COMPARTINT EXPERIÈNCIES: “PROJECTE ELS PINGÜINS INFANTIL 4”

Per tal de donar identitat a l’aula i sentir-s’hi part, a principi de curs cada grup d’infantil tria un nom. En una primera conversa vàrem començar a parlar de quina classe en agradaria ser. Així van fer una primera pluja d’ idees. Una vegada que vàrem tenir una idea, vàrem fer un llistat i van començar les primeres votacions. Cada nen i nena va enganxar el seu nom al costat de la foto, decantant.se per un nom.

Finalment després de la votació i fent cas de la majoria la classe ha decidir que aquest curs seren:

 “LA CLASSE DELS PINGÜINS”

ELS NENS I NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL 4 ANYS  HEM DUT A TERME UN PROJECTE D’ INVESTIGACIÓ SOBRE ELS PINGÜINS.

A continuació redactem, entre tots, una nota als pares per demanar ajuda per recollir informació i material que ens pugui ser útil al llarg del projecte.

 Els infants exposen els dubtes i intrigues que tenen sobre els pingüins, allò que no saben o del que tenen dubtes i els agradaria aprendre. Redactem una llista de les coses que haurem de buscar.

Amb totes les fotografies que hem portat sobre els pingüins hem escollit entre tots les posarem en el nostre mural!

Comentem la informació i les imatges que hem vist i comencem a resoldre les preguntes que ens havíem plantejat.

És un projecte interdisciplinal, es fa un treball competencial i s’aplican coneixements de diverses àrees. Es potencia el treball cooperatiu i els nens i nenes aprenen a aprendre.

Convidem a les famílies a una petita exposició a la nostra classe!

A final del projecte s’inicia una conversa en grup per valorar com ha anat el projecte, si els ha agradat, si s’ho han passat bé… Cada infant fa una autoavaluació oral del seu procés d’aprenentatge.

 

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *