A U L A
- Treball en grups heterogenis
- Metodologies d’atenció a la diversitat: racons, tallers, desdoblaments, agrupaments flexibles, projectes, docència compartida, tutoria entre iguals…
- Contemplar la figura del company-guia per tal que l’ajudi a incorporar-se a les activitats del grup classe. http://www.xtec.cat/~cvilar/practiques_d98/html/m5/projecte/company-guia.htm
- Adaptacions de materials.
- Treball cooperatiu. http://www.uvic.cat/fe/recerca/ca/psico/2_2_a.pdf
- Implicar a tot el grup classe en les adaptacions curriculars.
- Fer sortides on es procuri que hi vagin tots.
- Fer una obra de teatre amb la participació de tot el grup.
- Donar un càrrec a tots els alumnes.
- Treballar per grups hàbits escolars.
- Promoure una educació que potenciï la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe, així com integrar de forma explícita i amb continguts d’aprenentatge la perspectiva de gènere http://www.xtec.cat/innovacio/coeducacio/
C E N T R E
- El centre pot coordinar-se amb els diferents serveis del municipi (socials, sanitaris, de lleure, traducció, centres cívics..) per evitar l’exclusió social.
- Adaptacions del currículum.
- Oferir activitats de conversa.
- Tenir entrevistes i contactes d’informació permanents amb les famílies.
- Implicar a tot el claustre i PAS en la tasca d acollida.
- Buscar els recursos necessaris perquè la igualtat sigui possible.
- Organitzar un bon treball a les tutories com a punt de reflexió d’aquests temes
E N T O R N
- Explicar bé i treballar amb les famílies:
– Beques i ajudes
– Reforços escolars, tallers d’estudi assistit http://www.xtec.cat/lic/entorn/tea.htm
– Educació en el lleure, esplais, serveis culturals
– Lluitar contra l’absentisme
- Planificar la sortida (formativa o laboral) dels alumnes en finalitzar l’ESO
- Oferir a les famílies activitats de formació: català, informàtica, coneixement de l’entorn…
- Creació d’aules d’autoaprenentatge
- Organitzar sortides a peu pel municipi ja que són del tot econòmiques