La majoria dels pintors, és ben sabut que es fan autoretrats. A l’escola treballem des dels petits de P3 l’esquema corporal a través dels jocs, la psicomotricitat, etc. A més, per tal d’avaluar el seu progrés en el coneixement d’ells mateixos i si són capaços de percebre-ho ho fem a partir del dibuix utilitzant diferents tècniques plàstiques: ceres, retoladors, pintura, aquarel·les. També ho podem treballar veient-ho des d’una altra perspectiva, com és l’autoretrat de perfil, i fent retrats de companys/es a partir d’una foto o al natural.
Personalment, m’encanta veure els dibuixos que es fan els nens/es d’ells mateixos, l’evolució des de P3 a P5 i com els hi surt amb diferents estris: llapis, pinzell, etc.
Més informació:
http://www.cosasdelainfancia.com/biblioteca-psico06.htm El desenvolupament de l’esquema corporal.
http://cprpalma.caib.es/ass_diversitat/seminari_eoep_dibuix1/seminari_eoep_dibuix1.pdf El dibuix com a eina d’avaluació de les capacitats cognitives, de desenvolupament personal i afectives i d’interacció social, en les etapes d’educació infantil i primària.
http://www.edu365.cat/infantil/cos/index.htm Activitats Clic per treballar el cos.