ESCRIURE al DRASSANES

el bloc de la formació 12/13 de l'escola Drassanes
  • INICI
  • VÍDEOS
  • MATERIAL
  • LECTURES

RESUM DE LA SEGONA SESSIÓ

aespino5 | 4 març 2013

El resum de la segona sessió l’han fet la Gemma i la Núria Caimary.

Avui comentarem quines activitats de classe estan pensades per fer escriure als alumnes …

SISÈ

  • un escrit setmanal a casa (redacció) -ho llegeixen 2 o 3 alumnes-.Es donen diferents consignes que acostumen a ser coses relacionades amb el treball sistemàtic.
  • omplir el full de l’Aula de ciències : hipòtesis / estris / com es fa / deduccions …
  • escriure al Bloc de la classe,
  • fer un comentari escrit al bloc després de veure una pel·li -hi ha un guió de preguntes-

Aportacions de la Montserrat :

  • omplir un imprès on calgui escriure dades personals,
  • cada àrea / matèria té la seva estructura la seva manera d’“escriure”,
  • a les matemàtiques és un text explicatiu …

CINQUÈ

  • ordenar una història , fer resums,
  • donar una opinió per escrit sobre … el que han vist o llegit,
  • dictat setmanal. En la correció assenyalar alguna falta i demanar que escriguin la norma.
  • A medi preparar exposicions sobre un dels apartats per explicar-los als companys,
  • escriure els acords de l’Assemblea,
  • notes al despatx de direcció,
  • penjar notícies al Bloc.
  • Al taller de cuina s’escriu la recepta que s’ha fet la setmana anterior

QUART

  • Formen part de les “rutines” quinzenals …
  • Diari compartit -on els alumnes escriuen allò que els hi ve de gust-; cada nen té el seu diari
  • Dictat preparat,
  • la bústia de correus per l’Assemblea on cada color serveix per escriure…VERD/conflicte – ROSA/felicitació – BLAU/ proposta – GROC/altres.
  • després de cada tema treballat cada taula fa un resum per explicar als altres pot quedar recollit en un mural o en un full escrit.

TERCER

  • S’escriu quan s’introdueix una tipologia de text.
  • A matemàtiques han de donar la resposta als problemes en forma de frase.
  • Es poden fer comentaris al bloc de la classe de manera voluntària tot i que s’afavoreix que es facin a l’aula.
  • A l´A Ciències escriuen el procés de l’activitat,
  • Les receptes del Taller de Cuina. Es segueix el mateix sistema que a cinquè

SEGON

    • Activitats per expressar-se per escrit utilitzant la frase …
    • el racó de Biblioteca,
    • text col·lectiu – el recull de frases fetes pels alumnes-Davant de les dificultats que comporta els diferents nivells d’escriptura dels alumnes d’un mateix grup …

    Aportacions de la Montserrat :

      • poder reconèixer en quina ETAPA de desenvolupament de l’escriptura es troba cada alumne i ajudar a evolucionar d’una etapa a un altre, és molt important que l’ alumne confii en les seves possibilitats… per tant nosaltres hem de mostrar aquesta confiança cap l’alumne des del nivell en que està.

      PRIMER

      • El cap de setmana,
      • Dictat mut amb paraules amb el so que s´està treballant
      • Missatge secret – un alumne “llegeix” el que un altre ha escrit-
      • Notícia al Bloc de la classe: poden escriure sobre coses que han passat (ho fan a racons)
      • Notes als pares.
      • Taller de cuina el mateix sistema que al cile mig i el superior però primer escriu els ingredients i segon el procés de la recepta.

      INFANTIL

      5 anys

      • Escriure a l’ordinador els noms dels que han faltat a l’escola. (encarregats).
      • Escriure el nom del dia i el numero a la pissarra (encarregats).
      • Missatges per … informar, respondre o preguntar als nens d’un altre classe.
      • Les lletres que coneixen de la Paraula Amagada/ – Llista de paraules.
      • Els Rodolins per Sant Jordi.

      4 anys

      • Confegir el seu nom – amb lletres mòbils – (l’encarregat)
      • Donar el model d’escriptura recollint allò que ells voldrien escriure- fer la nota pels pares per demanar informació sobre el projecte, la mestra ho escriu amb lletra de pal amb l’ordinador i ells ho van seguint al canó-
      • Retolar les figures geomètriques amb el seu nom per exemple,
      • Muntar el racó d’escriptura lliure,
      • Aprofitar els racons que motiven a escriure : botiga, metges, …

      3 anys

      • Passar la llista.
      • El model de l’adult que escriu però sobretot que llegeix.
      • El racó de dibuix : escriure el que expliquen que han dibuixat.
      • Deixar paper i llapis pels que volen escriure en algun racó de la classe.

       

      Acords

      • A la propera sessió parlarem sobre la correcció.
      • Llegir els 10 principis que hi ha en una de les Lectures.

       

       

       

      Categories
      General
      Comentaris RSS
      Comentaris RSS
      Retroenllaç
      Retroenllaç

      « RESUM DE LA PRIMERA SESSIÓ RESUM DE LA TERCERA SESSIÓ »

      Fer un comentari

      Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

       
      març 2013
      dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
      « febr.   abr. »
       123
      45678910
      11121314151617
      18192021222324
      25262728293031

      per editar…

      • Entra
      • RSS dels articles
      • RSS dels comentaris
      • WordPress.org
      rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox