L’alumnat de Cicle Mitjà estem treballant els oficis. Aquest dimecres vam visitar la fàbrica del Roidal on, la Tessy ens va explicar molt bé el procés d’elaboració dels biquinis.
L’alumnat de Cicle Mitjà estem treballant els oficis. Aquest dimecres vam visitar la fàbrica del Roidal on, la Tessy ens va explicar molt bé el procés d’elaboració dels biquinis.
Ahir va ser Dijous Gras i, com cada any, anem a fer una excursió al Motocross. Aquest any, degut al fred, els nens i nenes d’Infantil es van quedar a l’escola. Els de Primària vam anar-hi caminant i després vam fer una Gimcana molt divertida. Una vegada acabada la Gimacana vam baixar a dinar amb els d’Infantil al camp de fultbol, fins que va ser hora de tornar a l’escola per menjar-nos la coca de llardons i de sucre.
Com podeu veure va ser un dia molt intens.
Aquesta setmana ha estat molt intensa, el Rei Carnestoltes va venir el divendres passat i des de llavors no ha parat de donar-nos ordres divertides.
El treball per ambients o per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l’aula, diferents espais on els infants puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
La manera d’organitzar la classe és oferir una àmplia oferta de propostes les quals els nens i les nenes puguin realitzar autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult. Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, en la que el rol de les mestres és dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els i les alumnes puguin explorar diferents centres d’aprenentatges tot tenint en compte les intel·ligències múltiples.
A continuació us deixem les imatges que ens ha deixat el mes de gener, feu un click a la següent imatge per veure-les totes!
Aquest trimestre hem començat a fer jocs nous de llengua catalana.
Un és per treballar la descripció i els altres per consciència fonològica.
Els nens i nenes de cicle inicial hem començat a fer els racons matemàtics que són els següents:
Ens ho vam passar molt bé!
Ahir dia 30 de Gener vam celebrar el Dia escolar de la No-violència i la Pau. Aquest dia recordem l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi i com va treballar per lluitar contra els drets civils a través de la No-Violència. Després del pati hem llegit un manifest a favor de la Pau i ens hem fet una fotografia amb el símbol de la pau tots junts.
Però us proposem un repte nens i nenes! Mireu bé totes les fotografies, trobareu un error o una cosa amagada en una d’elles. La primera persona que contesti amb un missatge en aquesta entrada i sigui correcta tindrà un premi! Animeu-vos!
Avui al matí tots els nens i nenes de l’escola Josep Nin hem continuat amb l’activitat de les lectures conjuntes. L’Encarna ha iniciat la sessió amb la lectura del conte “Les arrugues de l’àvia” de l’autora Simona Ciraolo. En aquesta sessió, els i les participants han estat Yasmine, Pol, Aran, Wassima, Aicha i Núria. Aquí us deixem algunes fotos, feu un clic a la següent imatge!
En aquesta sessió dels “Padrins de lectura” la Encarna ens ha explicat el conte “Boleta de Núvol” de l’autor Alejandro De Marcos Mundopiruuu. Amb la història de la Martina i la Boleta hem pogut parlar de la pèrdua d’una persona estimada i també de la importància de compartir. Després cada fillol/fillola ha pogut triar un conte per a que el seu padrí/padrina li llegís! Podreu veure les fotos de la sessió seguint l’enllaç de la següent imatge!
Aquest segon trimestre ja ha pogut passar un primer grup d’alumnes d’Infantil i Cicle Inicial per el taller de l’hort. A l’hivern, les plantes creixen poc però hem pogut recollir les patates que vam sembrar a l’octubre.
La veritat és que no han crescut gaire perquè vam sembrar molt tard i hem après que cada planta té el seu mes de sembra i collita. També hem descobert que el fred és enemic de les patates! El dimecres, dia de la fruita, vam poder completar l’esmorzar amb un tros de truita. Encara que va tocar a poc ens va fer molta il·lusió perquè era de les nostres pròpies patates! També hem realitzat tasques de manteniment com abonar amb gallinassa, regar la resta de verdures, lligar les plantes dels pèsols i treure les males herbes.