Cantània a 5è – Partícules – Curs 2017-18

Els nens i nens de 5è de primària de l’escola les Flandes, novament podran participar a Cantània a l’Auditori de Barcelona. El treball es comença a preparar a les classes de música des del mes de gener fins al dia del concert que serà el dimarts 5 de juny de 2018 i a les 16:30 h de la tarda. Cantarem amb un total d’uns 700 nens i nenes d’altres escoles.

Cantània és un projecte que neix el curs 1989-90 a partir de la feina dels mestres de música de les 9 escoles municipals de Barcelona per fer una activitat conjunta. L’any 1997 es van afegir totes les escoles de la ciutat. L’èxit va ser tal, que l’any 2002 va començar a implantar-se a d’altres ciutats de Catalunya. L’any 2005, començà a créixer arreu del món.

Cantània és una activitat participativa dirigida a nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è deprimària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori pels mestres de música com des de l’escola pels nens i nenes.

L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

Fins a dia d’avui, Cantània s’ha fet a més de 20 ciutats de països tant europeus com americans:

• Argentona, El Vendrell, Figueres, Girona, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Salamanca, Sant Cugat del Vallès, Vic,  Vilafranca del Penedès, Cádiz Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid.
  • A Alemanya: Mainz, Bremen, Biefeld, Neustadt i Koblenz.
  • A Bèlgica: Brussel·les.
  • A Veneçuela: Caracas.
  • A Itàlia: Alexandria.
  • I a Mèxic.

Les xifres anuals són espectaculars! Al llarg d’un curs escolar passen pels escenaris de totes les ciutats participants aproximadament 45.000 nens, 900 mestres de música de més de 980 escoles i 90.000 espectadors.

Cantània vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.

PARTÍCULES
Resum de l'obra

Aquest any amb la Cantata Partícules assistim a l'origen i evolució de l'Univers. Fa uns tretze mil vuit-cents milions d'anys hi va haver una gran explosió: un magma molt espès que de cop s'expandeix. És l'origen del món. Tot està calent i roent. Una mena de sopa caòtica i incandescent ...

Música: Lluís Vidal.
Text: Sergi Belvel.
Direcció musical:  Elisenda Carrasco i Ribot, Oriol Castanyer, Montserrat Meneses i Josep Prats.
Direcció escènica: Marta Gil i Ignasi Tomàs.

Vídeos per repassar

Aquests magnífics vídeos, els han preparat dues mestres: la Noemí Fernández Selva i la Noemí López, i els volem donar les gràcies per compartir-los.

COREOGRAFIES PARTÍCULES – CANTÀNIA 2018

Si voleu repassar les coreografies que farem les trobareu clicant a la fotografia :

Bona Cantània!