Si voleu llegir l’argument i la lletra de la cantata del 20 de desembre de 2019, heu de clicar on diu Text i el podreu veure:
Cantània 2019 – A de Brossa
PINGÜINS A L’ÀFRICA – Cantata – Desembre 2018
Si voleu llegir el text de la cantata del 21 de desembre del 2018, podeu clicar a la paraula text que trobareu a sota:
Musicopatia – Aula de música – Curs 2018-19
Avui hem anat al teatre Foment de Piera perquè els professors de l’Aula Municipal de Música Maria Escolà i Cases ens ha regalat un espectacle – concert de música en directe per celebrar el dia dels músics, que va ser el dia 22 de novembre.
La història comença amb un noi que s’ha quedat sense veu i va al metge. Quan el metge li fa preguntes i li fan proves, -dins el seu cap, les cames, els braços, i sobre tot el cor-, troben el que li passa: té la música a dins i vols ser músic!
Als nens i nenes els ha encantat i volen donar les gràcies per aquest regal tant especial que ens han fet. Ha estat súper divertit!!!
Gràcies, Cantània – 5è – Curs 2017-18
Gràcies a totes les famílies que heu cregut que pels nens i nenes era important poder anar a un concert on serien els protagonistes i viurien un concert des de dins, en un lloc tan important com l’Auditori de Barcelona.
Gràcies també a totes els nens i nenes que s’han estudiat les cançons, coreografies i tot el què calia tenir present per a fer un bon concert.
Gràcies a les tutores que han dedicat hores de plàstica i hores de treball personal per a preparar els complements.
Gràcies a l’organització del Cantània i als serveis educatius de l’Auditori, que des de fa 29 anys treballen per tal que molts nens i nenes puguin tenir accés a música de qualitat.
Gràcies a tota aquesta feina, novament hem pogut viure un Cantània a l’Auditori de Barcelona. Hem preparat el concert des del mes de gener, a l’hora de música, fins al dia previ a l’actuació. Com sempre, ha valgut molt la pena l’esforç.
Ens ha tocat el concert a dos quarts de cinc de la tarda, fora de l’horari escolar, però preferiem anar-hi que perdre’ns una oportunitat com aquesta.
Desitgeu-nos sort perquè el curs vinent l’escola entri en el sorteig per anar a la Cantània. I, l’any vinent, si us plau, expliqueu als qui els toqui, nens i famílies, que realment val la pena anar-hi. No és una activitat normal, ja que és un concert “en majúscules” i una gran oportunitat que recordaran durant molt temps.
Gràcies!
Clicant sobre la fotografia podreu veure part del concert.
CANTÀNIA 2018 – PARTÍCULES
He après a treballar en grup, a cantar millor i també he après que podia divertir-me fent un concert.
Paulina Talamonte Gallardo
He après a respectar a tothom tant si sap fer-ho molt bé com si no en sap tant. He après a posar ganes a la feina.
Aniol Farrés Torres
He après a ser responsable amb la feina perquè si tothom fa la seva part surt molt millor.
Ariadne Loriente Fernández
He après a que quan cantem si anem al mateix ritme sona molt més bé. He après a ajudar als altres quan els hi costava. També he après a compartir el material amb els nens que els hi faltava.
Berta Boada Fuster
He après a cantar amb els meus companys i a respectar-los.
Ana Cañero Quiros
He après que treballant en grup i respectant els companys cantem molt millor.
Nayara González Navas
He après a comportar-me davant de molta gent.
Sofi Pampin Dubar
He après que és important no desafinar i que cal escoltar molt per cantar bé.
Pol Isart Almirall
He après que Cantània és viure una experiència que no oblidaré mai.
Elena Torres Gómez
He après que cal preparar-me les cançons per fer-ho realment bé.
Yaiza Díaz Martinez
He après a parlar amb gestos amb altres escoles.També a sincronitzar-me amb altres escoles que no coneixia.
Axel Alonso Dorado
He après a fer menys tonteries i parlar menys quan no tocava cantar. No he tingut vergonya tot i que hi havia moltes persones al públic. També he après que calia saber-se la lletra de les cançons que eren molt llargues però també molt divertides.
Giorgian Sacalean Aurel
He après a comportar-me bé en públic.
Erik Arrabal Simarro
He après a ajudar als nens quan no sabien quin material tocava.
Haytam Mallali Kattoufi
He après a relacionar-me amb altres nens i fer la feina amb ells, també he après a cantar millor, i a seguir les indicacions de la directora i cantar amb la solista.
Marian Ruíz Moreno
He après a no molestar als meus companys i a cantar millor.
Eric Sánchez Blanca
He après a cantar millor, a treballar en grup, esforçar-me i a callar quan no em tocava cantar.
Valentina Orozco Ottaviani
He après a compartir amb altres nens tan als assajos com el dia del concert.
Aya Daanoun El Harroun
He après a cantar i fer els gestos davant de molta gent.
Izan Benítez González
He après a coordinar-me amb les meus companys quan cantava i ballava.
Marc Vicente Esteban
He après a treballar en grup i encarregar-me de les meves coses
Noa Gallego Álvarez
He après a no tenir vergonya quan estava cantant.
Yarden León Alvarado
He après a mantenir-me callat quan no havia de cantar.
Gorka Infante Albert
He après a concentrar-me en el concert i a preparar el material quan calia.
Lorena Figuereo Pilar
He après a comportar-me davant de la gent.
Izan Macías Millan
He après a fer el material per la Cantània.
Kevin Gutiérrez González
III Dia Internacional de la Dansa – Poesia en moviment – DID 2018
El Dia Internacional de la Dansa ( DID) se celebra arreu com un manera de comunicar sentiments, idees i sensacions amb el llenguatge del cos. Les persones comuniquem amb la veu, però molt més amb el cos, l’expressió de la cara, i el to de veu. Per tant, el moviment corporal és una manera d’aprendre a comunicar millor.
Aquest any hem connectat el DID amb la poesia. Així que els nens i nenes han recitat poemes i amb música l’han explicat amb el seu cos i l’expressió de la cara. Des de P3 fins a 6è, durant el dia de Sant Jordi han passat pel gimnàs, així hem unit la literatura amb la dansa en una activitat compartida entre nens i nenes de cursos diferents.
Clicant a la fotografia podreu veure un recull del que hem fet:
DIA DE LA DONA – 8 de març de 2018
El dia de la dona és una reivindicació per demanar la igualtat de drets entre homes i dones. Malauradament a la nostra societat, en alguns sectors, encara no hi ha aquesta justa igualtat. Per aquesta raó, ens hem sumat al projecte Dóna la Nota del Camp d’aprenentatge Pau Casals.
A les famílies i tutors/es un varem enviar una circular explicativa i us varem proposar que si els nens i nenes tenies alguna peça de roba de color lila, la podien portar com identificació amb el dia de la dona.
Aquests dies a l’hora de música tots els nens i nenes han treballat la cançó PERSONES IGUALS, i hem parlat de què significa el dia de la dona.
Avui dia 8 de març de 2018, a les 11 h del matí hem anat desde P3 fins a 6è al gimnàs i allà primer hem escoltat el conte-manifest del dia de la dona.
Després hem cantat tots junts la cançó PERSONES IGUALS perquè pensem que nens, nenes, nois, noies, homes i dones som persones iguals i cal que tinguem els mateixos drets per aquesta raó.
La cantada ha anat molt bé i ha estat un moment molt emotiu!
Clicant a la fotografia podreu veure alguns moments:
Cantània a 5è – Partícules – Curs 2017-18
Els nens i nens de 5è de primària de l’escola les Flandes, novament podran participar a Cantània a l’Auditori de Barcelona. El treball es comença a preparar a les classes de música des del mes de gener fins al dia del concert que serà el dimarts 5 de juny de 2018 i a les 16:30 h de la tarda. Cantarem amb un total d’uns 700 nens i nenes d’altres escoles.
Cantània és un projecte que neix el curs 1989-90 a partir de la feina dels mestres de música de les 9 escoles municipals de Barcelona per fer una activitat conjunta. L’any 1997 es van afegir totes les escoles de la ciutat. L’èxit va ser tal, que l’any 2002 va començar a implantar-se a d’altres ciutats de Catalunya. L’any 2005, començà a créixer arreu del món.
Cantània és una activitat participativa dirigida a nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è deprimària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori pels mestres de música com des de l’escola pels nens i nenes.
L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.
Fins a dia d’avui, Cantània s’ha fet a més de 20 ciutats de països tant europeus com americans:
- Argentona, El Vendrell, Figueres, Girona, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Salamanca, Sant Cugat del Vallès, Vic, Vilafranca del Penedès, Cádiz Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid.
- A Alemanya: Mainz, Bremen, Biefeld, Neustadt i Koblenz.
- A Bèlgica: Brussel·les.
- A Veneçuela: Caracas.
- A Itàlia: Alexandria.
- I a Mèxic.
Les xifres anuals són espectaculars! Al llarg d’un curs escolar passen pels escenaris de totes les ciutats participants aproximadament 45.000 nens, 900 mestres de música de més de 980 escoles i 90.000 espectadors.
Cantània vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.
PARTÍCULES
Resum de l'obra
Aquest any amb la Cantata Partícules assistim a l'origen i evolució de l'Univers. Fa uns tretze mil vuit-cents milions d'anys hi va haver una gran explosió: un magma molt espès que de cop s'expandeix. És l'origen del món. Tot està calent i roent. Una mena de sopa caòtica i incandescent ...
Crèdits
Música: Lluís Vidal.
Text: Sergi Belvel.
Direcció musical: Elisenda Carrasco i Ribot, Oriol Castanyer, Montserrat Meneses i Josep Prats.
Direcció escènica: Marta Gil i Ignasi Tomàs.
Vídeos per repassar
Aquests magnífics vídeos, els han preparat dues mestres: la Noemí Fernández Selva i la Noemí López, i els volem donar les gràcies per compartir-los.
COREOGRAFIES PARTÍCULES – CANTÀNIA 2018
Si voleu repassar les coreografies que farem les trobareu clicant a la fotografia :
Bona Cantània!
ESCOLTA LA MEVA MÚSICA – Cantata – Desembre 2017
Si voleu llegir la cantata que varem fer el 22 de desembre de 2017, cliqueu sobre la paraula text que trobareu a sota:
II Dia internacional de la dansa – Curs 2016-17
LA DANSA EN RELACIÓ A LA GEOMETRIA
Enguany hem celebrat per segona vegada a l’escola el dia internacional de la dansa. Hem treballat amb dansa contemporània ja que permet treballar la creativitat, la improvisació i amb moviments naturals.
Els nens i nenes de tots els cursos es van barrejar per cursos i van compartir una estona ballant. Va ser molt enriquidor!
Clicant en aquest enllaç veureu algunes fotografies: