IV FIRA TASTET DE CIÈNCIA

uest any a l’escola hem pogut gaudir d’un aula de ciències. L’ús regular d’aquest espai facilita l’aplicació del mètode científic d’una manera més sistemàtica, consolidant el camí cap a l’experimentació, la manipulació i un aprenentatge més significatiu i competencial de l’àmbit científic.

Tot això ajuda als alumnes a ser més crítics, a mirar-se el món que l’envolta amb més curiositat i a aprendre a investigar.

Aquest curs és el segon que hem participat a la  Fira Tastet de Ciència, que organitza el CRP del Baix Camp a la ciutat de Reus. Hem compartit amb el públic diferents projectes i activitats científiques que hem realitzat a l’Aula de Ciències durant aquest curs.

Els nens i nenes de Cicle Inicial vam presentar diferents activitats realitzades dins del projecte de la Terra i el Sistema Solar. Van presentar dos lapbooks, un sobre experiments realitzats a l’escola  (moviments de la Terra i les seves conseqüències, les fases de la lluna i els eclipsis), i un altre sobre continguts apresos. A banda van portar una maqueta sobre el sistema solar, un joc per aprendre les constel·lacions i una maqueta sobre el sistema locomotor.

Els alumnes de Cicle Mitjà, van presentar diferents maquetes, sobre les parts de la planta i la flor, maqueta de l’aparell digestiu i maqueta sobre el cicle de l’aigua. Els nens de 4t van explicar al públic, en anglès, l’experiment sobre el cycle water que van realitzar a la classe.

I els més grans de l’escola, els de Cicle Superior, van presentar dues activitats  molt diferents:els alumnes de 5è diferents jocs matemàtics que fan pensar i  compartir i els alumnes de 6è un pulsòmetre elaborat per ells.

Aquest any, de nou, vam oferir al públic l’oportunitat de mirar i llegir contes científics en el nostre espai de Bibliociència.

Va ser una tarda molt especial! Continuarem experimentant ja que com va dir el nostre amic Thomas Alba Edison “No he fracassat. He trobat 10 mil solucions que no funcionen”.