mots al caliu

voldria fer un bloc que resultés útil per a la meva tasca docent
  • rss
  • Inici
  • ENLLAÇOS INTERESSANTS
  • Llengua
  • L’ombra del stuka
  • TEMA 1
  • EL RACÓ DE L’ESCRIPTURA
  • EL RACÓ DE LA LECTURA
  • PERILL! ERRADES PROHIBIDES!

EL RACÓ DE L’ESCRIPTURA

COM PODEU ESCRIURE UNA NARRACIÓ? PROPOSTA

1. Planificació:

. Pensa: propòsit de l’escrit que vols fer (informar, entretenir…),  a qui t’adreces (públic lector mitjà, professor, amics…), què vols escriure (conte, redacció, carta…) i sobre quin tema (amor, mort, guerra, amistat, aprenentatges… ) vols que giri la història que explicaràs.

. Produeix idees ( fes-te preguntes i documenta’t (si per exemple vols ambientar el teu escrit en l’edat mitjana has de buscar informació sobre l’època, si no pots caure en errors: explicar que ja existeixen cotxes o màquines de fotografiar o altres coses quan en la realitat és impossible perquè encara no s’havien inventat)). Pluja d’idees: escriu en un paper tot allò que et passi pel cap, una idea sota l’altra, sense ordre, sense lògica…. Després decidiràs què pots fer servir.

. Organitza les idees o històries que et sembla que vols explicar (principals, secundàries…)

2.  Redacció de l’esborrany:

Cal anar construint els paràgrafs escrivint seguit sense aturar-nos massa en aspectes concrets. El que és important és no perdre de vista els elements vertebradors del text (tema, destinatari, finalitat, història que volem explicar…). Per aconseguir-ho ens hem d’anar rellegint constantment allò que anem escrivint i anar avançant. Cal incloure les noves idees que se’ns vagin acudint.

PLANTEJAMENT: Cal que expliquis/ o es deixi entreveure ON passa l’acció, QUAN passa i a QUI li passa. Després a mentrestant has d’explicar quina és la situació inicial.

NUS: Cal explicar aquí diferents anècdotes, aventures que viu el protagonista fins arribar a la situació culminant.

DESENLLAÇ: Cal explicar aquí com acaba la història, quina és la situació final a què arriben els protagonistes, allò que aprenen de les seves vivències…

Inclou DESCRIPCIONS i DIÀLEGS, per fer el text més àgil i entretingut. 

3. Revisió

. Revisa el text un cop escrit i mira el següent:

– que les idees s’entenguin bé;

– que el text estigui organitzat en paràgrafs separats i necessaris (no fer-ne servir més del compte)

–  que el text sigui lògic

– que no hi hagi res que falti o sobri.

– que estigui ben puntuat, no hi hagi faltes d’ortografia o errors d’expressió (vocabulari mal utilitzat, oracions mal construïdes o sense sentit…)

 

ENLLAÇOS I MATERIALS QUE US PODEN INSPIRAR

http://relatscurts.tmb.cat/ca/inspirat  En aquest enllaç trobareu vídeos i fotografies on apareixen personatges i escenaris que us poden ajudar.

http://relatscurts.tmb.cat/ca/relat Aquí trobareu alguns relats curts que tenen relació amb el metro de Barcelona (s’ha convocat un concurs sobre textos que s’hi relacionin) i us poden donar idees. Fe-hi un cop d’ull! El meu es diu “Poema a dues veus”.

Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Navigation

  • ENLLAÇOS INTERESSANTS
  • Llengua
  • L’ombra del stuka
  • TEMA 1
  • EL RACÓ DE L’ESCRIPTURA
  • EL RACÓ DE LA LECTURA
  • PERILL! ERRADES PROHIBIDES!

Cercar

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox