alumnes de l’Aula d’Acollida de l’institut han estat treballant el vocabulari del cos humà i de la salut, així com les estructures bàsiques per mantenir una conversa amb el personal mèdic. L’objectiu principal d’aquest aprenentatge és donar-los eines i recursos per aprendre a explicar com se senten i què els passa en una situació real, com ara una visita al CAP.
Per posar-ho en pràctica, avui hem tingut la visita de l’Helio, l’infermer de l’institut i del CAP de Les Franqueses del Vallès, que ha col·laborat amb nosaltres en una simulació de situacions mèdiques reals. Cada alumne tenia assignada una situació de salut concreta (mal de cap, febre, tos, una lesió…) i havia d’explicar el seu cas a l’infermer per aconseguir una solució.
L’Helio, sense conèixer prèviament la situació de cada alumne, ha interactuat amb ells en català com si fos una visita real. Ha fet preguntes per obtenir més informació i ha ofert un diagnòstic fictici i una possible pauta de medicació.
L’activitat ha estat tot un èxit. Els alumnes han pogut posar en pràctica el català en un context comunicatiu real i significatiu, i han guanyat confiança per expressar-se en situacions quotidianes i d’atenció sanitària.