OBJECTIUS
Desenvolupar el traç (motricitat fina).
Avançar en el domini del ratolí.
Observar i experimentar amb els següents elements visuals: color, línies i formes.
Observar, conèixer i gaudir de l’obra Senecio de Paul Klee.
Realitzar una composició visual i plàstica utilitzant el programa Tux Paint.
Observar-se a un mateix i conèixer les parts de la cara.
Realitzar un autoretrat prenent de referència l’obra Senecio.
METODOLOGIA
Presentem als alumnes una làmina amb l’obra Senecio de Paul Klee. Entre tots comentem l’obra:
– Què veiem?
– Què representa? Potser sembla més una màscara que no pas una cara de veritat.
– Què ens crida l’atenció?
– Quines parts tenim a la cara?
– Quines li falten a aquest retrat?
– Quins colors hi ha?
– Com està pintat?
– Quines formes veiem?
A continuació proposem als alumnes que facin un retrat a l’estil de Paul Klee utilitzant el programa del Tux Paint. Expliquem que primer cal fer el contorn de la cara i després ja podem començar a pintar i a fer els elements de la cara que volguem.
Un cop fets, els podem imprimir i penjar a l’aula.
TEMPORALITZACIÓ
L’activitat la podem dividir en dues parts. En la primera d’elles, presentem l’obra, l’observem i la comentem entre tots. La segona part de l’activitat (retrat amb el Tux Pain), segons el nombre d’ordinadors dels que disposem a l’escola, caldria fer-la en dos grups.
PAPER DELS ALUMNES
Els alumnes intervenen en l’activitat en tot moment. Són ells els que comenten l’obra del pintor i a partir dels seus comentaris creen i construeixen coneixement, i després cadascú fa un retrat.
RECURSOS NECESSARIS
– Làmina de l’obra Senecio, a poder ser en format Din A3.
– Ordinadors amb el programa Tux Paint.