EL RACÓ DE LA LECTURA
PRESENTACIÓ
Hola, lectors i lectores,
Aquest és el vostre espai. Podeu enviar-me suggeriments, recomanacions, opinions sobre el que llegiu (per obligació, a l’institut, o per gust). És el vostre racó.
Per obrir el camí, us penjo un enllaç a un fòrum sobre llibres, que està molt i molt bé, i us animo a registrar-vos-hi i a participar-hi.
Bona lectura!
FITXA DE CONTROL DE LECTURA DE LLIBRES
Cognoms:_______________________________________Nom:____________
1. Dades del llibre
Títol de llibre:____________________________________
Editorial_________________
Autor/a:______________________________________________
Il.lustrador/a:___________________________________________
Nombre de pàgines:__________
Lloc i data de publicació:__________________________
Núm d’edició:______________
Col•lecció:_______________________________________________
Núm:__________
2. Breu biografia de l’autor/a
3. Argument
3.1.- Resum de l’argument: (presentació-nus-desenllaç)
4. Estudi dels personatges
4.1.- Qui és el protagonista? Com és?
4.2.- Anomena algun personatge secundari. Hi ha antagonista?
5. Espai i temps
5.1. En quins llocs transcorre l’acció?
5.2. En quin temps històric? (en quina època: l’Edat Mitjana, l’actualitat…)
5.3. En quant de temps transcorre l’acció? (una setmana, un any…)
6. El narrador.
6.1. Qui és el narrador de la història? En quina persona està escrita?
7. Opinió personal.
7.1.- Què t’ha agradat més de la lectura? Per què?
7.2.- Què te n’ha agradat menys? Per què?
7.3.- T’ha agradat el final? Per què? El canviaries?
7.4.- Fes algún treball creatiu relacionat amb el llibre: pots canviar-ne el final, fer un còmic del capítol que més t’hagi agradat, escriure un poema sobre algún tema relacionat amb el llibre, preparar una representació d’alguna escena per filmar-la o per representar-la a classe, escriure una carta a l’autor/a explicant-li la teva opinió sobre el llibre i fent-li preguntes, elaborar un power point explicant algun aspecte del llibre amb imatges (la descripció dels personatges, l’argument i la teva opinió …), fer un joc de taula o unes cartes amb preguntes sobre el llibre…Pots fer el que més t’agradi!
7.5. El recomanaries a un/a company/a? Digues dues raons que justifiquin la teva resposta.
7.6. Quina nota hi posaries entre 1 i 10?





