1rB: El plànol de l’habitació

Fa uns dies, els músics vam realitzar un exercici per comprovar si ens hi cabia a la nostra habitació, la piràmide de 2m cada costat que construírem.

Per fer-ho, la Marta ens va ensenyar uns plànols, que són els dibuixos que utilitzen els arquitectes o els enginyers a l’hora de fer un croquis d’un espai. A partir d’aquí i amb quatre fotos que vam portar de casa, cada músic vam dibuixar el plànol de l’habitació.

Un cop acabat i amb el plànol al davant, vam intentar realitzar-ho en volum utilitzant una capsa de sabates i plastilina.  Per veure els resultats cliqueu sobre la següent imatge:

Amb aquesta experiència, hem treballat l’espai i la seva organització, la lògica, el volum, la situació, l’abstracció, la imaginació, la representació, la mesura, el metre, el plànol, etc.

Colònies

Us informem a totes les famílies que ja podeu mirar totes les fotos d’aquests tres dies a Can Llobeta a la pestanya COLÒNIES del menú de dalt!!

Esperem que us agradin!!!!!! Ens ho hem passat molt i molt bé!!!


1rB: Novetats d’última hora!

Els músics portem un temps que no actualitzem explicant-vos les nostres novetats, estem molt enfeinats! Però avui aprofitem per comentar-vos diverses activitats que hem realitzat i l’evolució del projecte de la piràmide, en el qual continuem treballant!

Pel què fa a la Piràmide, després de realitzar les figures de fang i adonar-nos que necessitaríem el mateix tipus de capses i demanar a tota l’escola que ens ajudessin a recollir moltes capses de mocadors, vam decidir fer la piràmide en mig grup; ja que vam veure que tots junts seria més difícil. Així que vam anar al nou espai on construírem les piràmides i vam netejar-lo bé per posar la base.

Un cop la base i el punt del mig (on anirà la punta) fets, vam començar a col·locar les capses de mocadors… però, ostres! Només en teníem pel primer pis i només per tres costats! Després de tres mesos guardant-ne…

Així que vam tornar a l’aula i vam parlar del nostre error de càlcul al pensar que les capses de mocadors eren prou grans per construir una piràmide de 2m cada costat. Després de parlar una estona, vam decidir que buscaríem capses més grans i aquest cop, les comprarem. Però ara haurem de decidir quantes… per què vosaltres quantes capses diríeu que es necessiten per fer una piràmide de 2m cada costat?

Per altra banda, avui hem rebut, de part de la faraona Hatshepsut i amb l’ajuda del taller de mares (gràcies!), un mapa molt gros amb 7 colors diferents… i ostres… primer ens pensàvem que eren països, però el Miquel ha comentat que “de països n’hi ha molts, això són els continents“. Aquest cap de setmana buscarem el nom dels continents i comprovarem realment si el Miquel va ben encaminat o no… ja us explicarem com avança el tema!

Tastet d’Educació Física

Durant el curs integrem moltes de les nostres activitats de forma conjunta amb els projectes que es treballen a l’aula. De vegades ho aconseguim adaptant jocs pre-existents o en creem de nous segons les nostres necessitats. Sempre estem a la recerca de noves situacions que ens permetin aprofundir en el treball de l’aula, consolidar allò que s’està treballant, o simplement gaudir amb el que aprenem traspassant-lo a un entorn vivencial.

Aquí podem veure unes imatges d’alumnes de cicle inicial jugant al joc de la ratapinyada i les arnes, un joc adaptat per poder viure de forma jugada les interaccions de la ratapinyada en la seva recerca d’aliment. Espero que gaudiu amb les imatges tan com ells amb el joc!