ESCRIURE al DRASSANES

el bloc de la formació 12/13 de l'escola Drassanes
  • INICI
  • VÍDEOS
  • MATERIAL
  • LECTURES

LECTURES

 

DOLZ (1999). Claves para enseñar a escribir. leer

S’exposen 14 idees clau per ensenyar a escriure en general-

 

CAMPS (2011), Escriure i aprendre a escriure a primaria. Guix, 371

Aquest article d’Anna Camps, planteja que aprendre a escriure és aprendre a usar la llengua escrita en una gran diversitat de situacions. Ensenyar a escriure serà, doncs, ajudar els nens i les nenes a participar en una societat alfabetitzada, és a dir, en una societat en què la llengua escrita és present en gairebé totes les activitats que s’hi duen a terme. Per aprendre a participar en entorns en què s’usa la llengua escrita, cal fer-ho.

 

 

 

ANGUITA (2012). Cajas de Vida: paisajes que nos narran. Cuadernos de Pedagogía, 422

Una ecografía, una zapatilla vieja,un deseo, un temor. Todo cabe en las cajas de vida que los niños yniñas llenan y luego comparten conel grupo para conocerse y reconocerse mejor. Sus vivencias personales se mezclan las unas conlas otras y con las indagaciones quellevan a cabo a partir de los interrogantes que generan.

 

 

 

 

 

Fons (2011). Ensenyar a escriure al Cicle Inicial. Guix, 371

Un dels reptes propis del cicle inicial és com es poden atendre els diferentsnivells que hi ha a l’aula respecte a l’aprenentatge de la lectura ide l’escriptura. En aquest article, hi suggerim alguns aspectes que caltenir en compte perquè el mestre pugui gestionar aquesta diversitat itingui recursos per fer créixer les ganes i el desig d’aprendre a escriuredels infants.

 

 

 

 

GIL (2011), Reflexionar sobre la llengua per aprendre a escriure. Un repte difícil però necessari. Guix, 371

 

En aquest text, es reflexiona sobre la importància d’un ensenyament-aprenentatge dels coneixements sobre la llengua dialògic i contextualitzat que ajudi l’alumnat de primària a millorar les seves produccions escrites. També s’hi remarca, com apunten les recerques, les dificultats que tenen els infants de posar en joc aquests coneixements malgrat que siguin usuaris de la llengua.

 

 

Ferrer (2011). Escriure i aprendre coneixements. Guix, 371

L’article aborda alguns dels aspectes implicats en l’escriptura de textos d’àrees no lingüístiques en el cicle superior de primària. D’una banda,parla de mecanismes lingüístics relacionats amb la cohesió del text i la densitat informativa, com ara les oracions de relatiu; d’altra banda, de les diferents estructures que organitzen les idees.

Comments are closed.

febrer 2021
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« jul.    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

per editar…

  • Entra
  • RSS dels articles
  • RSS dels comentaris
  • WordPress.org
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox