Avui han entrat dos alumnes d’infantil 3 una mica emmurriats. Quan passa això aprofitem el moment per jugar al “Joc de les piruletes”. És molt senzill i els hi encanta. A través d’aquest joc treballem les emocions en moments puntuals.
Cada nen/a, té una piruleta de cartolina amb la seva foto i la col·loca a la bossa que hi ha a sota de l’animal que expressa com se sent: El gos està content, la granota està trista, el lleó està plorant i la girafa està enfadada.
És molt important que els nens i nenes aprenguin a identificar i gestionar les seves emocions, tal i com explica la piscòloga educativa, Clara Aladrén Bueno:
“Los niños tienen que aprender a pensar antes de actuar, a controlar su agresividad y su ira, a identificar por ejemplo cuando están tristes o contentos… Y todo esto se consigue educándolos emocionalmente desde pequeños. Solamente así serán más felices y sabrán adaptarse a las diferentes situaciones por las que les irá llevando la vida”.
Quan el nen o la nena surten a posar la seva piruleta expliquen a la resta el per què se sent així. Totes les emocions són importants, però quan diuen que estan tristos o enfadats o tenen ganes de plorar, intentem aprofundir en el tema perquè es desfoguin i ajudar-los a trobar una solució perquè aquesta situació canviï.
Hem acabat l’estona jugant al Dau de les emocions. Es llença el dau i hem d’expressar amb la cara l’emoció que hi surt, i explicar en quina situació de la nostra vida podríem trobar-nos així.
I amb aquestes dues activitats hem treballat moltíssimes coses més a part de les emocions: expressió oral, vocabulari, normes d’intervenció per parlar…