Els 3 porquets

Maestra Infantil
Aquesta setmana explicarem el conte dels Tres porquets.
Aquí teniu Els 3 porquets d’una mà de contes, es pot veure en català, euskera i anglès i descarregar el guió en català, aranès, anglès i àrab.
Edu3.cat

També tenim una làmina de llenguatge SPC

Conjunt d’activitats relacionades amb el conte dels tres porquets: narració, trencaclosques amb vinyetes, activitats de numeració de l’1 al 3 i diverses activitats de lectoescriptura.

L’objectiu de l’explicació del conte, aquesta vegada, és parlar sobre com eren les cases dels porquets i aturar-nos en la de maons, ja que estem treballant la unitat didàctica de LA CASA.

Els continguts: La forma d’un maó (el prisma), que necessitem per construir una casa (elaborar hipòtesis), construirem cases amb les peces de construccions de fusta, dibuixarem una casa i un edifici, confegirem una casa i un edifici amb enganxines de formes geomètriques, l’ofici de les persones que fan les cases, com són les cases per fora i per dintre, i les nostres?, qui viu a casa, la família, els animals domèstics i per acabar una Sortida pel barri… Interessant, oi?!!?

Publicat dins de Contes, Descoberta de l'Entorn, Llenguatge Matemàtic, Llenguatge Oral (verbal i escrit) | Deixa un comentari

El geoplà


Els nens i les nenes de P5 han treballat els geoplans. Ho hem fet amb els pius i unes gomes.
També practicarem a l’ordinador…

Clica a sobre de la imatge…

Clica a sobre de la imatge…

Publicat dins de Llenguatge Matemàtic | Deixa un comentari

Audició de l’hivern

Ara si que sembla que ha arribat l’hivern… de moment hem escoltat L’Hivern de Vivaldi. Hem parlat del que hem vist al vídeo i hem recordat alguns trets biogràfics que vam estudiar a la tardor.
 
 

Publicat dins de Llenguatge Musical | Deixa un comentari

Ens pesem!!

Avui… explicaré com hem treballat el nostre pes.

Objectius: Conèixer diferents instruments de mesura. Reconèixer els nombres que ens envolten per indicar quantitats: anys, pes, alçada i número de sabata. Diferenciar alt i baix (pes més que /  pesa menys que).

Mostrem als nens/es diferents instruments de mesura tant de longitud com de pes i deixem que els alumnes hi experimentin. Seguidament els hi expliquem que es pesa amb una balança i pesem alguns objectes de l’aula que ells/es trien, a continuació expliquem que la bàscula la utilitzem per pesar-nos i ens indica en kilograms el nostre pes.

1. Ens pesem: Presentem la FITXA MÈDICA, tenim una conversa on els infants expliquen què pensen que és una fitxa mèdica, quines dades ens demanem, que fa el metge quan anem a visitar-nos, què ens diu, etc. Llegim les dades que hem d’omplir: Nom, anys, pes, alçada, número de sabata i signatura. Escriuen nom i cognoms, els anys que tenen, miren a la sola de la sabata o a l’interior el seu número de peu i signen la fitxa. Mentrestant, la mestra els va pesant un per un i els hi demana que escriguin el seu pes a la fitxa.

2. Anàlisi del pes: En una altra sessió, repartim la fitxa mèdica que correspon a cada nen i llegim les dades que hem omplert en la sessió anterior. Cada nen/a diu el número que posa (el pes dels nens i nenes de P5 oscil·la entre els 16 i els 26 kg.). Expliquem que per pesar els objectes s’ha establert un criteri i s’ha posat un nom, parlem de Kilograms i també es pot escriure kg.

La mestra reparteix les peces de lego, han d’agafar tantes peces com el número que indica el seu pes (veure fotografia). A la base de la torre, posem la peça de lego que té cada nen/a per fer l’estadística on posa el seu nom. En col·loquem en rotllana i cada nen/a surt a posar la seva torre. Una vegada estan totes posades (mig grup), entre tots les ordenem per ordre del pes establint el criteri del que pesa més al que pesa menys i anem dient el nom dels nens per ordre. Comprovem les dades comptant les peces que té cada torre i anotem el número a la pissarra. Observem que el número més alt correspon al pes més alt i el número més baix al pes més baix.

Els hi ha agradat força l’activitat i a l’hora de triar com es volien ordenar, els dos grups, han decidit del que pesa més al que pesa menys, s’han adonat que el més alt no ha de ser el més pesat ni el que té més anys de la classe.

Publicat dins de Llenguatge Matemàtic | Deixa un comentari

Cordes i cordills

A la nostra escola, tant a Educació Infantil com a Primària, fem tallers internivells.
A Infantil, fem: dibuix, volum, expressió i pintura. Jo faig el de pintura i tenim barrejats els dos grups de P3 amb 12-13 nens/es. Ho fem una vegada a la setmana i ens ho passem pipa!
Són 6 sessions a cada taller, ho fem molt experimental i vivencial.

Al taller de pintura, l’objectiu principal és que manipulin i experimentin lliurement tant amb la pintura com amb els estris que els hi proporcionem, i que gaudeixin de l’activitat, sense deixar de banda un treball d’hàbits d’ordre i neteja per l’inici i el final de la sessió.

L’altre dia vam pintar amb CORDES I CORDILLS. El resultat és preciós!! També li vam donar un toc especial amb el ruixador i pintura platejada. Ens encanta fer-ho servir!! És com una pluja de pintura… Primer vam observar les cordes i els cordills: la seva textura, el gruix, la llargada i també vam veure que alguns eren molt tous i d’altres es quedaven tesos. Després, vam fer l’activitat lliurement en un full de pintura A3.

Ho podem fer servir de fons per una altra feineta, per una tapa o simplement per gaudir d’una exposició abstracta.

Publicat dins de LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari