Activitat 2. JCLIC

OBJECTIUS

Aprendre a obrir i tancar una pàgina d’internet.

Progressar en el domini del ratolí.

Conèixer obres concretes del pintor Paul Klee.

Observar diferents elements en les obres de Paul Klee i els canvis que experimenten alguns d’aquests elements.

Avançar en la construcció de la noció de quantitat.

Orientar-se espacialment mitjançant la construcció de petits trencaclosques.

Crear una composició visual usant el ratolí de l’ordinador.

Avançar en la lectoescriptura i en l’establiment de la correspondència so-grafia.


METODOLOGIA

L’activitat la durem a terme a la sala d’informàtica i, a poder ser, només amb mig grup d’alumnes.

En primer lloc, presentarem el joc a tot el grup. Seria interessant disposar de projector i pantalla o de PDI per tal que tots els infants ho puguin veure bé. La mestra presentarà i explicarà els diferents jocs.

Després, cada alumne individualment, o per parelles si no disposem de suficients ordinadors, farà els diferents jocs del JCLIC. Els jocs que hi ha són:
– Contar quants peixos hi ha en el quadre El peix daurat.
– Fer un trencaclosques.
– Escriure la paraula VERMELL després d’haver vist el quadre Globus vermell.
– Trobar les diferències entre dues imatges.
– Crear una petita composició seleccionant i arrossegant amb el ratolí uns elements donats.

TEMPORALITZACIÓ

2 sessions de 30-45 minuts cada una.

PAPER DELS ALUMNES

Els alumnes tenen en aquesta activitat un paper totalment actiu.

RECURSOS NECESSARIS

– Ordinadors connectats a internet.
– Projector i pantalla o PDI.

Juguem amb Paul Klee

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *