En aquest article volem posar especial èmfasi en el joc lliure i espontani en educació infantil com eina educativa i beneficiosa en el desenvolupament integral dels infants. Més concretament, el joc lliure a les sessions de psicomotricitat, ja que són el moment on l’alumnat experimenta amb el seu propi cos, utilitzant-lo com a eina per explorar el context físic i social, coneixent-se així a si mateix i al món que els envolta.
Durant les sessions de psicomotrictat els nens i nenes de les classes d’Infantil gaudeixen explorant de manera lliure i a través de diferents materials que se’ls proporciona. El material que es proposa per les sessions psicomotrius pretenen enriquir les activitats, ja que faciliten i completen les accions dels infants. Un material que el significat ve donat per les seves carcaterístiques físiques i per l’acció del infant.
El material que es proposa per les sessions psicomotrius pretenen enriquir les activitats, ja que faciliten i completen les accions dels infants. Un material que el significat ve donat per les seves carcaterístiques físiques i per l’acció del infant.
El treball dels hàbits i les rutines és fonamental en l’Educació Infantil i es un aspecte que també és treballa a les sessions de psicomotricitat per exemple en el moment de recollir oposar i treure les sabates i les jaquetes. Això ajuda els infants a potenciar l’autonomia i la socialització, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball. A més, també reforcen l’autoestima i la seguretat personal.
A l’acabar les sessions cal tornar a la calma, tot fent una estona de relaxació. En el món frènetic en el què vivim que des de tan petits puguin tenir el seu moment per seure, parar i respirar és fonamental. Que siguin conscients de què si respiren a poc a poc estan més tranquils, ben segur els hi ajudarà en molts moments de la vida.