Contes enregistrats amb veu

Avui, després d’uns dies de vacances blocaires…

Us deixo dos contes enregistrats i tractats amb el programa Audacity.

Li dedico l’article d’avui a l’autora de la gravació del conte “La vella i els lladres”, la Sílvia Vázquez, amiga i companya del viatge a ser mestra. Gràcies per ajudar-me i guiar-me en el camí de les estrelles, ella ja ho sap.

Vet aquí una vegada…

La Vella i els lladres i En Marc ja no té por

Si voleu descarregar l’Audacity: http://xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/eines.htm#so

 

Publicat dins de Contes | 1 comentari

JoCs de LòGiCa I iL·LuSiOnS òPtIqUeS

Avui… ens acomiadem del 2o11 i donarem la benvinguda al 2o12 amb els millors dels nostres somriures, oi? Us desitjo el millor pel proper any!

Us deixo uns entreteniments, alguns els podeu fer servir amb els nens/es més grans, els vostres fills o nebots, i d’altres són per adults. Un dels powers points és de jocs de lògics i l’altre d’il·lusions òptiques. Jocs Logica ILUSSIONS

Webs interessants:

http://ilusionesopticas.org/

http://www.ilusionesopticas.net/

http://www.ilusionario.es/

http://www.publijuegos.com/ilusiones_opticas_infantiles.html

http://www.poissonrouge.com/opticalillusions/

Publicat dins de Efectes Òptics | Deixa un comentari

Ens mesurem… L’alçada!!

Com ja sabem, els nombres ens envolten i és important que els infants coneguin algunes dades numèriques. Per això, no podem deixar de banda aquelles que els hi poden resultar interessants com l’alçada, el pes, el telèfon dels pares, el pis, etc. Es poden treballar tant el reconeixement de nombres de l’entorn més proper al nen/a com una fitxa mèdica amb les dades de l’alumne. S’ha de tenir present que no serà una feina ràpida d’una sessió i que cal dedicar vàries.

Avui, explicaré com hem treballat l’alçada…

Objectius: Conèixer diferents instruments de mesura. Reconèixer els nombres que ens envolten per indicar quantitats: anys, pes, alçada i número de sabata. Diferenciar alt i baix (més alt que / més baix que).

Varem buscar un racó a l’aula on enganxar una cinta mètrica (veure fotografia). En petit grup hem anat a observar els nombres de la cinta i ens hem mesurat tot jugant. Tot seguit, van sortint d’un en un fan i amb ajuda fan una marca allà on mesura el company i posen el nom. Ho hem treballat en dos grups amb el desdoblament que tenim a l’hora de psicomotricitat.

Ens fixem en el primer nombre que tenim tots, que coincideix que és l’1. Expliquem que aquest 1 significa un metre, per tant els nombres que hi ha al darrere són els centímetres, és a dir, 120 cm és el mateix que un metre vint. Per mesurar els objectes s’ha establert un criteri i s’ha posat un nom, parlem de centímetres i també es pot escriure cm; però quan hem de mesurar un objecte gran o una persona en comptes de centímetres també podem parlar de metres. Han estat molt atents a l’explicació de metre i centímetre, tot i que no era l’objectiu que ho entenguessin a la perfecció, ja que no és un contingut d’infantil però he considerat que havia de fer algunes pinzellades i que tinguessin una primera aproximació.

Ens ordenem per ordre d’alçada establint un criteri comú, del més alt al més baix o al revés. Ho podem fer tant observant la cinta mètrica, ja que dedueixen què el que està més a dalt és el company més alt; bé observant i agafant el nombre a la recta numèrica que tenim; o també fent hipòtesis i desprès comprovant els nombres. Els hi ha agradat força l’activitat i a l’hora de triar com es volien ordenar, els dos grups, han decidit del més alt al més baix, s’han adonat que el més alt no ha de ser el més pesat ni el que té més anys de la classe. Observem les marques i tenim una conversa de qui és el més alt i qui és el més baix del grup i col·loquem per ordre els nombres que hem agafat. Una vegada, estan els dos grups a l’aula s’observa qui és el més alt de la classe, el més baix, quins nens/es coincideixen en la seva alçada, etc.

En una altra sessió, omplen les dades de la seva fitxa mèdica com el nom i cognoms, anys, número de sabata, l’alçada, etc.

Publicat dins de Llenguatge Matemàtic | Deixa un comentari

Els plats de Picasso

Avui, una proposta de plàstica. Jo la vaig encabir en la programació de Pablo Picasso i ens va servir de tapa del projecte.

En Picasso pintava plats de ceràmica i una vegada mostrat als nens/es fotografies d’aquests, varem decidir fer cadascú el seu plat.

Com veieu a la fotografia són plats de plàstic, pintats amb pintura normal amb una mica de cola blanca perquè no rellisqui al plàstic. Els plats s’enganxen fàcilment amb cola blanca i ho podeu decorar amb un marc de gomets.

 

Una feina molt fàcil i agraïda!

Publicat dins de LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

Decoracions, postals i tapes de Nadal

Avui, amb el permís de companyes de feina, us deixo idees de decoracions, postals i tapes de Nadal.

POSTAL DE P3. Ja veieu que és molt fàcil!!

Nen/a: Estampar la seva mà amb pintura marró i enganxar els gomets.

Mestre/a: Fer els ulls, la boca, les banyes i el coll del ren.

Cal Music-Mònica i Marisa

 

POSTAL DE P4. És molt maca i en viu, apreciant la textura encara més!

Nen/a: Punxar la silueta de l’arbre, enganxar els gomets i tirar la purpurina.

Mestre/a: Enganxar l’ironfix darrera per preparar-ho per abocar la purpurina.

Cal Music-Patricia i Montse

POSTAL DE P5. Aprofitant que és la classe dels taurons…

Nen/a: Retallar papers blaus de diferents colors simulant onades, punxar la lluna i els taurons.

Mestre/a: Ajudar al nen per fer el muntatge i situar-lo en l’espai de la cartolina.

Cal Music-Pilar

 

TAPA P4. Té una mica de feina, però els resultats són molt macos, oi?

Nen/a: Pintar banyes i potes; fer dues boles pels ulls amb plastilina; omplir el nas de plastilina; punxar cara, banyes, potes i morro; escriure Bon Nadal; fer els puntets de neu amb retolador blanc. Mestre/a: Fer el muntatge.

TAPA P5. Una tapa d’hivern amb colors freds.

Nen/a: Retallar els papers amb formes arrodonides, fer el collage, punxar les estrelles i enganxar-les.

Mestre/a: Orientar el nen/a en la situació espaial.

 

TAPA P5. Ara ve Nadal, matarem el gall…

Nen/a: Punxar el bec i la cresta, enganxar les plomes i les tires de paper a la cartolina.

Mestre/a: Dibuixar l’ull i fer el muntatge.

 

Una pinya disfressada de Nadal. L’hem pintat amb pinzell i pintura verda, l’hem envernissat amb purpurina i hem fet la base i les boles de plastilina. A la foto no s’aprecia, però també té boletes petites de divermagic.

Nens i nenes de P3.

 

 

Una ponsetia amb tovallons. Es fa un cilindre amb cartolina,  es fan talls amb unes tisores o un punxó, s’obren els tovallons perquè quedin quadrats, es fiquen pels forats i es dóna forma. Aquesta que veieu queda força gran, si la voleu més petita reduïu les mides del cilindre i talleu els tovallons en quatre quadrats.

Escola Sant Nicolau de Sabadell

 

 

I AQUESTA PER VOSALTRES!!!

Gràcies Karla!!

 

 

Tot i que aquesta setmana es presenta enfeinada, ànims i que tingueu una boníssima setmana de preparació per les festes Nadalenques!

“Comenceu cada dia com si vosaltres l’inventéssiu”.

Publicat dins de LLenguatge Plàstic | 2 comentaris