Oferir les condicions per a la igualtat d’oportunitats

A U L A

  • Treball en grups heterogenis
  • Metodologies d’atenció a la diversitat: racons, tallers, desdoblaments, agrupaments flexibles, projectes, docència compartida, tutoria entre iguals…
  • Contemplar la figura del company-guia per tal que l’ajudi a incorporar-se a les activitats del grup classe. http://www.xtec.cat/~cvilar/practiques_d98/html/m5/projecte/company-guia.htm
  • Adaptacions de materials.
  • Treball cooperatiu. http://www.uvic.cat/fe/recerca/ca/psico/2_2_a.pdf
  • Implicar a tot el grup classe en les adaptacions curriculars.
  • Fer sortides on es procuri que hi vagin tots.
  • Fer una obra de teatre amb la participació de tot el grup.
  • Donar un càrrec a tots els alumnes.
  • Treballar per grups hàbits escolars.
  • Promoure una educació que potenciï la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe, així com integrar de forma explícita i amb continguts d’aprenentatge la perspectiva de gènere http://www.xtec.cat/innovacio/coeducacio/

C E N T R E

  • El centre pot coordinar-se amb els diferents serveis del municipi (socials, sanitaris, de lleure, traducció, centres cívics..) per evitar l’exclusió social.
  • Adaptacions del currículum.
  • Oferir activitats de conversa.
  • Tenir entrevistes i contactes d’informació permanents amb les famílies.
  • Implicar a tot el claustre i PAS en la tasca d acollida.
  • Buscar els recursos necessaris perquè la igualtat sigui possible.
  • Organitzar un bon treball a les tutories com a punt de reflexió d’aquests temes

E N T O R N

  • Explicar bé i treballar amb les famílies:

– Beques i ajudes

– Reforços escolars, tallers d’estudi assistit http://www.xtec.cat/lic/entorn/tea.htm

– Educació en el lleure, esplais, serveis culturals 

– Lluitar contra l’absentisme

  • Planificar la sortida (formativa o laboral) dels alumnes en finalitzar l’ESO
  • Oferir a les famílies activitats de formació: català, informàtica, coneixement de l’entorn…
  • Creació d’aules d’autoaprenentatge
  • Organitzar sortides a peu pel municipi  ja que són del tot econòmiques

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *