RESUM DE LA SEGONA SESSIÓ
aespino5 | 4 març 2013El resum de la segona sessió l’han fet la Gemma i la Núria Caimary.
Avui comentarem quines activitats de classe estan pensades per fer escriure als alumnes …
SISÈ
- un escrit setmanal a casa (redacció) -ho llegeixen 2 o 3 alumnes-.Es donen diferents consignes que acostumen a ser coses relacionades amb el treball sistemàtic.
- omplir el full de l’Aula de ciències : hipòtesis / estris / com es fa / deduccions …
- escriure al Bloc de la classe,
- fer un comentari escrit al bloc després de veure una pel·li -hi ha un guió de preguntes-
Aportacions de la Montserrat :
- omplir un imprès on calgui escriure dades personals,
- cada àrea / matèria té la seva estructura la seva manera d’“escriure”,
- a les matemàtiques és un text explicatiu …
CINQUÈ
- ordenar una història , fer resums,
- donar una opinió per escrit sobre … el que han vist o llegit,
- dictat setmanal. En la correció assenyalar alguna falta i demanar que escriguin la norma.
- A medi preparar exposicions sobre un dels apartats per explicar-los als companys,
- escriure els acords de l’Assemblea,
- notes al despatx de direcció,
- penjar notícies al Bloc.
- Al taller de cuina s’escriu la recepta que s’ha fet la setmana anterior
QUART
- Formen part de les “rutines” quinzenals …
- Diari compartit -on els alumnes escriuen allò que els hi ve de gust-; cada nen té el seu diari
- Dictat preparat,
- la bústia de correus per l’Assemblea on cada color serveix per escriure…VERD/conflicte – ROSA/felicitació – BLAU/ proposta – GROC/altres.
- després de cada tema treballat cada taula fa un resum per explicar als altres pot quedar recollit en un mural o en un full escrit.
TERCER
- S’escriu quan s’introdueix una tipologia de text.
- A matemàtiques han de donar la resposta als problemes en forma de frase.
- Es poden fer comentaris al bloc de la classe de manera voluntària tot i que s’afavoreix que es facin a l’aula.
- A l´A Ciències escriuen el procés de l’activitat,
- Les receptes del Taller de Cuina. Es segueix el mateix sistema que a cinquè
SEGON
- Activitats per expressar-se per escrit utilitzant la frase …
- el racó de Biblioteca,
- text col·lectiu – el recull de frases fetes pels alumnes-Davant de les dificultats que comporta els diferents nivells d’escriptura dels alumnes d’un mateix grup …
Aportacions de la Montserrat :
- poder reconèixer en quina ETAPA de desenvolupament de l’escriptura es troba cada alumne i ajudar a evolucionar d’una etapa a un altre, és molt important que l’ alumne confii en les seves possibilitats… per tant nosaltres hem de mostrar aquesta confiança cap l’alumne des del nivell en que està.
PRIMER
- El cap de setmana,
- Dictat mut amb paraules amb el so que s´està treballant
- Missatge secret – un alumne “llegeix” el que un altre ha escrit-
- Notícia al Bloc de la classe: poden escriure sobre coses que han passat (ho fan a racons)
- Notes als pares.
- Taller de cuina el mateix sistema que al cile mig i el superior però primer escriu els ingredients i segon el procés de la recepta.
INFANTIL
5 anys
- Escriure a l’ordinador els noms dels que han faltat a l’escola. (encarregats).
- Escriure el nom del dia i el numero a la pissarra (encarregats).
- Missatges per … informar, respondre o preguntar als nens d’un altre classe.
- Les lletres que coneixen de la Paraula Amagada/ – Llista de paraules.
- Els Rodolins per Sant Jordi.
4 anys
- Confegir el seu nom – amb lletres mòbils – (l’encarregat)
- Donar el model d’escriptura recollint allò que ells voldrien escriure- fer la nota pels pares per demanar informació sobre el projecte, la mestra ho escriu amb lletra de pal amb l’ordinador i ells ho van seguint al canó-
- Retolar les figures geomètriques amb el seu nom per exemple,
- Muntar el racó d’escriptura lliure,
- Aprofitar els racons que motiven a escriure : botiga, metges, …
3 anys
- Passar la llista.
- El model de l’adult que escriu però sobretot que llegeix.
- El racó de dibuix : escriure el que expliquen que han dibuixat.
- Deixar paper i llapis pels que volen escriure en algun racó de la classe.
Acords
- A la propera sessió parlarem sobre la correcció.
- Llegir els 10 principis que hi ha en una de les Lectures.