OBJECTIUS
Aprendre a obrir i tancar una pàgina d’internet.
Progressar en el domini del ratolí.
Conèixer obres concretes del pintor Paul Klee.
Observar diferents elements en les obres de Paul Klee i els canvis que experimenten alguns d’aquests elements.
Avançar en la construcció de la noció de quantitat.
Orientar-se espacialment mitjançant la construcció de petits trencaclosques.
Crear una composició visual usant el ratolí de l’ordinador.
Avançar en la lectoescriptura i en l’establiment de la correspondència so-grafia.
METODOLOGIA
L’activitat la durem a terme a la sala d’informàtica i, a poder ser, només amb mig grup d’alumnes.
En primer lloc, presentarem el joc a tot el grup. Seria interessant disposar de projector i pantalla o de PDI per tal que tots els infants ho puguin veure bé. La mestra presentarà i explicarà els diferents jocs.
Després, cada alumne individualment, o per parelles si no disposem de suficients ordinadors, farà els diferents jocs del JCLIC. Els jocs que hi ha són:
– Contar quants peixos hi ha en el quadre El peix daurat.
– Fer un trencaclosques.
– Escriure la paraula VERMELL després d’haver vist el quadre Globus vermell.
– Trobar les diferències entre dues imatges.
– Crear una petita composició seleccionant i arrossegant amb el ratolí uns elements donats.
TEMPORALITZACIÓ
2 sessions de 30-45 minuts cada una.
PAPER DELS ALUMNES
Els alumnes tenen en aquesta activitat un paper totalment actiu.
RECURSOS NECESSARIS
– Ordinadors connectats a internet.
– Projector i pantalla o PDI.