Hem anat a escoltar música

Un any més tots els nens i nenes de l’escola, des dels més petitons de P3 fins als més grans de 6è, hem anat a l’auditori de Banyoles a escoltar músiques de diferents estils.

Els alumnes de 1r i 2n de primària han pogut escoltar l’ òpera LA FLAUTA MÀGICA MÉS MÀGICA, una adaptació reduïda i simplificada de l’òpera de Mozart. El valent príncep Tamino, l’orgullosa Reina de la Nit, el divertit ocellaire Papageno, la dolça i pacient princesa Pamina, el malvat Monostatos i la ingènua Papagena són els personatges d’aquesta obra. Escoltem el duet de Papageno i Papagena:

Els alumnes de 3r i 4t han gaudit de l’espectacle ACOBLA’T de la cobla Marinada de Badalona, que ha tocat peces sardanístiques preparades per a concert i també música de jazz. Ha sonat una bateria, a més dels instruments característics d’una cobla: flabiol, tamborí, tibles, tenores, trompetes, trombó de pistons, fiscorns i contrabaix.

Els alumnes de 5è i 6è han escoltat les millors cançons de la música catalana dels últims 50 anys. Amb l’espectacle LA NOSTRA CANÇÓ han conegut quatre moments exitosos de la història de la música catalana: la Nova Cançó dels anys seixanta, la Rumba catalana dels seixanta i setanta, el Rock català dels noranta i la música catalana actual.

Les nenes i els nens de 3, 4 i 5 anys han escoltat les veus de Mirna Vilasís i Xavi Múrcia de Samfaina de Colors a l’espectacle CABARET PATUFET. Un espectacle de música, cançó, conte, poesia i endevinalles per als més petits, un cabaret petit com un granet d’anís. La rateta presumida s’ha casat amb en Patufet, un drac s’ha menjat els pretendents de la rateta que estaven de festa major, un sol empaitava la lluna, una nina buscava tresors per tot arreu,… tot això i molta alegria i tendresa és el que han viscut en aquest bonic espectacle.