Matí de la Recerca…

Enguany s’ha celebrat la setmana de la ciència del 14 al 29 de novembre. Els esportistes hem realitzat vàries activitats relacionades amb el tema. Una d’elles ha sigut la participació al “Matí de la Recerca”, hem acollit una investigadora que ens ha fet una xerrada online. És la Míriam Armora Verdú, infermera supervisora general del torn de nit, de l’hospital de Sant Pau i la Santa Creu. Aquest any, dins el marc de la dona i la ciència ha col·laborat en vàries xerrades.

La Míriam ens ha parlat del producte final de la seva investigació i això ens ha ajudat a entendre millor el procés del mètode científic. Aquest producte final és diu PreparatB. És una aplicació per a smartphone que la Míriam ha creat dins el Marc de la seva tesi doctoral, que està apunt de finalitzar. Tracta sobre les recomanacions preoperatòries que un pacient ha de tenir en compte per a una intervenció quirúrgica.

Hem gaudit i après molt amb la xerrada de la Míriam que ha resolt un munt de preguntes i dubtes que ens inquietaven.

Tallers de grans – Visita a la ràdio

Dintre del treball trimestral dels Tallers de Grans, els participants del Taller de ràdio han anat a conèixer el funcionament d’una “ràdio de veritat”, visitant l’estudi de Ràdio Castellar. Hem pogut conéixer de primera mà com funciona un estudi, com es realitza i crea un programa de ràdio, com són les instal·lacions i material… ara ens toca preparar-ho a nosaltres!

Som finalistes dels mSchools Student Awards!!!

mSchools Student Awards és un concurs i cerimònia de lliurament de premis que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives.

Enguany, mSchools celebra la sisena edició del concurs el 8 de juny a la Farga de L’Hospitalet. L’any passat van participar 580 concursants amb més de 118 projectes finalistes. Els participants poden presentar-se a concurs en les següents modalitats: App EducationMobile History MapScratch Challenge.

Aquest curs ens hem presentat en la categoria Mobile History Maps amb el projecte “Patrimoni Industrial de Castellar” i hem estat seleccionats entre els 10 finalistes. Un èxit!

Els altres finalistes els podeu veure aquí.

Malgrat no guanyem, serà una experiència i un reconeixement a la feina realitzada pels alumnes de 5è.

Enhorabona!

Dijous Gras al Puig de la Creu

Els nens i nenes del cicle de Grans hem anat a esmorzar uns entrepans de truita, butifarra i d’altres menjars tradicionals a dalt del Puig de la Creu on, després d’esmorzar, hem fet un joc de pistes per tractar de conèixer tot el què ens ofereix aquest lloc emblemàtic de Castellar.