Sortida en BTT passada per aigua

El divendres 18 de desembre l’alumnat del CFGM vem fer raid a La Garriga i el terreny estava una mica humit.

Les previsions meteorològiques no feien sospitar una tromba d’aigua així.

Al final tothom bé i una experiència més per seguir formant-nos.

Tertúlia Literària a 1r i 2n d’ESO

El passat 9 de desembre l’alumnat de 1r i 2n d’ESO va participar a la tertúlia literària amb la lectura de Thornhill. Donem les gràcies a la Biblioteca de Les Franqueses per facilitar els espais.

Recapte per al Xiprer: Per un Nadal més dolç!

La Natàlia de la fundació “El Xiprer”, situada a Granollers, ha vingut a l’Institut a fer una xerrada als alumnes de cultura i valors ètics de 2n d’ESO.

Per ajudar a omplir el magatzem d’aliments dels nostres amics del Xiprer, a l’Institut hem fet un recapte de dolços de Nadal.

Fins al 16 de desembre, tot l’Institut va portar: neules, assortit de galetes, bombons, torrons i polvorons.

Gràcies!

I com em va dir la Hawa de 2nB: “nosaltres som uns afortunats”.

El recapte va quedar ple de carinyo, solidaritat, empatia, amistat, estima…tot és dolçor.

TORNEM A DONAR-VOS LES GRÀCIES PER SER AIXÍ!

Per un Nadal més dolç! Entre tots podem!

L’Institut Lauro publica el disc solidari “Viure-ho tot”

Per primer cop l’Institut Lauro de les Franqueses del Vallès ha publicat un CD, Viure-ho tot, interpretat per alumnat, professorat i artistes convidats. Tot el que es pugui aconseguir amb aquest disc es destinarà a Open Arms i al Sindicat de Músics Activistes de Catalunya.

Viure-ho tot està promogut pel ReCREA’T, un projecte artístic i solidari format per un grup obert d’alumnat amb interessos artístics i musicals i coordinat per tres professors: Tino Barba, Dani Campos i Francesc J. Rodríguez i amb el recolzament de tot el professorat i professionals de l’institut.

El disc, amb un repertori molt eclèctic, reuneix 22 cançons i poemes, alguns de composats pel mateix col·lectiu ReCREA’T, s’han registrat al llarg dels últims tres anys i també durant el confinament. A més de poder aconseguir el treball discogràfic a través de l’Instagram del ReCREA’T amb un donatiu, es pot escoltar a Youtube  i Spotify (entre altres plataformes digitals):

El projecte ReCREA’T va néixer el curs 2015-2016. Des de llavors, ha guanyat dues vegades el premi de l’ICIP (Institut Català Internacional per la Pau) per dues cançons de hip-hop (incloses al disc) i ha col·laborat en diverses iniciatives solidàries. Per exemple, en el Dia de la Dona, en l’acte del bombardeig de Granollers a les Franqueses i en actuacions a l’Hospital Sant Joan de Déu i a diferents escoles bressol. Des de fa dos anys, organitza la jornada solidària VIURE-HO TOT, que aquest any tindrà la tercera edició el dissabte 29 de maig.

Per a més informació poseu-vos en contacte amb: recreat@inslauro.net

Premis Derypol

Per desè any es fa a l’Institut els Premis Derypol, com sempre mirant els molts aspectes positius que té la química en el nostre món.

Servei Comunitari a 4t d’ESO

El passat 21 de novembre alguns alumnes de 4t d’ESO van col·laborar amb el Gran Recapte d’Aliments dins del Servei Comunitari que han de realitzar durant aquest curs.

L’alumnat de 1rD fa la sortida de tutoria

Després d’haver-la ajornat per motius de la COVID-19, l’alumnat de 1rD d’ESO va poder fer la sortida de Tutoria i Socials per descobrir els voltants del nostre municipi. Va ser un dia fantàstic per compartir el camí i conèixer-nos millor.

El CFGM puja el Matagalls

Amb boira, pluja, vent i fred; la pujada al Matagalls no va ser fàcil, però així també s’aprèn.

25N: Dia Internacional contra la violència de gènere

El matí del dimecres 25 de novembre, des de l’Ajuntament de Les Franqueses, es va fer el vídeo fòrum “Todas la mujeres que conozco” amb l’alumnat de 4t d’ESO.

L’alumnat de CFGM puja La Mola

El dilluns 26 d¡octubre va seer un dia espectacular per pujar La Mola.

Gaudir de la muntanya entre setmana, amb poca gent i amb un dia espectacular és un privilegi.