EXCURSIÓ A BESALÚ

El dijous 12 de març els nens i nenes de cicle inicial vam anar d’excursió a Besalú. Quan vam arribar ens esperaven uns monitors molt especials que ens van acompanyar durant tot el dia.
Travessar el pont medieval va ser emocionant i el poble pràcticament fet tot de pedra va ser una altra de les grans curiositats.
Després de la visita a Besalú, vam anar cap a la casa de colònies el Rourell on vam dinar, jugar i després vam fer un taller de vestits medievals.
Quan vam tornar a l’escola, estàvem contents i satisfets de l’aventura!!!

Sortida a les Deveses de Salt i Pla dels Socs

Us expliquem una mica el que hem fet aquesta tarda.
Primerament hem sortit de l’escola i hem travessat el pont de la Sèquia Monar, un canal que serveix per regar totes les hortes de Salt.
En creuar el pont és quan ja podem veure totes les hortes
saltenques. Els petits caminets que envolten, ens obliguen a fer una fila d’un en un.
Anem direcció al Parc de les Deveses,aquesta zona antigament havia estat una zona de pastura important.
Cada vegada que ens apropem més al riu apareixen més arbres.
Caminant i caminant ens hem trobat amb una sorpresa molt agradable, les basses i aiguamolls. Abans a Salt,el Ter sempre havia tingut diversos braços, formant grans illes, i anava canviant de lloc amb els aiguats.
Quan van construir els pantans de Sau i Susqueda el caudal del riu va ser més petit, llavors es van formar aquests preciosos aiguamolls.
Anem caminant i ja podem veure el sorprenent riu Ter. Sabeu? hem vist un pescador dintre del riu pescant, això ens ha agradat molt.
Al costat del riu també hi ha una fàbrica, l’aigua li serveix per poder aconseguir energia per les seves màquines.
Arribem a una resclosa amb embarcador, allí parem a berenar tranquil•lament i podem contemplar els ànecs i algun Bernat Pescaire.
Quan hem acabat de berenar i hem carregat energies, hem anat a jugar al Pla dels Socs, que està molt a prop de l’embarcador.
Ara ja tornem i de cop i volta ens sorprèn un cavallet blanc que ens deixa passar per poder tornar a l’escola.
Us deixem un vídeo perquè pugueu gaudir de la nostra sortida com ho hem fet nosaltres!!!!

PROJECTE: L’UNIVERS

Durant el primer i segon trimestre, els nens i nenes de primer i segon han treballat el projecte de l’univers. Hi han dedicat moltíssimes hores i han après molt. S’han fet tant activitats dins l’aula com a fora. A l’aula hem treballat els planetes, quants n’hi ha, de quin tipus són, hem fet un coet… i a fora de l’aula hem visitat un planetari. Visitar el panetari va ser com fer un viatge a l’espai. Ens ho vam passar molt bé!!

Mireu les fotos i escoletu la cançó de la Laika. A nosaltres ens encanta!!