Reunió entrada famílies noves a l’escola.

Estimades famílies,

Us convoquem a les famílies dels infants que entreu noves a l’escola per fer una reunió inicial. La reunió serà el dia 3 de juliol a les 17:30h. a la sala de psicomotricitat de l’escola.

La reunió està pensada per adults (tot i que podeu venir amb nadons). Si heu de venir amb infants, haureu de venir amb algun adult que l’acompanyi i podran estar jugant al jardí de l’escola.

Fins aviat!!!

L’equip educatiu de l’escola 30 Passos

Documentació per la matrícula del curs 2019- 2020

Benvolgudes famílies,

El període de matrícula pel curs vinent és del 20 al 26 de juny.

Quina documentació s’ha de presentar per a la matrícula?

• fotocòpia del carnet de vacunacions on figurin les dosis de vacunes rebudes amb les dates corresponents. Quan no es tingui el carnet de vacunacions s’ha de presentar un certificat mèdic oficial o el carnet de salut de l’infant on figurin les dosis de vacuna rebudes amb les dates corresponents. Si l’infant no ha estat vacunat per indicació mèdica o per altres circumstàncies, cal presentar un certificat mèdic oficial justificatiu.
  • el DNI renovat amb l’adreça nova, si no es va poder presentar amb la sol·licitud de preinscripció.
  • Si durant la preinscripció només heu presentat el DNI d’un dels tutors legals de l’infant, durant la matrícula sí que caldrà que presenteu el DNI dels tutors que no vau presentar durant la preinscripció.
  • 4 fotos de carnet recents

Jornada de Portes Obertes

Benvolgudes famílies, aquest any la Jornada de Portes Obertes pel curs 2019-2020 serà el dissabte 23 de febrer.

A les 10h. farem la xerrada i explicació del Projecte Educatiu a la Torre de la Sagrera (és just al costat de l’escola) i cap a les 11:30h. visita lliure a l’escola (hi haurà mestres i famílies a les quals podreu preguntar).

No cal inscripció prèvia!

Durant la xerrada us demanem que vingueu sense infants (exceptuant nadons).

En canvi, la visita a l’escola sí que podeu fer-la amb les vostres filles i fills.

Col·laboració amb Bostik Murals

Text elaborat per: https://educaciotransformadora.com/2018/11/27/aprendre-a-traves-de-lart-urba/

Els Infants de P5 experimenten amb el procés creatiu del nou mural de la façana de la Nau Bostik.

Bostik Murals, el projecte de creació i difusió de l’art urbà que l’entitat Difusor du a terme a la Nau Bostik, està desenvolupant una acció educativa comunitària amb infants de P5 de l’Escola 30 Passos i el Cicle Formatiu d’Animació Sociocultural i Turística del centre Bemen-3. Durant el mes de novembre s’està treballant de forma complementària la gran intervenció mural que l’artista argentí Elian Chali realitzarà a la façana d’aquesta antiga fàbrica de la Sagrera convertida en espai cultural autogestionat.

El projecte Bostik Murals acaba de ser distingit amb el Premi Lluís Carulla 2018 d’emprenedoria cultural. El guardó, que atorga la Fundació Carulla, en reconeix el seu esperit transformador, que ofereix respostes als reptes que planteja la societat catalana actual. Com explica Xavier Ballaz, director artístic de Bostik Murals, “el vincle amb el territori és un punt essencial del projecte. Per això és important que totes les iniciatives que impulsem incloguin d’alguna manera la participació d’associacions, escoles, famílies i altres agents de l’entorn immediat.”

El procés de treball d’aquesta acció educativa comunitària quedarà recollit i exposat en una mostra interactiva que es podrà veure a partir del dissabte 8 de desembre, dia en què s’inaugurarà oficialment la nova façana de la Nau Bostik.

Aprendre a través de l’art urbà

Tres grups de 25 infants de P5 de l’Escola 30 Passos, situada a tan sols uns metres de la Nau Bostik, estan treballant l’acció artística mural de gran format que Elian Chali realitzarà a principis de desembre. Mitjançant diverses sessions a l’escola i a la Nau Bostik, els nens i nenes estan realitzant un procés de recerca al voltant de l’art urbà i de l’obra d’aquest artista, caracteritzada per composicions geomètriques que entren en diàleg amb l’arquitectura i el seu entorn urbanístic, configurades a partir de colors primaris i superposicions.

A través de diferents propostes educatives i amb la imaginació com a eina principal els infants realitzen les seves pròpies recerques creatives sobre l’art mural en general, i l’obra d’Elian Chali en particular. Diverses preguntes fan de disparador de les creacions dels propis infants: com es pinta una façana tan gran? Què s’hi fa a la Nau Bostik? Pintem?. Els infants són convidats a actuar artísticament mitjançant taules de llum amb elements geomètrics i crearan la seva pròpia obra d’art inspirada en la intervenció mural. Com explica Senén Roy i Català, coordinador de projectes comunitaris de Bostik Murals, “els projectes comunitaris ens permeten connectar l’art mural amb els interessos, desitjos i lluites concretes del territori i són una oportunitat per enfortir-los.” El projecte culminarà durant la primera setmana de desembre, quan podran veure de prop com treballa l’artista.

Projecte comunitari i intergeneracional

Les sessions de treball han estat dissenyades per l’equip comunitari de Bostik Murals, amb el suport de 10 estudiants del segon curs del Cicle Formatiu d’Animació Sociocultural i Turística del centre Bemen-3 i l’assessorament del claustre de l’escola sobre metodologies de pedagogia viva. Les estudiants han formulat i valorat en grup un conjunt de propostes d’acció educativa fins a configurar un preprojecte que s’ha materialitzat en un seguit de sessions participatives amb els infants de P5. Aquesta acció és un context d’aprentatge real on aplicar les tasques que desenvoluparan aquests futurs professionals al món laboral un cop finalitzin els estudis de Cicle Formatiu.

Crèdit: https://educaciotransformadora.com/2018/11/27/aprendre-a-traves-de-lart-urba/