BONES VACANCES

Benvolgudes famílies,

El Claustre de mestres de l’Escola Josep Nin us volen desitjar unes bones vacances.

Fins setembre.

FI DE CURS

Benvolgudes famílies,

Us passem unes quantes fotos de l’últim dia de curs.

El 21 al matí vam fer el GOT TALENT tradicional i vam tenir molt nivell. Ens ho vam passar molt bé.

Després vam fer jocs d’aigua on vam gaudir tots i ens vam refrescar.

Ja a la tarda, els tallers, el festival, el comiat i el sopar van ser TOT UN ÈXIT!!!

Felicitats a tots i a totes que ho han fet possible.

Gràcies

FEM PLOGGING

Hola a tots,

Una de les últimes activitats que hem fet a l’escola ha estat PLOGGING.

Fer esport i recollir deixalles ha estat tota una experiència de conscienciació dels nostres alumnes.

Esperem que poc a poc siguem tots més conscients de no tirar deixalles a les muntanyes.

Gràcies

ROBOAULA

La setmana passada els i les alumnes de l’escola van participar en un taller de robòtica. En el taller van seguir diferents instruccions i van construir diferents objectes i eines, a més a més, també van fer diferents experiments amb la utilització de legos.

Ens ho vam passar molt bé experimentant amb els drons i creant elements robotitzats.

CANTÀNIA

El passat dia 6 de juny, els nens i nenes de cicle superior i alguns mestres de l’escola van anar a la Cantània a l’auditori de Barcelona. L’esforç i preparació de tots els alumnes durant tot el curs en l’assignatura de música va tenir la seva recompensa. Ens ho vam passar molt bé i esperem repetir aquesta experiència el curs vinent.

REPTE LITERARI FINAL

El passat divendres, els nens i nenes de l’escola van realitzar l’últim repte literari i l’última lectura col·lectiva del curs. El repte d’aquest mes tractava sobre els pirates i en la lectura col·lectiva els alumnes van llegir contes, endevinalles i molts llibres.

L’ESCOLA ES TRANSFORMA EN UN MUSEU

Aquest divendres, 31 de maig, l’escola Josep Nin, de Salomó, s’ha convertit en un museu per un dia.

Aquesta jornada ha estat la culminació d’un projecte anomenat “L’escola es transforma en un museu”. Durant tot el curs, els alumnes d’educació infantil i primària han estat treballant diferents pintors i escultors. Amb els artistes com a model, els i les alumnes han realitzat les seves pròpies obres, que avui hem exposat a tothom que hi ha estat interessat.

Per començar el projecte, a l’inici de curs, tots els nens i nenes de l’escola van fer un joc de pistes per descobrir els autors que treballaríem i familiaritzar-se amb les seves peculiaritats.

En total hem treballat dotze artistes diferents: Yayoi Kusama, Joaquín Sorolla i Alexandre Calder (educació infantil), Keith Haring, Ouka Lelee i  Niki de Saint Phalle (cicle inicial), Van Gogh, Karla Gerard i Josephine Louise Bourgeois (cicle mitjà) i Joan Miró, Sonia Delanuay i Diet Wiegman (cicle superior).

Durant la jornada de museu, cada nen o nena ha tingut assignada una tasca diferent (porter, informació, vigilant, guia, premsa,…) i han participat tots els alumnes des de P3 fins a 6è.

Ha estat una experiència molt enriquidora tant pels alumnes com per tots els mestres. La participació de les famílies i del poble ha estat un total èxit. Hem tingut més de 100 visitants.

Moltes gràcies a tots i a totes per la feina ben feta.

Eva M. Barba Soliano

EMPESCA’T AL RIU GAIÀ

El dimecres dia 29 els alumnes de cicle superior vam anar al Riu Gaià a fer una activitat mediambiental.

Consistia bàsicament en fer un recompte de peixos. Amb les xarxes d’embut els agafàvem, després els medíem, els pesàvem i al final miràvem si eren femelles o mascles.

Va ser una activitat molt bonica, on vam aprendre moltes coses sobre el nostre riu.

A banda ens ho vam passar superbé.

Aquí teniu unes quantes fotos que ho demostren.

JOCS COOPERATIUS

La setmana passada els nens i nenes de l’escola, van practicar diferents jocs cooperatius durant les hores d’esbarjo. Els jocs cooperatius són jocs els quals es fomenta un objectiu comú per tots els membres i no existeixen ni adversaris ni el factor competitiu. És una molt bona manera per potenciar actituds grupals i solidàries. Alguns dels jocs que vam jugar van ser els següents: Els nusos, les cadires solidàries, joc de la taronja, etc.

RACONS DE LLENGUA (CICLE SUPERIOR)

Els nens i nenes de cicle superior hem experimentat nous racons de llengua.

• Joc de l’oca (ortofrafía amb bee bots).
  • Correctaparaules.
  • Comprensió oral de vídeos.