Aquest bloc és el projecte final del Curs “Educació Visual i Plàstica a Secundària. Competència digital i comunicativa” coordinat per la professora Montserrat Planella i pretén aglutinar tots els coneixements que hem anat adquirint durant el curs.
Aquest curs, té com a objectius, contribuir al desenvolupament de la competència digital dels que som docents i mostrar-nos les possibilitats d’ús pedagògic de les eines digitals oferint-nos tot un seguit de recursos i d’idees, per tal que puguem treballar a l’aula, amb els nostres alumnes, les competències pròpies de la matèria d’Educació Visual i Plàstica.
Els continguts del curs, que s’han ordenat en quatre mòduls, s’organitzen en un conjunt de pràctiques diverses que obliguen a treballar la dimensió creativa i tenen per objectiu potenciar l’assoliment de les competències comunicatives, tant la lingüística com la visual. Si bé en cadascun dels mòduls se’ns proposava desenvolupar certes activitats i ens donava premisses a tenir en compte, cadascú dels qui hem participat al curs, hem adequat les propostes als nostres propis criteris i a les necessitats dels nostres alumnes.
Per part meva, voldria justificar els continguts d’aquest bloc perquè no segueixen del tot les pautes que se’ns marcaven, no estan ordenats seguint la seqüència de les propostes que hem anat elaborant durant el curs, ni recullen la totalitat de la feina feta. He preferit centrar-me en el desenvolupament dels continguts d’algun dels mòduls i, desenvolupar tot un seguit d’activitats pedagògiques que hem realitzat a l’aula amb els alumnes prenent alguna de les propostes d’aquest curs com a pretext.
El bloc s’ordena en pàgines, cadascuna de les quals conté diferents tipus d’activitats que, per ser resoltes, exigeixen l’ús i el recurs de tècniques d’aprenentatge diferents i pretenen que l’alumne assimili coneixements transversals.