Alumnes de Batxillerat participen en el debat filosòfic “Disputatio exprés”

El passat 16 de novembre de 2017, els alumnes de Batxillerat van participar en el debat filosòfic Disputatio exprés, que va tenir lloc a la facultat de filosofia de la UB, una proposta per exercitar les habilitats argumentatives dels nostres alumnes al voltant de preguntes filosòfiques. En concret, els alumnes participants van debatre entorn dels temes “L’art ha de tenir límits morals?”, “És real el que imagina l’artista?” i “És necessària la revolució avui?”. Aquesta activitat s’emmarca dins del festival Barcelona Pensa, el primer festival de l’estat espanyol sobre Filosofia. El promou la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona amb l’objectiu de difondre, apropar i transmetre la filosofia a nivell de carrer. Felicitem l’equip representant del nostre Institut pel bon nivell demostrat en la seva intervenció. A continuació teniu el vídeo del debat entre l’equip representant del nostre Institut i un equip del Saint Peter School.

Imatge de previsualització de YouTube

Un comentari a “Alumnes de Batxillerat participen en el debat filosòfic “Disputatio exprés”

1. La pel·lícula ha estat bé. Ens mostra com pot arribar a evolucionar una persona quan té gent al costat que l’ajuda a anar cap endavat i millorar les seves qualitats. És genial com Víctor va aprenent les vocals, l’abecedari i alguns objectes. Llàstima que mai pugui arribar a pronunciar paraula i explicar amb claredat el que ha passat durant la seva vida al bosc.
    El més bonic de la pel·lícula és la relació que sorgeix entre Víctor i els seus educadors, que li ensenyen moltes coses i el fan ser millor persona.
    És increïble com un nen pugui haver fet uns canvis tant ràpids i passar de ser un salvatge que corre com un mico pels boscos i puja als arbres a ser un nen com els demès, que pot conviure en certa manera amb la societat i ser educat en tots els sentits. El més sorprenent de tot és que la pel·lícula estigui basada en un fet real.
    Els personatjes que més ens han agradat són el doctor Itard, per la seva insistència en educar el noi com si fós un fill seu i no rendir-se mai; i Madamme Guérin, per la seva ternura envers Víctor.
    No veiem bé el tracte que sofreix Víctor al centre de sordmuds, en el qual és “utilitzat” com a ingrés de diners.