Mireu quin article han publicat des de la universitat de Girona.
Alumnes de primària entrevisten docents i investigadors de la Universitat de Girona dins el marc del programa de la UdG TIC-TAC.
El dia 28 d’abril s’ha estrenat el primer taller de ràdio dirigit a alumnes de primària. En aquesta iniciativa hi participen nens i nenes de diferents escoles de Girona i municipis propers que entrevisten professors i investigadors de la Universitat de Girona que treballin sobre matèries que els alumnes han estudiat o estan treballant en els seus currículums escolars.
La iniciativa, emmarcada en el projecte infantil impulsat per la UdG, TIC TAC té el propòsit que els alumnes practiquin competències relacionades amb l’oralitat i descobreixin com funciona el món de la ràdio. Així doncs, aquest projecte permet que els nens aprenguin com fer una entrevista, que entenguin com mantenir els temps i facin preguntes interessants als convidats. En aquesta primera sessió s’ha parlat sobre què és i com es fa una entrevista de caràcter.
Els alumnes de 5è de primària de l’escola Veïnat de Salt, han entrevistat una professora de matemàtiques per interessar-se sobre aquesta matèria que “és una mica difícil”, segons han dit en l’entrevista. L’equip d’entrevistadors, un nen, Khaled, i una nena, Diana, acompanyats per dos professors, han realitzat preguntes a la docent i investigadora del grup de recerca d’equacions diferencials, modelització i aplicacions, Dra. Laura Garcia vinculades a les diferències entre les matemàtiques i les TICs o sobre la seva experiència com a docent.
Mentre que els dos alumnes feien les preguntes a la investigadora de la Universitat de Girona, la resta d’alumnes del grup-classe seguien la connexió des del Parc Científic i Tecnològic de la UdG via streaming, és a dir, connectats a través del programa Skype. De tal manera que mentre els dos petits entrevistadors feien el seu torn de preguntes, el grup de classe ha seguit l’entrevista en directe, i posteriorment, han adreçat les seves preguntes a la docent Laura Garcia per Skype quan els entrevistadors ubicats a la Facultat de Turisme, els han donat pas. El responsable informàtic de la Facultat, Lluis Sanz ha fet possible aquest streaming i també s’ha encarregat d’enregistrar l’experiència.
Altres professors que s’entrevistaran en aquest projecte pilot de tres sessions són el Dr. Rafael Garcia, professor de robòtica, i la Dra. Mita Casacuberta, professora de literatura catalana. Els diferents programes “L’herència dels mites de la ciència” tindran lloc el dia 28 d’abril, 7 de maig i 14 de maig.
Les escoles participants en aquest projecte pilot són l’Escola Veïnat de Salt i l’Escola Dalmau Carles de Girona. En tots els casos s’intenta potenciar que els entrevistadors parlin en català i facin preguntes relacionades amb el tema seleccionat. L’aplicació d’aquestes activitats permet que els currículums d’aquestes escoles siguin més atractius i dinàmics.
A grans trets, ““L’herència dels mites de la ciència” fa que els alumnes tinguin una altra visió dels camps d’estudi que a vegades els semblen complicats a través de la perspectiva i les explicacions dels professors de la UdG. Els acostem els investigadors amb l’objectiu d’encomanar-los algunes dèries investigadores i la passió per la feina”, tal i com explica Sílvia Espinosa creadora del taller i membre d’ARPA, grup de recerca integrat a U-Digital impulsor del catàleg de tallers TIC-TAC. Aquest projecte treballa des de fa temps per acostar la ciència i la tecnologia als nens de primària. “L’herència dels mites de la ciència” és la primera iniciativa de la Facultat de Turisme que es suma a aquesta proposta solidària.