Curiositats

35 COSES PER FER A L’ESTIU

 

  1. Viatjar a altres països, ciutats o pobles.
  2. Anar a un concert a l’aire lliure.
  3. Sortir de festa, anar al cinema…
  4. Anar de càmping a passar uns dies.
  5. Banyar-se despullat en un llac.
  6. Desfer-se de les coses i persones innecessàries.
  7. Dormir sota les estrelles.
  8. Provar un nou esport.
  9. Llegir un llibre.
  10. Fer un karaoke de cançons antigues.
  11. Asseure’t i dibuixar el que veus.
  12. Mirar noves sèries.
  13. Quedar amb amics/amigues sense plans ni horaris.
  14. Anar a una festa d’escuma.
  15. Fer una guerra d’aigua.
  16. Aprendre un nou idioma o tocar un nou instrument.
  17. Fer un pícnic a la platja o a la muntanya.
  18. Pintar un quadre.
  19. Fer senderisme.
  20. Fer un granissat casolà.
  21. Anar a una acampada.
  22. Fer una sessió de fotos.
  23. No utilitzar tant l’internet.
  24. Anar a un parc d’atraccions.
  25. Fer un canvi a la teva habitació.
  26. Fer el teu propi gelat.
  27. Visitar cases abandonades.
  28. Fer snorkel.
  29. Fer una excursió amb bicicleta.
  30. Anar a les festes del poble.
  31. Jugar a jocs de taula a l’exterior.
  32. Anar a veure focs artificials.
  33. Explicar històries de por al voltant d’una foguera.
  34. Aprendre a cuinar.
  35. Sopar en una terrassa.

Jessica Florín, Ànna Massaguer (3B) i Eva Porta (3A)

TRUCS PER A UN MILLOR

RENDIMENT ESCOLAR

 

  • Cal disposar d’un escriptori amb prou espai il·luminat i ben endreçat perquè es perdi el mínim temps possible per a trobar el que es busca.
  • Hauríem de controlar que dediquem prou temps a les tasques que se’ns assignen.
  • Caldria que reforcéssim i ens esforcéssim més en el que necessitem.
  • Definir uns horaris concrets per als estudis.
  • Dormir les hores necessàries.
  • Mantenir el telèfon mòbil o el televisor no gaire a prop per a no desconcentrar-nos.
  • Fer petits descansos per aclarir la ment i esbargir-nos una mica.
  • Beure te o menjar nous, plàtan o nabius.
  • Ordenar l’habitació o zona d’estudi per tenir més espai i no pensar en res més.
  • Tancar la porta i la finestra, per evitar molèsties.
  • Si tens una obligació que has de recordar apunta-la per treure-la del teu cap. Exemples: anar al metge, treure el gos…
  • Tenir interès per estudiar.
  • Tenir les necessitats cobertes (un got d’aigua a prop, mocadors, etc.).
  • Fer resums.
  • No faltar a classe i participar.
  • Dir o explicar el temari en veu alta amb les teves paraules.

Jessica Florín, Ànnia Massaguer (3B) i Eva Porta (3A)

9 CURIOSITATS DELS SOMNIS

       

  1. Els homes i les dones solen tenir somnis diferents: els homes tenen més somnis amb escenes que passen amb rapidesa, mentre que les dones tenen somnis més detallats amb més personatges.
  2. Les persones cegues de naixement també somien, però d’una altra manera: els seus somnis es representen per mitjà d’altres sentits com l’oïda, l’olfacte o el tacte.
  3. Hi ha uns tipus de somnis que s’anomenen somnis lúcids. La gent que té aquests somnis són conscients i poden controlar-los i guiar els somnis.
  4. Un 12% de la població somia en blanc i negre.
  5. Les persones reaccionem als somnis com si estiguéssim desperts.
  6. Tens menys possibilitats de recordar els teus somnis si et despertes exaltat per culpa de l’alarma.
  7. En un somni, les emocions negatives són més comunes que les positives.
  8. Quan somiem és el moment en què el nostre cervell té més activitat de tot el dia.
  9. Al llarg de la nostra vida somiarem una mitjana de 6 anys.

Laura López (3B) i Míriam Lozano (3A)

8 PRODUCTES MOLT CURIOSOS

QUE OFEREIX McDONALD’S…

 

1 – Sweety amb Nutella – Itàlia

EQREV LópLoz McDon FOTO 01

  

2 – Grand Extreme amb xoriço – Espanya

EQREV LópLoz McDon FOTO 02

  

3 – McCurry Pan – Índia

EQREV LópLoz McDon FOTO 03

  

4 – McNürnburger – Alemanya

EQREV LópLoz McDon FOTO 04

  

5 – Ebi Filet o Schrimp – Japó

EQREV LópLoz McDon FOTO 05 

6 – McPollo – Xile

EQREV LópLoz McDon FOTO 06

 

7 – McChurro – Corea del Sud i Japó

EQREV LópLoz McDon FOTO 07

  

8 – Pancake gelat – Paraguai

EQREV LópLoz McDon FOTO 08

 
Laura López (3B) i Miriam Lozano (3A)

10 ALIMENTS QUE HAURIES D’EVITAR

A L’HORA D’ESMORZAR

L’esmorzar diuen que és l’àpat més important del dia, però la gran majoria de mortals no tenim temps per seure a taula i alimentar-nos com cal. Tot i això, hi ha una llista de productes que no són del tot saludables.

  1.      Suc de fruita

El suc de fruita, malgrat el que es pensi, no és sa del tot si el colem, ja que llavors hi queden només els sucres i això no és gens saludable. Per aquest motiu, és millor menjar una peça de fruita perquè conté totes les propietats necessàries.

  1.      Cereals

Els cereals ensucrats són els pitjors pel que comentàvem abans. És preferible menjar-ne d’integrals o que no continguin sucre saturat.

  1.      Galetes

Les galetes són un tipus d’aliment deshidratat que hauria d’estar a la categoria d’ocasional. Costen de digerir i poden contenir altes quantitats de sucre.

  1.      Barretes de cereals

Aquests productes contenen més elements artificials dels que et pots imaginar. Així que és millor que tu mateix t’elaboris la barreja utilitzant llavors, fruits secs, avena i mel, per exemple.

  1.      Làctics

Només evitar menjar-los cada dia perquè tendeixen a inflamar l’estómac. A més és un producte greixós.

  1.      Smoothies

Són molt bons però estan elaborats principalment de sucre i, com hem dit fins ara, el sucre no és gens bo. A més, alguns d’ells contenen llet sencera, crema… i també s’ha d’evitar.

  1.      Brioixeria

Croissants, dònuts, magdalenes… són productes rics en mantega i sucre i no aporten cap nutrient. Així que és millor canviar aquests productes per pa multi cereal, per exemple.

  1.      Entrepans amb carn

Si bé un entrepà és la millor opció, s’ha de vigilar amb el formatge greixós, el pernil o les carns. És millor farcir-los amb productes menys greixosos.

  1.      Cafè amb crema batuda

Més del mateix. Làctics greixosos… fora!

  1.  Crepes i tortitas

Les creps o les tortitas estan elaborades principalment de farina i sucres, així que és millor evitar-les en un esmorzar diari.

 

Laura López (3B) i Míriam Lozano (3A)

QÜESTIÓ DE PUNTERIA

Quantes vegades hauríeu fet qualsevol cosa per lliurar-vos d’un examen molt complicat? Estem segurs que sempre que teniu un examen! Bé, doncs un estudiant de la Universitat Estatal d’Ohio, Vinny Forte, s’ha convertit en l’heroi de tots els seus companys de la classe de química orgànica.

Només pel nom de l’assignatura, la majoria de nosaltres desitjaríem no haver de fer l’examen! Vinny s’ha convertit en heroi perquè el seu professor va prometre que si aconseguia encertar una pilota a la paperera que hi havia a 15 metres, prometia que no hi hauria examen i que posaria bones notes!

Vinny tenia molt clar que era molt complicat i el professor estava molt tranquil quan va proposar el repte però… a vegades els alumnes també tenen sort! Vinny va llençar i va encistellar. Els alumnes es van salvar de l’examen.

Marina Espinar (3C)

UN ESTUDI DIU QUE ELS ADOLESCENTS HAURIEN DE COMENÇAR LES CLASSES A LES 10 DEL MATÍ

Segons un article d’una revista científica i uns professors de la Universitat de Harvard, els adolescents haurien d’aixecar-se més tard; de fet, haurien de començar les classes a partir de les 10 del matí en comptes de començar a les 8.

És normal que els adolescents tinguin son fins més tard, ja que tenen un rellotge biològic diferent del dels nens. Molts adolescents tenen son a primera hora del matí i això fa que no es puguin concentrar a classe com ho haurien de fer. D’altra banda, tampoc poden anar a dormir abans perquè el seu cos no els demana descansar i acaben sense poder dormir les hores que necessiten.

A més a més, com que les classes s’acaben a les dues o a les tres, els alumnes dinen més tard i també sopen més tard, cosa que fa que hagin d’anar a dormir més tard.

Lua Fortea (3C)

LA CANÇÓ MÉS HAPPY DEL MÓN

Diversos estudis han demostrat que escoltar música afecta l’estat d’ànim. Una investigació de la Universitat de Missouri va sotmetre un grup de gent al fet d’escoltar música optimista durant dues setmanes i els resultats van ser força clars: escoltar música d’aquesta mena provoca que la gent sigui més feliç.

Darrerament, hi ha hagut recerques que han anat una mica més enllà. El neurocientífic Jacob Jolij és el responsable d’una fórmula que va estudiar 126 cançons alegres compreses en un període de 50 anys. Una enquesta va analitzar aquestes melodies i Jolij va fixar-se en les que tenien una millor puntuació i va estudiar-ne els BPM, el tema i la lletra.

En resum, la cançó més votada com la que feia més feliç la gent que va participar a l’estudi (amb més de dos terços dels vots) va ser: Don’t stop me now, de Queen!

Júlia Brugada (3A)

Go to Top