Pràxies, buf i respiració

Dau de pràxies 1

Dau de pràxies 2

Oca de pràxies

És molt important el treball de pràxies, el buf i la respiració durant l’etapa d’educació infantil. L’objectiu és treballar la mobilitat i funcionalitat dels òrgans bucofacials, per prevenir dislàlies i detectar problemes de parla. Per això, he elaborat dues capses amb material divers per treballar-ho:

CAPSES AMB…
Material de Respiració: Colònia infantil o d’olor a flors, inhalador de menta, els recanvis gastats d’ambientadores elèctrics, barres d’encens, petits sabons i petits tapers amb diferents especies: vinagre, cafè, cola-cao etc.
Material de Buf: Plomes, pilotes de moltes mides i diferents materials, espelmes, bales, petites baldufes, xiulets, palletes de beure, papers de serda, un cotxe petit, joguines amb rodes, pots amb sabó per fer bombolles, trompeta de joguina, etc.

A P3 iniciem el racó de llengua amb el treball del nom, com a activitat prèvia a cada sessió porto una de les capses i trec dos elements per utilitzar-los i preparar-nos per treballar. Els hi agrada molt, sobretot l’element sorpresa de què hi haurà a la capsa avui?!. Les pràxies les fem cada dia com a rutina de la tarda en acabar la relaxació i els estiraments facials. Les pràxies i exercicis bucofonatoris ha de ser un treball sistemàtic breu diari amb ajuda de material visual i a més dedicar a fer un treball específic en alguna sessió: racó de buf, llavis, llengua, oca, daus de sons, etc. (veure fotografies)

EL MATERIAL QUE PODEU CONSULTAR ÉS: Dolors Gispert, Lourdes Ribas: Racons de treball oral al parvulari. Ed. L’Àlber.

Proposta d’activitats del treball del Nom

Primeres sessions (amb foto)

  • Identificació del propi nom entre els dels companys d’aula.
  • Identificació de noms en les llegendes de material fotogràfic (àlbum de fotos o contes).
  • Comparació del propi nom amb el d’altres companys o personatges de contes.
  • Jocs d’endevinalles. Fer hipòtesis del nom al veure d’una en una les primeres grafies.
  • Llistat dels noms que comencen igual.
  • Classificar segons llargs o curts.
  • Classificar segons la primera lletra.
  • Jocs: amagar les targetes dels noms per l’aula, buscar-la i donar-li al nen/a que correspongui; el penjat amb els noms dels nens/es del grup; fer el dibuix amagat amb la inicial dels nens/es del grup.

Altres sessions (comencem a tapar la foto)

  • Pintar/decorar la primera lletra del seu nom. Pintar totes les lletres del seu nom.
  • Buscar el seu nom repetit x vegades entre d’altres.
  • Relacionar el nom amb fotografia dels companys/es al llibre dels noms.
  • Tren de lletres/ noms: encerclar la lletra segons la consigna; separar amb una ratlla el mateix nom repetit moltes vegades.
  • Confegir el nom amb lletres retallades de diaris i revistes.
  • Confegir el nom amb velcro i lletres soltes plastificades.
  • Resseguir, construir…
  • Fer el nom amb plastilina, amb una safata de sorra i un palet, amb la pissarra velleda, etc…

Més informació…

https://www.e-alber.com/img/arxius_productes/125-LEP_Mostra.pdf

http://blogdelosmaestrosdeaudicionylenguaje.blogspot.com/search/label/RESPIRACI%C3%93N%20Y%20SOPLO

Publicat dins de Llenguatge Oral (verbal i escrit) | Deixa un comentari

Carolina i el tió

Ja ha arribat el tió a la vostra escola!?!? A la nostra sí!! Un tió preciós que donarem de menjar durant 10 dies perquè ens cagui uns bons regals…

La tapa que hem fet els nens i les nenes de P3 és aquesta:

Caga tió, caga torró, d’avellanes i pinyons… Recull de cançons per fer cagar el tió segons la zona: http://ca.wikisource.org/wiki/Can%C3%A7ons_del_Ti%C3%B3_de_Nadal

…“A la Carolina li agradava molt el Nadal, era la seva època preferida. Amb els seus pares, va col·locar el tió tapat amb una manteta al costat de la llar de foc”…

Edu3.cat

Publicat dins de Contes, LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

No Apte per Infants

Avui, un vídeo No Apte per infants!! No és el que sembla! Un dibuixant que impressiona!

Espero que ho gaudiu i que us hagi tret un somriure per agafar amb força la recta final de trimestre!!

Bona setmana!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZhlswTkzRkk[/youtube]

Publicat dins de Efectes Òptics | Deixa un comentari

Cançons i poema de Nadal

Bon dia de festa!

Avui us deixo dues cançons precioses!! “Amb la llum del fanalet”, és la que faig amb els meus nens de P3 al festival de Nadal i “La bicicleta de Nadal”, és la cançó col·lectiva de tot el cicle d’educació infantil. Penjo, per una banda, la fitxa amb la lletra i la partitura, i per altra, la melodia sense la lletra.

El poema que recitem, es titula “Els reis ja vénen”.

 

ELS REIS JA VÉNEN

Amb la llum del fanalet

La bicicleta de nadal

AMB LA LLUM DEL FANALET (BASE) – JAUME MORENO – goear.com

LA BICICLETA DE NADAL (BASE) – – goear.com3

Publicat dins de Llenguatge Musical, Llenguatge Oral (verbal i escrit) | Deixa un comentari

Les emocions

Avui, informació sobre les emocions: un Jclic, definicions sobre les emocions bàsiques, cançons, activitats plàstiques, contes, etc.

Espero que us agradi tant com a mi elaborar-ho amb les meves companyes de curs.




Publicat dins de Emocions i sentiments | Deixa un comentari