MONIATO

Segons la Wikipedia ;

El moniato, boniato, batata o patata de Màlaga (Ipomoea batatas) és una planta de la família de les convolvulaceae, conreada per la seva arrel tuberosa comestible. Originària de Llatinoamèrica, on fa part des de l’època precolombina de la dieta local, va arribar a Europa al segle XVI i s’ha difós àmpliament per tot el món.

La moniatera és una planta herbàcia perenne i enfiladissa. Té fulles disposades alternes de dues formes: en forma de cor i palmades. Cada flor té els pètals soldats (simpètala). L’arrel tuberosa és comestible amb un gust i color variable segons cadascuna de les varietats.

Des del Juny fins a l’octubre del 2014 hem plantat moniatos a l’hort de l’escola. Cuidats  pels alumnes de 6è i 5è

Durant la setmana de la castanyada hem tret els moniatos i aprofitar-los per poder elaborar  panellets amb alguns alumnes de 6è 5è i 4r .

Moniatos i Panellets