El treball per ambients o per racons permet als nens i les nenes aprendre d’una manera autònoma i personal. Aquesta proposta pedagògica respon a la necessitat d’organitzar l’aula d’una forma que respecti les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada alumne/a, sobretot en escoles com la nostra on coexisteixen els diferents nivells d’educació infantil: P3, P4 i P5.
Aquest mes de gener el “XALETET” ha canviat la seva temàtica i l’habitació dels nadons s’ha transformat en la consulta mèdica. També la botiga ha canviat el seu aspecte per donar pas a la farmàcia, per poder comprar les medicines que la doctora o el doctor ens recepti. A la cuina trobarem aliments saludables com les fruites i les verdures, que ens ajuden a créixer sans i forts.
A l’ambient dels ARTISTES treballarem els colors freds, la tècnica del pinzell i el dibuix lliure amb tèmperes. A l’ambient de LES LLETRES treballarem els noms de la classe i realitzarem activitats grafomotores, ideals per fomentar més endavant l’escriptura. També realitzarem activitats preescriptores i creatives a l’ambient de la GRAFOMOTRICITAT tot enfilant pasta i fent creacions amb pals i plastilina. A les MATEMÀTIQUES treballarem els colors i la lògica i al toca-toca tenim de nou arròs i bols de diferents mides, que ens conviden a realitzar comparacions de manera natural i espontània.