Qui són Papageno i Papagena?

La classe dels dofins ens presenten  “Qui són Papageno i Papagena?”

Aquest últim trimestre, durant la classe de música, els dofins han après la història d’en Papageno i Papagena, dos personatges de la coneguda òpera “la flauta màgica”  del compositor Wolfang Amadeus MOZART.

 

Hem vist el vídeo de “les tres bessones i Mozart” i hem conegut una mica el caràcter alegre i amigable del compositor Mozart com també alguns fragments  de les seves composicions musicals.

 

 

 

 

 

 

 

….i per saber millor dels personatges d’en Papageno i Papagena hem vist un fragment de l’òpera “la flauta màgica” concretament el tema “Papageno i Papagena” que és quan es troben aquests dos personatges i de l’emoció de conèixer-se es  posen a cantar el popular fragment musical “Papageno i Papagena”.

 

 

 

 

 

També hem fet el conte pintant, retallant i creant la nostra propia Papagena.

 

 

 

 

i així de bonic ens ha quedat el conte d’en “Papageno i Papagena”

 

 

 

 

 

 

 

 

Però aquí no s’acaba tot.                                                                                                                          Els dofins, que els hi agrada molt cantar, també han après el fragment de “Papageno i Papagena” i ens a l’interpreten amb molt de gust en el següent vídeo:

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Van començar el curs i la nostra classe no tenia nom. Amb les votacions, vam fer la tria definitiva, que donaria finalment el nom a la classe. L’animal més triat van ser els DOFINS. A partir d’aquí, van iniciar un projecte molt interessant.

Si us agraden els dofins, segur que voleu escoltar algunes coses que hem après d’aquest animal. Pareu les orelles són COSES DE DOFINS!

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Descobrint el món dels números a Infantil

Volem compartir l’emocionant aventura que vivim amb els números en educació infantil. Us heu preguntat alguna vegada per què dediquem tant de temps a aquests petits números?

El treball amb números és molt més que simplement aprendre a comptar. Encara que pugui semblar simple, el contacte inicial amb els números i el concepte de quantitat és essencial per a establir les bases d’un aprenentatge en matemàtiques i en altres àrees.

Els números ens encanten perquè són divertits. Des de comptar amb els nostres dits fins a representar-los amb blocs de construcció, mai hi ha un moment avorrit quan es tracta d’explorar el món de les matemàtiques.

També ens ajuden a entendre el món. Amb els números, podem entendre quants companys i companyes hi ha a l’aula o s’han quedat a casa, quants colors necessitem per a compartir o fins i tot quants passos fem fins al pati. Són com una clau màgica que ens permet desxifrar el món que ens envolta.

Com ens ajuden en el futur?

  • Aprenem habilitats que ens seran útils en matemàtiques, com la suma, resta, multiplicació, la divisió i la geometria.
  • Desenvolupem el nostre pensament lògic i habilitats de resolució de problemes.
  • Ens preparem per a enfrontar desafiaments a l’escola i en la vida quotidiana, on els números estan a tot arreu.

Treballar amb números de manera divertida i creativa encurioseix l’interès dels nens i nenes per les matemàtiques, establint així les bases per a un aprenentatge satisfactori. És per això que destinem una gran part de la setmana a les matemàtiques, creant activitats significatives, amb molta manipulació i fomentant l’ús de números en situacions quotidianes i de joc.

Juguem amb blocs numèrics, pedres, plastilina i trencaclosques per a familiaritzar-nos amb els números, reconèixer-los, comptar, comparar grandàries i quantitats.

  

Dibuixem números gegants al terra per saltar i comptar. Ens movem i ballem seguint seqüències numèriques.

Utilitzem pedres, pintem amb retoladors i pintura per reforçar la direccionalitat i ajudar així en el traç.

  

Fins a la pròxima aventura matemàtica!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ens fem una joguina amb material reciclat

Hola a tothom!

Vivim a una societat basada en el consumisme. Tot és comprar i quantes més coses millor. Els nostres infants estan acostumats a demanar i a obtenir, sense cap mena d’esforç, tot allò que volen. No valoren res del que tenen i tot els hi sembla poc. Aquí tenim una feinada a fer, famílies i educadors.

"Avorrir-se pot ser bo per als nens i nenes, perquè els 
ajuda a desenvolupar estratègies de planificació, 
habilitats per resoldre problemes, flexibilitat i creativitat. 
També els ajuda a desenvolupar tolerància davant 
d'experiències no tan divertides, cosa que els prepara per 
a la vida. "

En aquest món envoltat de noves tecnologies se’ns ha oblidat que és meravellós avorrir-se per poder crear coses noves!

Avui, amb quatre coses de res, els Bombers i les bomberes  d’I-4 ens hem fabricat una joguina molt entretinguda.

Hem necessitat:

  • un CD antic
  • una bala (“una canica”)
  • un tap d’ampolla
  • una fotocòpia
  • retoladors
  • punxó i pelfa
  • pegament
  • silicona calenta

Amb tot aquest material que hem reciclat ens hem construït una mena de baldufa.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PER L’ AMOR A L’ART (Projecte Miró) Infantil 5

PER L’ AMOR A L’ART

Hola famílies, volem compartir amb tots vosaltres aquest viatge artístic. Al llarg del curs, hem vist com els vostres fills i filles s’han immers en un món d’imaginació i creativitat. L’art els ha proporcionat una plataforma per expressar les seves emocions, idees i perspectives úniques. Cada pinzellada i cada traç reflecteix la seva personalitat i el seu viatge interior.

El nostre paper con a mestres es fonamental generant un clima de confiança i respecte perque els nostres alumnes es puguin expresar lliurement. Us encoratgem a continuar fomentant la seva creativitat i a valorar les seves obres d’art com a expressions autèntiques de qui són.

Amb el projecte que us presentem, els Dofins han fet un recorregut per la vida i les obres de Miró.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

DIA DE LA PAU

En aquest bloc volem compartir amb vosaltres amb alegria i entusiasme les meravelloses activitats que hem desenvolupat en la celebració del Dia de la Pau i la No Violència amb els infants de les classes dels Pollets, Dofins i Bombers i Bomberes. Aquesta jornada, que se celebra cada 30 de gener, és una oportunitat per reflexionar sobre la importància de fomentar la pau i la convivència pacífica en la nostra societat.

És fonamental inculcar en els nostres alumnes els valors de la tolerància, el respecte mutu i la resolució pacífica dels conflictes. Treballar aquests aspectes des de ben petits contribueix a la formació d’individus compromesos amb la construcció d’un món més just i harmoniós

Estem emocionats de destacar que els nens i nenes de l’etapa d’Infantil de la Caseta han protagonitzat una iniciativa fantàstica. Han creat una meravellosa cançó que transmet el missatge de la pau de manera emotiva i artística. A través de la música, han expressat el seu desig de viure en un entorn lliure de violència, on la solidaritat i la comprensió siguin els pilars fonamentals de les seves relacions.

Aquesta experiència no només ha estimulat la seva creativitat, sinó que també ha contribuït al desenvolupament de les seves habilitats socials, fent-los conscients del valor de la cooperació i la empatia. Així, volem felicitar als nostres petits artistes per la seva col·laboració i esforç en la creació d’aquesta meravellosa peça musical.

Cada iniciativa que duem a terme en aquest sentit és una petita gran contribució cap a la construcció d’un món més pacífic i respectuós. Continuarem treballant junts per educar les futures generacions amb valors que promoguin la convivència i la pau. Agraïm a tots els qui han participat i col·laborat en aquesta celebració, contribuint a fer-la possible i significativa per a tots nosaltres.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La tardor a l’aula dels Pollets

La Tardor s’ens presenta com un concepte integrador de molts elements que fa que els alumnes sentin una gran curiositat i interès per observar el seu mitjà més pròxim. Descobrir els canvis que es realitzen, sobretot en la naturalesa, serà una vivència significativa per al seu desenvolupament. El fenomen de la caiguda de la fulla és característic de la tardor i aquest fet fa cridar l’atenció dels més petits, com també la transformació del paisatge, el canvi de les peces de vestir, els diferents colors i les festes tradicionals.

Per ajudar-los en el seu creixement personal s’han realitzat diferents activitats basades en el joc. S’ha presentat l’estació a través de contes, murals, cançons i poemes: la caiguda de les fulles, el vent, els núvols, les primeres pluges i alguns fruits com la castanya, nous, magrana, mandarina i glans.

L’infant forma part d’un entorn canviant, l’escola l’ajuda a conèixer els fenòmens propis de cada estació i tot allò que n’és característic d’una estació de l’any.

Sabeu que passa a la tardor? Mireu el següent vídeo per descobrir-ho!

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Juguem amb les mates!!!

Hola de nou!!!

Aquest nou curs ja està en marxa. Els Cargols s’han convertit en Bombers i Bomberes i tots/es ja van complint els 4 anys!

Els nostres petits i petites se’ns estan fent grans i a mida de jugar i jugar van aprenent moooltes coses.

Aquí us deixem una mostra d’una tarda de matemàtiques. Pels infants és una tarda de jocs manipulatius i de passar-s’ho d’allò més bé! Els jocs estan fixes a les taules i són els nens i nenes els que van rotant per canviar d’activitat.

 

Quina sort ser petit i aprendre d’aquesta manera.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Presentem els grups d’Infantil

BENVINGUDES FAMÍLIES

Després d’un estiu molt caluròs us volem presentar els nous noms de les nostres classes d’Infantil. Com ja sabeu els infants decideixen mitjançant una pluja d’idees els seus interessos, es fan votacions i trien el nom escollit de la seva classe. És una decisió molt important per ells perquè serà el nom que els identificarà al llarg del curs.

Comencem pels més petits de la Caseta, som la classe dels POLLETS. Acaben d’arribar a l’escola, comencen a despertar i aprendre noves rutines com quan els pollets trenquen el seu ou.

 

Continuem amb Infantil 4 la classe dels BOMBERS I LES BOMBERES, amb ganes de conèixer com ajuden i actuen davant les diferents emergències.

 

I per acabar, ens submergim en el món dels animals aquàtics amb la classe d’Infantil 5 sent ELS DOFINS.

   

A partir d’aquest moment comença un treball de recerca i d’investigació per aprendre moltes coses sobre els noms de la nostra classe. Som-hi!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ens divertim classificant els instruments musicals

Els dinosaures han après les diferents famílies instrumentals i les seves característiques, tan físiques com sonores dels instruments musicals.

Han fet un treball cooperatiu on havien de buscar les imatges dels instruments musicals corresponents a la família instrumental que els ha tocat, i la resta de les imatges d’instruments musicals que no pertanyen al seu grup les han hagut de donar als grups que els hi pertoquen.

 

 

 

Fins i tot, hem conegut l’instrument “l’ukelele”, que amb molt de gust ens ha presentat la Lídia.

 

 

 

 

 

i la Valentina, amb molta il.lusió, ens ha ensenyat tres instruments de percussió: les maraques, el güiro o rascador i la caixa xinesa.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari