LECTURES
DOLZ (1999). Claves para enseñar a escribir.
S’exposen 14 idees clau per ensenyar a escriure en general-
CAMPS (2011), Escriure i aprendre a escriure a primaria. Guix, 371
Aquest article d’Anna Camps, planteja que aprendre a escriure és aprendre a usar la llengua escrita en una gran diversitat de situacions. Ensenyar a escriure serà, doncs, ajudar els nens i les nenes a participar en una societat alfabetitzada, és a dir, en una societat en què la llengua escrita és present en gairebé totes les activitats que s’hi duen a terme. Per aprendre a participar en entorns en què s’usa la llengua escrita, cal fer-ho.
ANGUITA (2012). Cajas de Vida: paisajes que nos narran. Cuadernos de Pedagogía, 422
Una ecografía, una zapatilla vieja,un deseo, un temor. Todo cabe en las cajas de vida que los niños yniñas llenan y luego comparten conel grupo para conocerse y reconocerse mejor. Sus vivencias personales se mezclan las unas conlas otras y con las indagaciones quellevan a cabo a partir de los interrogantes que generan.
Fons (2011). Ensenyar a escriure al Cicle Inicial. Guix, 371
Un dels reptes propis del cicle inicial és com es poden atendre els diferentsnivells que hi ha a l’aula respecte a l’aprenentatge de la lectura ide l’escriptura. En aquest article, hi suggerim alguns aspectes que caltenir en compte perquè el mestre pugui gestionar aquesta diversitat itingui recursos per fer créixer les ganes i el desig d’aprendre a escriuredels infants.
GIL (2011), Reflexionar sobre la llengua per aprendre a escriure. Un repte difícil però necessari. Guix, 371
En aquest text, es reflexiona sobre la importància d’un ensenyament-aprenentatge dels coneixements sobre la llengua dialògic i contextualitzat que ajudi l’alumnat de primària a millorar les seves produccions escrites. També s’hi remarca, com apunten les recerques, les dificultats que tenen els infants de posar en joc aquests coneixements malgrat que siguin usuaris de la llengua.
Ferrer (2011). Escriure i aprendre coneixements. Guix, 371
L’article aborda alguns dels aspectes implicats en l’escriptura de textos d’àrees no lingüístiques en el cicle superior de primària. D’una banda,parla de mecanismes lingüístics relacionats amb la cohesió del text i la densitat informativa, com ara les oracions de relatiu; d’altra banda, de les diferents estructures que organitzen les idees.