Enlairament de coets a la pista amb els alumnes de 2n

Els alumnes de segon hem construït un coet.

Per acabar el treball de l’Univers hem fet un experiment: cada alumne ha construït i ha fet volar el seu coet.

Cadascú d’ells ha portat una ampolla de plàstic de 33cl i l’ha decorada amb gomets de colors i formes diferents. Hi ha posat també 2 alerons fets amb cartolina i un got de plàstic que era la punta del coet.

Tots plegats hem anat a la pisat de grades i un per un han fet enlairar el seu coet.

Hem omplert la meitat de cada ampolla amb aigua i li hem posat un tap de suro, on prèviament li hem fet un forat amb una broca petita.

Un cop a la torre d’enlairament ( una caixa de plàstic plena de pedres) hem introduït la vàlvula d’una manxa gran en el tap de suro. Cadascú, amb l’ajuda del mestre, ha anat inflant l’ampolla fins que aquesta s’ha omplert d’aire. Quan la pressió de l’aire era màxima, per reacció, l’ampolla ha sortit volant disparada. El tap ha quedat enganxat a la vàlvula de la manxa.

Hi ha hagut coets que han volat al primer intent, d’altres han necessitat repetir-ho, però tots els coets han volat un bon tros. Ha estat espectacular.

En acabar cada alumne s’ha emportat el seu coet, per si volia repetir l’experiment a casa.