La Primavera

Ja arriba la Primavera!!

La propera setmana presentarem als infants La Primavera, us deixo el poema que treballarem a P3 i la fitxa que tindran els nens/es a l’àlbum. També uns vídeos per veure imatges i escoltar música.

 

Més informació…
El món per un forat: http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/

Les flors del camp i de jardí: http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/flors/jclic/flors.jclic.zip&lang=ca&title=Les%20flors%20de%20camp%20i%20de%20jard%C3%AD&skin=@orange.xml

Animals petits i ocells del bosc: http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/apetits/jclic/apetits.jclic.zip&lang=ca&title=Animalets%20petits%20del%20nostre%20entorn

 

 

Publicat dins de Descoberta de l'Entorn, Llenguatge Musical, Llenguatge Oral (verbal i escrit) | Deixa un comentari

Tapes d’àlbum: Primavera

Avui us ensenyo dues tapes per l’àlbum del segon trimestre:

Abella:

  • Primera sessió: ratlles verticals a l’abella amb pintura negra i pinzell prim.
  • Segona sessió: la gespa amb pintura verda i groga i pinzell mitjà. Per acabar, hem fet ditades de dos colors per a què semblin floretes.
  • El/la mestre/a fa el muntatge enganxant-ho tot a la tapa: fent l’antena de l’abella i el fibló amb retolador negre i enganxant les ales fetes amb transparència i retolador negre permanent.

Plantilla abella – abella tapa (he fet les fotocòpies directament en un full groc).

Papallona:

  • Primera sessió: les flors i el cos de la papallona amb bastonets de cotó per les orelles.
  • Segona sessió: la papallona, fem la simetria amb pintura de dos colors; i el cap amb plastilina.
  • Tercera sessió: fem els espirals amb plastilina i s’envernissen.
  • El/la mestre/a fa el muntatge enganxant a la tapa la papallona i els espirals.

Més informació…

Un recull d’idees interessants per fer tapes, manualitats… amb una breu descripció de com fer-la, segur que molts ja la coneixeu!!: http://mesquetapes.com/

Publicat dins de Descoberta de l'Entorn, LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

Conte: Els bons amics

Aquesta setmana hem explicat el conte “Els bons amics”.

Us deixo recursos per poder explicar-ho vosaltres també: lletra del conte, el conte en imatges (pdf i power point) i àudio del conte.

Lletra del conte:

El conte en imatges:

CONTE els bons amics

Àudio del conte: conteElsbonsamics

 

 

Publicat dins de Contes, Descoberta d'un mateix, Descoberta de l'Entorn, Emocions i sentiments, Llenguatge Oral (verbal i escrit) | 2 comentaris

Text lliure i dictat

El text lliure es fa setmanalment i es pot començar a fer desde P4. El nen/a ha de fer un dibuix lliure que el motivi: el cap de setmana, el seu aniversari, una sortida, les vacances, una festa, els seus amics, la família, etc. tot seguit ha de pensar en una frase i esciure-la a sota de la ratlla. El/la mestre/a ha d’escriure la correcció a sota tot dient-li i explicant a l’infant quines lletres ha fet bé, quines s’ha deixat, quines són paraules i cal separar-les, les normes de puntuació en escriure una frase; és a dir, tot el que creguem adient per tal que els nostres alumnes coneguin des de petits no només les lletres sino la gramàtica i l’ortografia. Ells veuen la nostra frase escrita bé i es van fixant, depèn del nen/a pot copiar-ho a sota, però mai els hi faig esborrar el que han escrit inicialment ja que així poden veure on s’han equivocat i també serveix per avaluar el seu progrés, ja sigui els mestres, les famílies o els propis nens.

Si és ben cert, que cal respectar l’ortografia natural i fer que els nens/es no es fustrin a l’hora d’escriure, ja que quan corregim els dictats o el text lliure poden pensar que no ho fan bé del tot i per això cal animar-los dient que cada vegada són més grans i com que practiquen cad setmana ho fan millor. Penso que tant els dictats com els textos lliures s’han de fer com a rutina setmanal o quinzenal. A P3 hem començat a fer petits dictats aquesta setmana, són dictats de formes i números, molt senzillets, amb l’objectiu que respectin la norma en fer un dictat i que es situin en l’espai. Els hi posem un full amb quatre guions i anem dient, per exemple: primera ratlla, cercle; segona ratlla, quadrat; tercera ratlla; el número 1; quarta ratlla, el número 2. També ho farem de les lletres dels seus noms i de les vocals que anem introduint poc a poc. La veritat, és que han sortit molt bé!!.

Full pel text lliure: text lliure

Més informació per treballar la cal·ligrafia, els dictats, la lectura, la comprensió…: http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/catala.htm

 

Publicat dins de Llenguatge Oral (verbal i escrit) | Deixa un comentari

Treball amb les mans

Avui dedicat al treball amb les mans. M’encanten les manualitats!

  • Imatges de mans pintades.
  • Un vídeo de dibuixos amb sorra.
  • Un vídeo “Crazy Food Art”.

Espectacular treball amb les mans.

 

 

Publicat dins de Descoberta de l'Entorn, Efectes Òptics | Deixa un comentari